tisdag 3 mars 2020

Blandat


Gamla foton på min Tischa
Villmobackens Carmen 
Vilken hund !
Helt super bra temperament och hur ofta ser man en Lb tik med den benstommen ?
Tyvärr fick hon problem med livmodern i unga år , så den var tvungen att tas bort .
Så inga avkommor blev det .
Väldigt trist 



*


En vuxen Pennie :)



Znö




Pennie med sitt minspel :)





Söta mina fröknar


Jaha nu när man vill ha vår se då kom snön 
Känns lite igen som förra året ? 
Jag vill inte missa vår tiden !!! det gjorde jag förra året , men om det berodde på min depression eller vädret ja det kan jag nog inte säga .
Men i år försöker jag ladda inför vår arbetet men ? hoppas inte snön ligger för länge 


Och den där katten Äster är precis som om hon alltid har bott hos oss :)
Nu bryr hon sig inte märkvärt om hundarna längre heller .
Och hundarna tycker nog att den där hör nog hit nu .


Det är som om man skulle fått en liten hund, inte många av mina katter som velat ligga mitt på golvet med hundar omkring sig .
Men Äster kullrar kull sig lite var stanns .
Härligt att se .
*


Ett av mina favvorit ställen i Grbg är Gp verket ner mot spåren 
Alla dessa gamla vagnar som står där och andra detaljer efter gruvtiden .
Gör sig ofta bra ihop med nästan alla väder.








Men !
När jag var på väg till baka till bilen med bägge mina fröknar , som gärna vill trigga igång sig när det kommer en hund.
Då dyker det upp ett par damer med en liten hund i koppel .
Den var tydligen otroligt nyfiken på mina hundar , så dom kom ingen stans ???
Jag stod och avvaktade att dom skulle röra på sig så jag kunde ta mina två till bilen , men nä ….
Och jag var lite ute i sista minuten innan jag skulle hämta min son i Ludvika .
Jaha ?
Och dom stod där och tittade på oss dom två med sin lilla hund , gick en liten bit , och stannade igen hm 
Och där stod vi jag och mina hundar och bara väntade .
undrar ? verkligen hur dom tänkte ? varför jag stod där ?
:) :)
Lätt när man har en sån där liten i kopplet som man bara kan ta under armen i svåra situationer .
Ok klart dom får göra som dom vill , inte kan jag tvinga dom att röra på sig , men ? 
Om jag vart dom hade jag förstått att den där människan med sina två stora hundar vill inte passera oss , men nä .
Till slut hade dom masat sig så långt bort så jag kunde ta mig förbi och bort till min bil .
Ja men det var ju människor med hund ? borde inte dom kunna förstå ? eller 



*




Dagens kort !
Kändes fint med tapperhet :)
Kanske jag precis just det är tapper .
*


Inga kommentarer: