söndag 4 oktober 2020

Calm och NW träning

 

Börjar med att berätta om pulvret Calm k9 , jag har som ni vet ni som följer mig provat ett preparat /pulver som jag beställt från https://a-ok9.com/

På Znö eftersom hon kan ,ni som vet gå upp i stress för nästan ingenting , bara en sån enkel sak som att gå en långvända i skogen gör henne stressad , att ta sig ut genom ytterdörren är stressande , jag tycker det måste vara ett otroligt jobbigt liv för henne , fick tips av en vän , om just det här medlet , så ja jag provar snart allt tänker man , så vi testade , och jag fick en annan hund :) Ja hon blev riktigt cool , kom på en dag när jag skulle ut genom ytterdörren bara på en morgon promenad , det kan inte hon veta vad som ska hända på andra sidan dörren ,nä jag vet , men kommer på när jag kommit ut att hon hade setat helt lugnt och jag kunde sätta på henne halsbandet utan att hon kastade med huvudet och försökte slicka på mig överallt där hon kom åt, hon hoppade inte på mig en enda gång  .... alltså va ???

Hon kom hem efter promenaden och la sig , på sidan och vilade , inte i start position , utan på sidan , och låg still ,hon var med på träningar och gick självmant fram till folk , kände i hela huset så mycket lugnare hon var :)

Calmen tog slut och jag tänkte ok jag kan prova utan en stund medans jag lägger ny beställning , och fick tillbaka den stressande hoppandes hunden , som slickar på mig helt galet medans jag försöker få över halsbandet över hennes huvud , helt tokig när hon ska ut genom dörren och in i bilen , man är helt slut av att hantera en 50 kg hel galen hund , hon till och med har ihop med hoppandet börjat nafsat i mig igen . på träningen ur och i bilen gick hon igång som förut helt galen , hoppandes härjandes hund .

Fast ska tilläggas att fast hon nu i torsdags var i sitt stress esse , och så har det varit , så när hon är i arbetet med att söka , då är hon i koncentration .

Men där i mellan helt knäppig .

Var till en kvinna som pratar med djur , vet inte om jag skrivit om det ? men då när jag var hos henne med bägge fröknarna , så åt hon Calm , och jag var lite rådlös över vad hon hade beskrivit för henne ? att hon var lite så där flower power känsla ..... häftigt tyckte jag , men märkligt när jag tänkte på hur hon kunde vara , men alvarligt här säger jag till andra hundägare att hundar lever här och nu , och så tänker jag inte på det själv , klart inte Znö berättar hur hon har varit , utan här berättade hon ju hur hon mådde just då och ja Calmen hade gjort henne skön helt enkelt , hon sa visserligen att ibland kunde hon gå upp i stress och hon visste inte varför .

:)

Så nu väntar vi med längtan efter att Calmen ska komma , och hädanefter kommer jag se till så det lappar över . ett dyrt preparat , jo , men vad gör man inte för sina vänner , om hon kan få ett skönare liv , och vi , så absolut , jag får vell äta mindre jag blir ju bara tjock :) :) ändå 

*

Så har ni en hund som verkar stressad / rädd ge dom en chans att prova det här , här låter jag som om det är jag som säljer det här medlet , men vi har sett en sån tydlig skillnad så absolut att det fungerar .

:)




 Pennie sökte på riktigt bra när det låg godis överallt .
Pennie hade inte matte som koppel hållare den här dagen , det var Line som sökte med Pennie , gick så bra , undrar om hon skulle visa sig duktig för Line ????
Hon gjorde söken så där snabba som hon gjorde när vi började med NW , och visade Line att här är det .så duktigt , det är mig hon tycker , att du kan söka själv du .....

 träningen var hos min dotter , riktigt bra plats att vara på :)
Tyvärr kom det inte så många , hoppas det var pga utav att ni inte kunde komma , och inte för att ni inte fick något sms ??? för det verkar som om inte alla får mina sms tyvärr , så jag var tvungen kände jag att ordna en ny grupp som kanske fungerade bättre , många i min grupp har inte Fb , så jag kan tyvärr inte bara förmedla det där , så jag hittade en tjatt grupp , men ja det blir lite plingandes från mobilen precis just när jag lägger ut nått i gruppen , och när nån av er lägger ut nått , men det är lite positivt tycker jag att alla verkar få meddelandena och ni kan tjatta med varandra , om en massa hund relaterade frågor tex , bra va ? Om ni inte vill ha en massa plingningar kan ni ju stänga av aviserings ljudet ;) ni kan också dela foton med varandra .och tips om bra saker när det gäller hund ;)
Kommer troligt också att förmedla det på Fb sidan min den nya 
RoseMarie Smedbakken heter jag där nu på min nya sida 
Har igen försökt fått tillbaka min gamla sida men icke .....





Znö söker godis i massor , som mina barnbarn har lagt ut bland burkar och pinaler , det var bra tyckte Znö 
Lite puffande för att få lite mer fart i söken ...kanske 


Znö koncentrerar sig på att hitta all godisen , hon är ju en riktigt gotte gris ;)



Mina hjälpare 


Fina Fanny tyvärr dålig bakgrund






Znö söker med min Sabina gick riktigt bra trots hon var lite stressad och jag var ju en bit ifrån , och en liten Majken var här och där , men hon gjorde sitt jobb ändå :) så NW är en super bra aktivitet för alla sorts hundar .
Som ni vet är jag ingen instruktör , jag har gått några kurser på olika ställen , gjort några tävlingar inofficiella med sådär resultat .Så nått kan jag , och gjort en massa fel som jag nu ser att var mindre bra , så jo då nått kan jag komma med , men ! vill ni bli proffs på NW så ska ni allt gå vid någon utbildad instruktör .
Jag använder nu det bara för en bra aktivering av mina fröknar 
För tävla , jadu i dagens läge med Pandemin så ska man vara super duktigt för att försöka anmäla sig till en NW tävling dom är få och få platser , så ja vi tränar på får se vad som händer ;)




Mormor mormor !!!! kolla vad jag kan springa fort /Majken 



Här är den doften !!! visar så tydligt att hon funnit den 


Var tvungen att kolla Majken lite innan hon kunde söka färdigt 



Fanny i godis letar taget 



Snips






Lite fundersam var hon över vad hon skulle göra ???



Här försöker jag få kontakt och visa vad jag håller på med , hon funderade ?



Ok godis 




Mina fröknar på första plats utsikt , väntar på sin tur att söka 



Duktiga Fanny 



Om jag lägger mig då ???



Nästa sök träning NW , ni tycker kanske jag är tråkig med bara en massa NW men ja det är en super bra aktivitet och jag har nu fått tag i några ställen att vara på ,så bäst att passa på , nu kommer det ju mörka tider tyvärr , så det blir tidigare tillfällen i veckorna , men kan kanske få in söndagar ett tag , innan det blir för kallt också .
Sen får det allt bli uppehåll innan våren , tyvärr .
Jag tycker om det här , dom flesta aktiviteterna är inte pulshöjande  så jag klarar dom bra , om jag inte är allt för dålig men då ställer jag in det .
Så håller i ett tag till .så får vi se .
Tänkte ta en gång till vid min dotter , eftersom det var fler som ville vara med på det där .
Troligt onsdag eller torsdag , Tisdagar kan ni åka in på social träning på stan ,Med Liisa och Bosse .
Själv har jag hållt mig undan pga av Pennie som inte vill ha en massa hundar omkring sig , om det inte är Lb förstårs :) och Znö som blir så stressad , men får se nu om Calmen funkar igen då ska jag allt ta mig in .
*


Inga kommentarer: