torsdag 2 juli 2020

En liten titt in i min värld


Min trädgård 
Vi har bott i vårat hus i ca 26 år nu 
Jag har grejat med trädgården till och från genom åren , men mitt byggande har verkligen motarbetas av mina stora fyrbenta vänner som bott här .
För det ska grävas ja verkligen , och aldra helst när dom har varit i löp /eller skendräktiga .
Har gett upp många gånger när dom liksom "svalt " min trädgård .
Jag delade av trädgården för att jag skulle kunna bygga nån stans i lugn och ro , men ! ? tyckte att det blev så liten plats för dom mina pälsklingar , och framsidan är ju intressant det är ju där det händer saker på gatan och vid grannarna .
Så jag lät dom vara där i omgångar , duktig på att glömma jag , och det blev förstört .
Skulle ha filmats när jag hade kostat på mig en blomma på stam (vet inte vad dom heter ) och då på den tiden hade vi inte gott ställt alls , så jag var lycklig över min växt .
Grävde ner den  rabatten på baksidan  , nöjd och glad , var jag sen på framsidan , vem kom inte då i glada skutt med nått i munnen jo Flisan ? det var min fina växt som jag nyss grävt ner .
Skit 
Bara att rädda den och försöka igen .
Grävde då ner den på samma plats , men det tog inte lång tid förens hon var där och grävde upp den igen , men ??? alvarligt 
Då grävde jag ner den på framsidan .....
och gick in 
Min granne ringde efter ett tag och berättade att hon Flisan hade grävt upp den igen !!!!
Men !
Då satt jag den i en kruka på altanen , med stilar och annat hinder runt om , då fick den vara i fred .
Så ja det var bara ett exempel på hur svårt det är att samsas med mina pälsklingar genom åren och en fungerandes trädgård .
Så många växter jag burit hem från affären , som dom har förintat .
Så !
Nu har jag satt kompost galler runt det mesta av mina planteringar.
Och ja det verkar funka rätt bra än så länge .
inte så vackert kanske 
Men !
Dom ska snart till och löpa , så nu är det vell grävnings dax igen ...









Znö ska vara där matte är 




Längtar efter hallon ska mogna , gott



Vinbären 


Bigaråerna är kvar än 
men dom brukar fåglarna sno innan jag hinner smaka dom 


Våran paviljong del 


Vi rustade den gamla hammocken i år 
Blev så nöjd
Skaffade var sin skön fåtölj från IKEA 


Mors dags rosen från min dotter 
Växer och frodas



Den här rosen har flyttat in själv .





Tistel busken växer på bra 



Älskar mina humlen












Favvo platsen 
har varit för dom flesta av mina hundar 







Min braiga symaskin
Köpte den billigt från en arbetskamrats man 
Lämnat in den på lagning och uppfixning
Nu går den som en "klocka" 
Super nöjd




Det här skrinet fick jag med mig när jag flyttade 
Från min mor , hon måste ha skaffat sig ett nytt 
För just det här använde hon genom åren vad jag vet 
Ska fråga ?
Det hänger med och kommer fortsätta göra det 
Undrar ?
Om någon när jag är borta kommer ta över det med bra känsla 



Min fina Pelargon 
Från Disponent parken 
Vet inte vad den heter men jag gillar den verkligen 



Tror Skat föräldrarna försöker lära sitt barn att äta solros frön 
*


Inga kommentarer: