lördag 10 oktober 2020

Att "vakna" upp

 Glädjen ! Skrattet är tillbaka 

Ja faktiskt , jag kan förstå nu vilken tillknäppt människa jag varit under mycket låååång tid , när andra har skrattat runt om mig så har jag bara setat där med ett på klistrat leende , ja nu säger jag inte att jag helt plötsligt kommer gilla all sorts humor ;) men jo jag skratta igen .

Som när jag höft buttade lite på min man och han sa att tänk om jag hade flyttat mig , då skulle du ha rasat in i köks skåpet , och du skulle ligga där med armar och ben rakt ut och kroppen inne i skåpet och bett om hjälp för du inte kom ut , alltså hur kul var det ????? men jag garvade så tårarna kom .

:)

Ja jag känner mig gladare , och klart är vell att när man slipper gå omkring med hormoner som stökar och väsnas i kroppen , så klart det känns bättre :)

Jag vill göra saker igen , min hall som stått och glott på mig och skrikit , hallå !!!! gör nått åt mig ! den är nu en lååång bit på väg , helt underbart .

Ja så för en gång skulle på mycket länge kan jag skriva här att jag mår bättre :)

Min önskan nu är att jag blev kvitt mitt flåsande under promenaderna också , har läst och läst , och ja det hör verkligen till Giftstruman/Hypertyreos ,men många som har sjukdomen , skriver inget om just det , flåset ? men jag har nog kanske räknat ut själv vad det beror på , för om jag som en sån här dag inte sjoar runt med mina hundar på ett par timmars promenader så klart inte jag flåsar ..... men jag har ju ett liv som innebär att jag går mellan 8 -10 km om dagen och i ganska så rask takt med min Pennie längst fram, ja hon släpar inte runt på mig , men sträckt koppel är det , hon vandrar i stället för att dra , fram och tillbaka om hon tycker det går för sakta , Znö går just nu lös . I skogen . Men som jag läser så tillhör just det här flåsandet min sjukdom , så !!!! tänk om jag blir av med det , oj vilken lycka ! att kunna springa va ???? oj , att kunna köra igenom ett ganska pulshöjande pass på gymmet , oj vilken glädje , kanske kunna springa med någon hund i nån ring ???? oj vad Pennie skulle bli förvånad om hennes matte började att springa Haha !

Snart kanske jag är inne i jobbet igen !!! 

Men alltså ja , jag kanske får ett liv som kan fungera :)

Sen nu hur medicinen gör , vad den gör med mig ? under längre tid ?? ja det får jag ta då , och hur det blir med operationen , ok den dagens bekymmer , nu vill jag bara vara glad ett tag ;)

*


Sist vi var på Hundaktivitets träningen , så passade jag på att träna på att macra hundarna som var där .

Med blandat resultat 


Lilla Jimi




Han här är svår alltid i rörelse på nått sätt 
Och namnet ?? men ursäkta jag och namn kommer inte ihåg vad han heter 
Suck över mig 






Enja
Men om det stavas så 




Frida och Fanny











*

Våran Pennie 
Ja ni man får sig gott skratt ofta , fast själv tycker ju Primadonnan att vadå ??? hon skulle bli sjukt förnärmad om hon förstod att jag skrattade åt henne .Hon tycker "nog" att hon gör bara rätt , faktiskt !
Hittade en del i hennes bädd igår , ett äpple som ramlat ner från hyllan i köket , hon snodde det direkt när hon upptäckte det , och sen var det äppel rally i hela köket och hall , hon är så skön när hon leker så , och kastar det i luften i mellan åt ...
Det la hon i "sin" bädd , ja det tycker hon nog att det är , hennes bädd , för hon var här först , så Znö får allt låna den på nåder i bland , tur att Znö har en massa andra ligg platser runt sin matte ;) ;) 
Och sen när hon blir sprallig ,när jag vaknar tillexempel , när hon ska ut , när hon kommer hem osv osv , då kan hon ta en sko från mig och kasta runt med . värst sommaren när jag får gå ut på gården och leta efter dom , nu hade jag ställt i från mig målar foppisarna, så när hon lekt färdigt med den la hon den också i bädden ,, hon är också inne i en icke äta period , som hon är då och då ät och just nu vet jag inte varför ??? så då kan hon liksom råka lägga lite mat där i bädden :) min toka
Sen kommer Znö , men hallå här ligger det ju ett äpple ??? och kött va???? bäst att äta upp det så här kan vi ju inte ha det , så då smaskar hon i sig det i en hast , innan Pennie kommer in och märker det .
Härliga härliga hundar tur man har dom så man kan få sig ett gott skratt i mellan åt .
och jag blir varm i hjärtat när jag tittar på dom och ser att dom mår bra .
*


Förresten måste jag ju berätta om våran spårning sist på Stäppen 
Förresten ingen bra plast , alldeles för mycket folk i farten där , men hur som så la jag ett längre spår till Pennie , eftersom hon rusar över spåren jag lägger och ,  struntar i godiset på vägen ,kastar i sig hönsfoten på slutet och sen tittar sig rådlöst omkring va va ??? är det slut nu 
Så jag la ett längre ca 45 m , och med en böj , men ?? nä allt gick i samma fart och hon tyckte att va va på slutet , är det klart nu redan , alltså hon kan det här , och kul när hon liksom pejlar in spåret i början , lite åt det ena hållet och lite åt det andra hållet , sen drar hon i full fart .
Kul 
Znö . är lite , eller ganska så osäker å vad det är ska vara bra för , hon äter mycket noga upp varenda smula av mitt utlagda godis , och har sen glömt ??? vad var det vi höll på med matte ??? och tittar frågandes på mig , i värsta fall kommer hon på just jag ska ju gå bakom dig , det tycker hon för det mesta är den bästa platsen , och den här hunden har jag inte lärt det , kanske gjorde Tilda det ;) 
Så då får jag försöka sök igen , ok då går hon i bästa fall på spåret en bit , sen liksom ok ??? matte vad håller vi på med ???
Hm ? 
Så jag får försöka hitta på nått bättre sätt med henne , eller inte ? 
Hennes grej är NW , det gör hon sakta men säkert .... där passar verkligen den raden in på henne :)
*
Ha en toppen helg , det ska jag ha .
Kram Kram 
*


Inga kommentarer: