fredag 30 oktober 2020

vänner


Att ha vänner ,det betyder så otroligt mycket , igår var jag på en brunch ,nej just det var en lunch 😉, trevligt sällskap ,och fantastisk god mat .
Jag är här hemma och umgås med min familj förstås, och i mobilen ,men 🤔man blir nästan folk skygg ,så är det visserligen för många nu i pandemi tiderna .men ja, jag drar mig för att ta mig iväg och umgås  
Sen när jag väl kommer iväg ,så är det ju hur bra som helst 😁
Vi diskuterar det mesta ,från åkommor ,vården ,till hemma varande barn idag ,träning osv ........ Kul !
Sen träffade jag en kär vän på Willys ,och vi blev ett sånt där mitt i gången besvärligt gäng 😆insåg att vi behöver träffas ❤️
Kanske jag kan släppa mina egna problem ,med mig själv nu ,och se alla bra trevliga människor runt omkring.
Svårt när man lever mitt i problemen ,men troligt tröttsamt för omgivningen ,suck nu börjar hon igen med all hennes sjukdoms bild .
Vi är olika vi människor ,vissa som jag har behov att få ur sig allt ,vissa behåller det inom sig ????
Rätt eller fel ,i det finns troligt inte ,bara olika sätt att hantera våra situationer .
Fast jag känner mig som lite mindre stark människa ,när jag inte kan bita ihop lite , beundrar dom med tex smärta som inte behöver klaga ur sig det som jag ,jag försöker ,ja det gör jag ,men finner mig helt plötsligt ,lite rådlös och trött på mig själv ,suck nu sitter hon där igen och pratar om sig själv , som om hon vore den mest intressanta människa i världen suck 😐
Så lyssna på andra ,människa Rose-Marie.....
Jag gör det inte utav elakhet ,nix ,utan har bara ett stort behov att få ut det ,får ta mig till Min samtals kvinna ..   .hon har betalt att lyssna ,och oj vad hon är duktig på det ,hon ser ut och verkar som om man är den intressantaste människan på jorden 😁när hon lyssnar på en 😍

Glad jag kom iväg 🙂

Och hur är det med mig just nu då ? jodå börjar känna mig rätt ,huvudet upp och fötterna ner .
Jag har för det mesta ork 🙂jag har kommit igång med hemma träning ,och jag tror att det hjälper bra ,inte ont i ryggen på några dagar 🙂, jag vill göra saker ,känner mig kreativ ,men !alltid ett men , verkar som jag får lite feber toppar i mellan åt ,troligt medicinen ,och då måste jag vila 😐 ska tas prover nästa vecka ,och läkaren ringer , utvärdering av en månads medicinering ,jag har bättre ordning på hormonerna ,så riktigt trist om jag inte kan fortsätta med tabletterna. 
Men bättre, och jag har i min planering att gå på en 25 % rad från den 15 nov , hoppas det håller ,livrädd att vara tvungen att backa igen . Men försöka vill jag .


Att vakna såhär tidigt ,nä det brukar jag inte göra 🤔trist , klockan är nästan, sådär ,är det nån mening att somna om igen ,och gå upp känns alldeles för tidigt .
Men nu snart kan jag springa igång min dag .
Ha en toppen helg ni alla där ute .



En liten rosa prick i skogen ❤️

Jag brukar inte bada /duscha mina fröknar under vinter halvåret ,snön brukar hålla det i schack, och på sommaren är det sjö bad mest hela tiden ,men inge snö     och tycker det börjar lukta mer hund än vad det behöver i hemmet 😁så kanske jag måste ta en dusch på dom  .......
Pennie får nu en kur med sprutor , kommer just nu inte ihåg vad dom heter ,fyra sprutor ,en i veckan ,hon verkar må kanon på dom 😀,är sprallig bara sådär som hon kan ,och äter !!!! i massor ,tigger . . Men skit ,tänker jag då 🤔när jag trott att det hör till hennes personlighet att inte vara så sugen på mat ,så har det kanske vart henne smärta 😐
Om dom ändå kunde prata.
Znö och hennes Calm , ja den historien ,är låååång ,får ta den sen. 

Oj har du hängt med så här långt 😍

Inga kommentarer: