söndag 4 oktober 2020

Vidare

Nyss vaknat , super kissnödig.

Varit upp på toa gånger flera i natt ,typ fyra gånger ,har troligt med Furixen att göra , och jag som dricker mycket vatten annars blir ännu mera törstig nu ,hm ???

Vad har jag gett mig in i ? 

Precis så känner jag , blev jag gammal och sjuk så fort jag fick medicin insatt ? men ? klarar jag mig utan ? Vad är livskvalitet ? eftersom jag inte har något liv annars som jag kan leva , eller har jag det ? ,att jag inte ska kunna gå en sväng i skogen gör att mitt liv inte blir bra att leva , att inte orka göra nått hemma med huset utan att ramla ihop i soffan ,är inte heller ett liv att leva , att inte kunna jobba ???? hur ska min ekonomi se ut då osv osv

Veckan som var , började med att jag vilade bort största delen av måndagen , så den dagen kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde ? Tisdagen var jag tvungen att ta mig i kragen för då skulle jag till läkaren , för fortsatt sjukskrivning och gå upp på heltidssjukskrivning pga utav mitt mående som gör att jag inte klarar av mitt jobb .Jag var slut och andfådd redan när jag reste mig ur sängen ??? alltså jo jag har kommit upp i åren men alvarligt ! sen insåg jag, att skulle jag ta mig till vårdcentralen till klockan 13 , så fick jag hoppa över morgon promenaden ,för att orken skulle räcka. Jag var så slut så jag satt mest på köks soffan och flåsade ,min kropp var super trött ,och jag fick nästan panik , tänkte hur ska jag kunna köra in till vc ,men som tur är för mig så var våran inneboende ,våran son, hemma så han fick köra mig .

Jag  darrade både utanpå och inom mig , en konstig känsla att det darrar på insidan av kroppen , jag var helt orkeslös , och hormonerna sprutade troligt omkring , och mina tårar bara rinner utan att jag kan göra nått åt det 

Tog mig in till vc , med sonens assistans ,hade ett litet personligt helvete i väntrummet , kändes som minuterna verkligen kröp fram , till slut fick jag komma in , läkaren tittade på mig och såg troligt ganska på en gång att jag inte mådde bra , vet inte hur många gånger ,min kropp bröt samman där inne och tårarna rann igen .Känns som kanske det kan vara bra att inte bara jag har sett hur jag kan må , så dom åter igen inte sopar undan det under mattan på samma plats som dom har lagt min diagnos Bipolär , för det vill läkarvården verkligen göra , men ok du är ju Bipolär men då hör ju ditt mående dit , säkert allt ditt mående hör dit ........jag som kanske inte ens är Bipolär utan dragit med min giftstruma i ca 30 år och mer ?????

Fick ta en massa prover och hon sjukskrev mig på heltid utan att fundera alls .

Det här är ett personligt nederlag för mig , jag hade kommit upp på halvtid , visserligen mot min vilja när det skedde , men jag var inne i jobbet , jag var med ! 

Nu är jag helt utanför igen ! 

Sista natten jag jobbade tappade jag orken efter halva natten , men kunde ju bara fortsätta jobba , mot morgonen , flåsade jag och hade tryck över bröstet , och var helt slut , jag bröt ihop och tårarna rann, jag som för ca ett år sedan kände mig stark fysiskt , kände mig nu som om jag skulle ha levt här på jorden i ca 90 år och mer ,min rygg kändes som om den höll på att gå av .

Men ?

Vad händer ? är jag helt plötsligt super gammal , och helt utsliten ?

Trist tanke .

Men jag insåg där att jag inte kan fortsätta jobba på det här viset, jag måste få hjälp att göra nått åt mitt mående .

Till och med min man tyckte att jag såg slut ut när ögonen höll på att ramla in i huvudet .När jag kom hem på morgonen .

Så nu fick jag kontakt med läkaren på Endorkrina igen , han säger nästan på en gång , att jag har ingen hög överproduktion ?? vad menar han egentligen med dom orden ? ok jag fattar det finns folk som har det ännu värre än jag ...det förstår jag , men ? trots att jag har en lindrig överproduktion , så gör det ju något med min kropp , och jag har gått med det troligt väldigt många år , och framför allt jag mår inte bra ..... så jag fick medicin , att utvärdera om en månad , jaha ger man medicin till någon som inte ligger inom dom ramarna ? jag har bara berättat hur jag mår , och är det inte pga min giftstruma , som jag har , då måste dom ju utreda vad det då är ??? ellerhur 

och då ska ni veta att jag är ingen fan av kemiska mediciner , jo självklart , finns det bra mediciner och ibland måste man ta dom , men jag äter dom inte om jag inte behöver.

Men ? hur ska jag göra då , jag mår så dåligt så jag kan inte leva mitt liv , alltså måste jag ju ha hjälp på nått sätt .

Så ! nu sitter jag med cellgifter , ja precis , Thiamazole, och Furix för att jag sväller i bla ben och vrister , vad jag vet , och jag tycker inte det är kul att vara tvungen att ge min kropp det här medlen. jag vill inte ha det här i min kropp , men känner att jag är tvungen att ge det en chans . Jag får troligt ingen operation förens till våren 2021 , om jag fått tagit bort min knöl i sköldkörteln nu , kanske jag inte behövt äta cellgifter , men ok jag är knappast viktigast i den vård kön .

Biverkningar av mediciner , jag har huvudvärk, yrslig ,vet inte om jag blir mer svettig ? svårt att veta eftersom jag svettas rejält annars också..

Vill helst sluta med dom här medicinerna nu på en gång !

men ok måste vell ge dom en månads chans förts .Eller ?

Jag har hamnat i någon kö med människor som man börjar medicinera , som man provar sig fram mest hela tiden vad man ska göra , som man inte orkar lägga en massa tid på för att ta reda på vad jag egentligen lider av och behöver ha hjälp med ,jag har hamnat i ett fack !

Jag känner !

Att när mitt hjärta är utrett vilket jag ska få göra en större undersökning , för att utesluta hjärtsvikt , som jag mycket väl kan ha dragit på mig genom att gått med giftstruma i flera år vilket kan leda till hjärtsvikt , och mina nuvarande symptomer kan vara just hjärtsvikt . Så jag ska försöka hålla ut och ge det en månad och se vart jag står då , kanske jag då slutar med rävgiftet ! nej just det heter ju cellgifter !

Alltså vill man ta in nått i kroppen som tar död på nått som jag vill ska fungera ? jag fattar om man har cancer i kroppen , som man vill ha bort , att man tar alla gifter för att få bort det .Men min sköldkörtel som jag önskade skulle fungera ,vill jag inte mata på en massa gifter , även fast den funkar dåligt .och gör mer skada än hjälp just nu .

Känns inge bra !

*

Igår började jag göra en plan för att komma igång med mitt liv igen , tankar om träning , alltså sjukgymnastik så min rygg håller ihop , och min kropp inte blir så stel , tankar om nån form att kunna gå ner i vikt , förra veckan gick jag ner 2 kg på en fm , ja jag hade tagit furixen , och 2 kg rasade ut i toan ;) nu har jag ätit furixen i hop med cellgiftet och det händer ingenting , nu gör jag bara upp i vikt , kommer rulla fram ???? så nu måste jag ta tag i mig , tänker prova mig fram med 5:2 igen , går jag inte ner då , är det nått fel , och det felet heter troligt cellgift. Behöver jag cellgiftet ? om det inte vore för mitt jobb , skulle jag kanske kunna rida ut stormarna ??? när jag mår dåligt ,då kunde jag gömma mig under filten och bara rida ut stormen ......

Och bara vänta in operationen , och då ska ni veta att jag springer inte med öppen famn mot operationen heller , för det är en del som ska tas bort gillar inte att ta bort delar från min kropp , gjort det förr och nä gillar det inte , och efter operation måste jag äta mediciner resten av mitt liv , för att kompensera det som är bort taget för alltid , alltså klart jag inte vill det .

Klart jag vill vara som jag var när jag var yngre klart jag vill det ,älskar att ha en massa driv i min kropp en massa ork i hopp med mitt flöde , alltså ja jag vill ha tillbaka kroppen jag älskade att leva i .

Klart det !!!!

Men !

Jag vet att det finns människor som har det mycket sämre än jag , och klarar det mycket bättre än jag också , beundrar dom .... vilka själar !

Men ? jag kanske vänjer mig , vi människor är ju fantastiska på att vänja sig vid nästan allt , så jo jag kanske vänjer mig .

*

Har haft några bra dagar också , då gör jag allt det jag inte gjort dom andra dagarna , älskar att orka , fast ja om jag håller i på morgonen , så måste jag vila på efm , sovandes för det mesta , men ibland funkar dagen ändå , så jag får glädjas åt dom dagarna :) :) 

*

Ok nu fick jag tömma mig lite :)

Bara låta livet rulla på !

*






Inga kommentarer: