onsdag 1 juli 2020

Väntar

Inte har vi kommit iväg på någon husvagns resa heller ???
Nä ?
Det beror en hel del på att Znö har ett stooort fukteksem .
ja 
Upptäckte det när jag satt och klappa på henne ...det var inte fint , under svansen , kladdigt och ganska rejält hm ...alltid när någon av mina hundar har haft fukteksem har jag känt som om jag är en slarvig hundägare , som inte upptäckt det i tid hm ..men nä jag går inte igenom dom varje dag , jo klappar dom gör jag men inte över hela hunden , jag hade kammat igenom bägge fröknarna för ca tre dagar före att jag upptäckte det här , och då inte sett nått .
men 
Som sagt det går i rasandes fart .
Det var flera små sår och ett rejält stort ca 10 cm som kladdade och började lukta bra illa .
Så bara att klippa rent , har slutat raka gjorde det nån gång och satan så ont det måste ha gjort , så nu klipper jag så mycket jag kan , sen blev det till att tvätta med tvål och vatten och Klorhexidin , och jo det går framåt ...
Hon har troligt haft riktigt ont , och ? kanske det är därför som hon har flåsat mer under promenaderna (jo jag vet det har varit varmt ) och hennes stön ljud när hon simmade och mindre simning , kan absolut berott på det här såret ??? hoppas det så det inte är nått annat det beror på .
Så jag hade smärtlindring hemma som hon fick , och oj vad hon slappnade av stackars liten och kunde sova .
Men 
På dagarna har vi henne under uppsikt så hon inte hjälper till att tvätta rent såret .
Men på nätterna måste man ju ha tratt ..hm ellerhur , har aldrig sett en hund må så dåligt med en tratt förut , hon satt helst med huvudet rakt upp i luften med stirriga ögon och super flås, försökte också få sin matte att ta bort den hemska saken från henne genom att sitta och stirra på mig .
Oj !
Hon sov troligt inget knappt alls på nätterna och inte jag och hennes lillhusse heller sov bra ..så jobbigt att veta att hon mådde så dåligt .
Så jag sydde henne en dräkt .
Japp 
Haft en t-shirt på hund förr , som jag sydde fast på en sele , funkade jätte bra men då satt såret bredvid bajs hålet , nu med Znös sår som var värst längs med svansen , så skulle det inte funka ...så jag sydde fast ett långkalsongs ben i liksom halsen , så svansen kunde bli skyddad från Znös tunga , funkade super bra och Znö tyckte det var helt ok , var lugn och sov gott äntligen på natten ...


Skönt så man tillochmed kan lämna henne hemma utan uppsikt .
Men precis , så jag tyckte det troligt skulle kunna bli lite bökigt att hålla på med hennes sårvård under husvagns semester , så vi sköt på det ...
Allt är packat ..och Znös sår ser mycket bättre ut .
Men !
Då har vi en bil som det är lite krångel med växellådan (och jag är ingen mekaniker, men lever ihop med en ) så vi funderade lite framåt och insåg att det kanske är dax att byta bort våran 08 xc 70 till nån nyare . Så så blev det , en 2014 . Så nu väntar vi på det , att vi ska få hämta bilen .
Ja och vi väntar ....
Har lite dålig magkänsla inför bytet ? och vet inte varför ? ..tills jag kom på att det beror på att den inte är svart ..suck jag gillar våran svarta , snyggt med svarta bilar ...men jag inser vell att jag inte bara kan hänga fast mig på att bilen inte är rätt färg .....
Hm 
Den är Brons färgad , låter bättre än brun , men jag  gillar brun , jo absolut .
och färgen är så mycket bättre än en massa andra , vill inte ha silver eller röd mm.
Så om jag inte ska ha en svart så är den här färgen näst bäst .
Såna här gånger som man önskade att man inte var nå konstnärlig alls ...inte brydde sig om färg alls .
För då hade jag troligt inte brytt mig om att den är brun /brons :)
Men nu är den köpt och det blir säkert bra men jag kommer ju inte behöva tänka på färgen när jag kör den haha 
Så nu hoppas vi att den blir klar inom nu , så vi kan dra till Norrland .
Längtar ...
Och hoppas att det blir nån tur .
*
Ha en bra dag !
det ska nog jag ha ...



Inga kommentarer: