söndag 8 mars 2020

Världen är vacker


Buddha
Inte använt Lightrom på länge och det märktes hade ett elände att få ut fotot på skrivbordet :)
Men kul att leka lite med fotona där .
Buddha var verkligen kär i Pennie igår när vi var till Hedby och hälsade på , men det var inte besvarat.
Kanske inte så konstigt att man är helt galet förtjust i den här rasen , så vackra med sina färger och en massa päls .
Pennie måste ha luktat en massa , skendräktighets doft ???
Som Buddha pojken verkligen gillade .
Försökte komma till och rida på henne i tid och otid .
Pennie var mindre road
Hon försökte få bort den kärleks kranka med alla möjliga metoder hon har men tyvärr så bet det inte länge på den kärleksfulle.
*
Pennie är inte intresserad av andra hundar , jag blir bevisad gång på gång , vad som hände på vägen ? eller om hon bara är sån ? det vet jag inte , men hon vill slippa kontakt .
Och det får hon också .
Idag är hon så trött , så idag är det vilodag .

Här nedan ett foto på mina flickor som Annkie Hasselkranz tog igår


Znö fick ett av sina hopp ryck , men i liten mildare skala .
Sällan hon får dom nu förtiden , men dom dyker upp då och då .
Det märkliga ? eller inte ? är att hennes släkting Buddha också får sådana hopp ryck , och då i jobbigare skala eftersom han väger typ en hel del mer .
Jag tycker att Znö kan bli otroligt svårhanterad i en sån situation , men glad att hon inte är någon Buddha :) 
Znös nervösa hoppningar gick över snabbt , sen var hon riktigt cool resten av tiden .
Hon får ju leva ett ganska så inrutat liv , och det i stort för att hon ska slippa bli orolig, det har funkat riktigt bra .
*
Började min dag igår , med att bli trött och super låg direkt och hade tänkt mig efter långpromenad att bara lägga mig på soffan .
Som tur va kom jag på att vi kunde ta en tur till vännerna i Hedby .
bra val , fast jag blev så där dissig i mitt huvud mot slutet av besöket .
Men då är det bara att åka hem .
*



Jag ska erkänna att jag inte är så glad i att snön kom , jag hade nog ställt in mig på en lång och tidig vår , med glädje i kroppen .
Men !
Man kan inte annat säga än att det är otroligt vackert med snön och frost …...
Men varför vissa träd är utan frost och vissa inte ? är vell ett vackert fenomen :)
Mer värme i vissa ?

 Vackra vyer efter hela vägen upp till Hedby och våra vänner .





Blev mer natur än hundar för mig  den här gången .


Björkar ! en sån vacker träd sort .
Fin natur med mycket gammal skog , massa skön energi.











Inga kommentarer: