torsdag 2 juli 2020

Husbyringen


Ett favorit mål under sommaren är runt Husby ringen 
Finns nått nytt att se varje gång 



Försökte fånga näckrosorna men med för dålig räckvidd på objektivet blev det inte lätt ,
Men döm om min förvåning när jag fick fiskmås ungar i focus
Dom var riktigt bra kamoflerade








Mina följeslagare



Kan säga mycket om kossorna
Våra fantastiska kossor 
Då mycket nytta dom gjort genom alla år
men är det då ok att behandla dom som vi gör , ja inte jag !
För det första att vissa och dom flesta ska ätas till slut 
Trist 
Och varför ska dom vara tvungna att ha dom där hemska lapparna i öronen 
Måste vara bättre för dom med ett chip , om dom nu måste vara märkta 
Mina djur har chip 






Och det hemska flugorna som är på dom hela tiden 
Kanske lugnt för dom som idag när det öser ner 
Men blir det då korta uppehåll så kommer ju knotten !!!!
Har den här kossan stängt av ? 
Jag skulle få panik 
och kom inte och säg nu att det är skillnad på en ko och en människa , jodå det är det , men så irriterandes som dom viftade runt på sina öron  så kan dom inte vara nöjda ...
Ja oj vad dom kunde snurra på sina öron det visste jag inte 


Ändock !
Var troligt inte det här dom korna som har det värst i världen , dom hade ganska fint område att gå på .Sen gråter mitt hjärta över dom där kalvarna som inte får gå med sina mammor , kan för mitt liv inte tro att det är en bra sak , nått himmlans påhitt av människa igen :(
Vi är inte så speciellt snälla mot våra djur på jorden verkligen inte .
Tänk kossorna som blir från tagna sina barn !!!!
Och barnen som inte får vara med sina mammor 
SKIT
och ingen av dom kan förstå vad som hänt ????
Vet att det är någon forskning på gång om att det är mycket bättre att dom får vara tillsammans 
bra det !!!
men ? 
Behövs det verkligen en forskning för att förstå att det här sättet är fel ?????











*

Vackra Nord svenskar 

















Inga kommentarer: