torsdag 24 juni 2021

Att inte kunna sova .....

Det där med att inte kunna sova .ja det brukar inte vara min grej ,utan raka motsatsen ,att ha otroligt lätt för att somna , till mig själv och min omgivnings förtret, ibland.
Och ja ni där ute som har sömnlösa nätter .Inte skoj ,nån stans .
Och han som brukar ha svårt att sova ,ligger bredvid och sover otroligt gott ....snodde han min sömn🤔
Som tur är ,så har jag semester ,tänk ,jag fattar ,hur kul är det att veta i ett sådant här läge ,att man också måste upp i morgon ,till ett jobb tex .Oj vilken jobbig känsla.
När jag ligger här och snurrar ,så får jag otroligt mycket tankar i mitt huvud . Är det så för er med ???
Förhoppningsvis har ni inte dom som jag har .
Så jag ska inte skriva ner om alla , för trodde ni inte att jag var "tokig"tidigare ,så skulle det troligt hjälpa till det 😁
Men !
Dom skrämmer !
Ja dom gör mig inte glad och mysig .
Så jag var tvungen att bryta dom ,och skriva nån stans ,så mitt i natten ,på en plats där jag borde sova , fanns just Bloggen min till hands.
Kanske just det också var bra 🤔
För hade jag haft papper och penna ,hade det rasat ner på papperet utan urskiljning,nu här där jag inte bara själv kan läsa mina rader , så måste jag behärska mig till en del . känner jag. Och det är nog riktigt bra.
Förstår en vän som lever riktigt ensamt  .... hennes känsla att man inte riktigt finns till .
Att man ibland måste riktigt ,"nypa" sig i armen ,för att vara säker på att man inte gått över till att vara en ande . Ja jag förstår .
En väldigt konstig känsla .
En väldigt skrämmande.
Också på sitt sätt.
Ensamhet.
Hör min familj ! 
Sova lite här och där .Min man bredvid ,men ! När han somnat , är jag ensam ...... trots att jag vet att han är där ,så är jag otroligt ensam. .
Ser lyset under dörren till min vuxna sons rum ,han sitter troligt vid datorn . Det gör mig inte mindre ensam.
Klockan är 01.30.
Mina djur sover gott runt oss på golvet ...men ! I den här känslan blir jag inte mindre ensam av det heller.
Hamnar i en konstig , overklig känsla 
Att inte höra nån stans .
Bläddrar på fb, ser alla glada inlägg med människor som träffas och har trevligt tillsammans , blir att känna mig ännu mer ensam ,och utanför .
När jag mår som jag nu mår , tycker jag verkligen inte om Fb , det får mig att må så otroligt mycket sämre .....
Kan omöjligt glädjas åt andras glädje när jag mår dåligt .
Tyvärr ! 
Kan låta egoistiskt och ingen kan förstå som inte själv mått i närheten av som jag nu gör .
När jag mår bra , 🙂 ler jag gott åt allas glädje  
Så nu stänger jag ner Fb !
Men ?
På nått sätt ,vill man tillhöra ,man vill vara en person som andra vill ha i sina liv  ... .men inte nu.
För ibland är jag en människa ,som jag inte själv vill umgås med ..ens. 
Och då håller jag mig ,för mig själv   ...mina närmaste ,kan ha mig i sina liv ändå.❤️så mycket kärlek till dom ,som förstår ,och tycker om mig ändå ❣️
Finns några vänner också ❤️❤️❤️
Men ! Sen där emellan mitt jobbiga mående är jag verkligen nån jag tycker om 😆🤗
Har förlorat så många människor , genom livet , som det bara inte fungerade för , som absolut inte kunde förstå mig , som absolut inte kunde hjälpa mig igenom mitt dåliga mående , till den trevligare jag. Kommer igen , för ja ,den bättre jag , kommer alltid igen 🙂
Men ! 
Jag förstår .
En sorg är det , alltid att förlora , människor  ..... absolut.
Och jag vänder på det fram och tillbaka , och mår riktigt dåligt utav det .japp ! Så är det .
Men ! ett av  Det sista jag troligt kommer göra i mitt liv ,är att tigga om vänskap . Vill man inte ha mig i sitt liv , så ok 😉, men det är inte bara jag som förlorar på det 🤗😆

Haft en bättre tid ett tag  
Sen kom allt med älskade Pennie.
Och när jag är mitt i nått , så reder jag ut det ! På riktigt bra sätt 
Men så här nu när vi kommit en bit ,då förlorar jag gärna fotfästet.
Börjar snubbla fram , livrädd att falla helt. Och blir super trött och orkeslös.
Pennie ❤️min älskade hund.
Så fruktansvärt att se din plåga.
Har varit flera hemska dagar när min vän mått så dåligt .
Och jag funderar på om jag verkligen gjort rätt och låtit dig gått igenom allt det här .
Nu är hon bättre , vi var på återbesök igår . Det mesta såg bra ut 🙂.
Men ! 
Alltid ett men 
Hennes Lymfar är svällda ???
Och det ska kollas ordentligt om ett par veckor .
Vill inte spåna här om det ....
Hon har tappat muskler , troligt pga kortisonet och mycket i vila .
Hennes Spondylos blir sämre då .
Hennes ryggrad rör sig riktigt slingrigt....inte gjort på länge .
Så nu har hon ont igen 😔
Hon är insatt på smärtlindring ,och jag hoppas magen håller .
Så nu sakta bygger vi muskler igen ,och hoppas det inga allvarliga fel är .
Hon var sig mer lik idag med smärtlindring.🙂
Men ! 
Som vet.Lena sa , kom ihåg ,att det kommer på andra ögat också 😔 Tyvärr ! Jag vet .
Och Ingen vet när .
Och då kommer vi ta det svåra beslutet och låta henne gå .
Men ! fram till dess , önskar jag henne ett bra liv.
Så klart det är svårt att må bra i allt det här ,ja så är det .

Tänker på en kvinna som sa , att hon inte ville umgås med en granne , för att hon var så tungsint. Den grannen hade inte så lätt i sitt liv . Ska man undvika ?Dom som mår dåligt ?????
Kanske man kommer dit själv nån gång   . ...vill man då att människor ska undvika en ?

Vet människor som mår dåligt , och jag önskar att jag kunde hjälpa .Men just nu är mitt eget liv ganska övermäktigt, men trots mitt mående ,är jag en god lyssnare ❤️

Ok om ni orkar hängt med hit 😉.
Lite släppte det att bara få ur sig lite     .....
Nytt försök att sova. 
Ha det så bra ni kan där ute ,och var rädd om varandra.
Jag har semester ,men som ni förstår är den här hemma mest , kanske nån dags tur , men inte så mycket mer än så.
Bara Pennie får må bra ❤️
Och kanske det stillsamma livet runt henne är just semestern vi behöver .













Inga kommentarer: