fredag 23 oktober 2020

Fredag morgon

Mörkt !
Den mörka tiden är verkligen över oss . Hör också regnet mot huset .
Min man snusar än gott bredvid mig ❤️,snart ringer hans klocka 😔men det är Fredag ,det gör hans steg lättare 🙂
Fröknarna har redan koll på att jag är vaken ,hör hur dom morgon tvättar sig 🙂och börjar röra på dig .
Snart är dagen igång .
Känner mig lyckligare ,mår bättre 😇,så tacksam för det .
Men allt är tyvärr inte glädje ,när det ena börjar kännas lättare ,då kastas det in nått nytt ,ja det är vell livet 😐
Min kropp,som varit alldeles för stilla nu ,för att vara jag , i ca 5 månader , och snart ett år till stor del från jobbet . för 5 månader sen tränade jag 2 till 3 gånger i veckan, visserligen gått ca 8-10 km om dagen ,dom dagarna jag tagit mig ur sängen, så glad att jag har en inhägnad gård . Men ! Nu när jag försöker hitta tillbaka till livet ,skriker min kropp rakt ut .
Oj så ont i ryggen jag får ,utav bara lite plock här hemma ,sånt där vanligt kroppsarbete, bort åt efm kan jag knappt gå 😐
Men !
Ja så precis Men !
Gör mig deppig ,och rädd ,jag som planerat gå tillbaka till jobbet på åtminstone en viss tid ,men ! Hur ska det gå med den här ryggen ,trök !
Så ! Nu tar jag tag i det 🤪🤩🤩
Smyger igång sjukgymnastik hemma , oj så tungt det är ,så snabbt man förlorar muskler 😐går mina och fröknarnas två långa promenader i skogen varje dag .
Äter så rätt man bara kan .
5:2 är min melodi.
Just nu funkar ämnesomsättningen i min kropp sådär ,och på samlandes av vätska , slutar titta på vågen ,för om man går ner 3 kg på en natt ,deni, men tyvärr samma åt andra hållet också 😐 så kan man sluta kolla vikten .
Suck ,det här livet ,är ett stooort arbete.
Men !
Jag har det verkligen inte sämst ,nej verkligen inte ,finns så många människor som kämpar där ute ❤️.
Jag är en lycklig människa 🤩😄😇
Har en underbar man , älskade barn min trio ,mina små barnbarn som förgyller mitt liv , många bra vänner 😍, min syster ,min bror ,mina föräldrar ,min kusin ,mina jobbar kompisar , mina pälsklingar tre , alltså jag har sååååå mycket att vara tacksam för .
Och ja 🤩jag är tacksam,så nu vänder jag mina negativa tankar och känslor till nått positivt .

Ha en otroligt bra helg ni där ute !
Det ska jag ha 🤩🤩🤩🤩



Inga kommentarer: