tisdag 10 mars 2020

Man ska vara frisk för att kunnavara sjuk


Ja vad ska jag säga ?
Känner mig ganska så tom i mitt inre .
Ide´erna är slut , jag har lämnat över till min läkare .
Men ja när jag skriver det här så protesterar mitt jag , inte har du slut på ideér inte ,näpp !
Utan jag har tagit en paus och hoppas någon annan kan ta lite ansvar för mitt liv , en stund en liten stund åtminstonde .
Jag har en engagerad läkare ! ja det har jag verkligen så glad för det så skönt i min själ .
Att få lite ro i allt arbetet med mig själv.
Att kunna lämna över , betyder otroligt mycket för mig , för det har jag aldrig riktigt kunna gjort.
Att släppa taget lite grann .
Men !
Det är otroligt svårt , det blir krig inom mig .
Jag har aldrig medicineras för min sjukdom .
Jag har medicinerat mig själv med annat , som mina hundar , promenader , gymmet ,samtals kvinnan  meditationer , barn och barnbarn , och en massa otroligt bra vänner genom åren , visserligen har jag slitit ut några också som bara har försvunnit.
Och framför allt min man , han är en lisa för min själ
Men !
Nu efter att ha super svårt att hitta en väg upp ur det låga , jag kikar upp lite och blir super glad , men ramlar ner igen , så låter jag min läkare gå in med hjälp .
Jag vill inte äta mediciner jag vill inte bli någon annan person , jag är rädd att läkemedel gör mig till någon annan , och vad ni än tror så vill jag bara vara jag .
Men ?
Nu har jag kommit tills väg ände , och jag måste kanske ha hjälp.
Så jag låter läkaren ta tag i det som hon ser det bäst och sen får vi se hur det blir.
Min sköldkörtel bråkar också , mer än vanligt , eller rättare sagt det är först nu som det blivit uppföljt mina värden , som ändras fram och tillbaka och just nu visar sig ligga något mer  dåligt än vanligt , så jag kanske får hjälp med det också ?
Önskade alla människor en sån läkare som jag har :)
Så !
Nu är jag sjukskriven på obestämd tid , ska försöka göra mina 25 % av min tid .
Men vet inte just nu i skrivande stund om jag ens klarar det .
Efter natten jag gjort på prov redan , så sov jag en och en halv dag .
Jag klarar natten jodå , men oj så slut jag blir efteråt.
Som i helgen när vi var och hälsade på våra vänner i Hedby , en trevlig dag :) 
Men dagen efter sov jag till och från hela dagen i typ 6 tim , och somnade gott till natten och sov hela den med .
Det spelar ingen roll , om det är positiva eller negativa saker som jag gör jag blir helt slut.
Ibland blir jag rädd för min egna trötthet , jag försöker tvingar mig att göra saker ändå ...
Jag är inte snäll mot mig själv ? 
En vän sa det till mig , du är för hård mot dig själv , igår sa min läkare samma sak .
Kanske ? 
Kanske ska jag inte gå med piskan efter mig själv .
Men efter att ha varit en otroligt aktiv människa med fantastisk glädje i allt jag tagit mig för med och en massa överskotts ork .
Så är det inte lätt att bara ta sig fram , att bara det tar all ork ur mig .
Ja roligare bloggat kan man läsa , men tur för er som läser min blogg så kan ni bara sluta :)
Idag 
Har jag som mål , som ni sett kanske försöker jag sätta upp mål enda sättet att få nått gjort alls .
Idag har jag lovat mitt barnbarn Line att jag äntligen ska hämta henne vid skolan , och vi ska baka till Majkens 3 års kalas , och teckna :) 
Jätte kul !
Men livrädd att den stora tröttheten ska slå in …..
Men jag tänker aldrig på min tid göra henne besviken , så jag kommer oavsett bara piska på mig idag , så hon får sin dag , får ramla ihop sen :)
:)
Men hörrni där ute ha en fin dag nu !
Jag är lite "osams" med fb just nu , brukar vara så när mitt självförtroende sjunker , då klarar jag inte av att se alla duktiga människor , alla hurra rop till alla duktiga människor , och jag kanske "bara" får ett gilla ...och att jag inte skulle orka vara så duktiga för mitt liv just nu , kanske aldrig för den delen , men nä jag vill inte ha det på min näthinna kan inte ha det nu .
orkar inte , för det sänker mitt självförtroende ännu mera .
Så NEJ till fb just nu 
Så mina livstecken kommer hamna här .
*



Inga kommentarer: