fredag 7 februari 2020

Men bra då :)

Efter att denna veckan redan ha hoppat två gym tillfällen.
Pga att jag inte hade någon möjlighet att få iväg mig även om jag ska ha sparkat mig själv i baken .
Genom trött och huvudvärk , om huvudvärken kom av stress ? det vet jag inte .
Att falla ner igen , och igen och igen ….
Är väldigt tufft för ett psyke.
T.o.m jag som även i mitt i mitt dåliga mående kan någon stans känna och tänka att det blir bättre ,det brukar det alltid bli. Kan helt plötsligt inte se någon ljuspunkt alls , och tankarna om att jag aldrig kommer ut ur det här gör mig tokig !
Stressen över att hur tusan ska jag kunna ta mig till jobbet igen ?
Hur ska jag orka , hur ska det gå ????
Sen när jag är där med alla jobbiga tankar , måste jag försöka borsta bort alla jobbiga tankar och bara ta en stund i taget .
Så !
Idag känner jag mig lycklig , över att lyckats både gymma handla motionera hundar och jag sitter upp fortfarande . Jodå klart att tröttheten smyger lite sakta på , men jag försöker lossas som om den inte finns :)
Nu har jag kommit i det där läget en bit in på min sjukskrivning som människor omkring mig tycker att men ? nu har du vell varit hemma tillräckligt ?
Men nu måste du vell vara frisk ?
Alltså när jag själv nästan säger till mig själv att men hallå nu får du allt rycka upp dig !
ja då vet jag inte vart jag är på väg och hur på verkad jag blir av omgivningen .
Att rycka upp sig !
Ja om det var så enkelt hade jag allt gjort det redan .
Jag har blivit tystare om hur jag mår , jag känner att det är dåliga upprepningar .
även den bästa vännen orkar inte höra bara en massa negativt hela tiden .
Inte bra för någon .
Men !
hur som idag sitter jag ganska så nöjd.
Efter min morgon .
*



Tai
Våran toppen hund.
Vilken underbar familje hund hon var , det temperamentet skulle dom ha Lb hundarna som sälgs till sällskaps hundar .
Hon blev 9 år 
Sitter just och tjattar med en vän om den där korta tiden vi får ha våra hundar .
Många av mina har inte ens hunnit bli sju år 
Hemskt !
Jag håller på med en Ängla sida på min hemsida 
Då blir det mycket tänka tillbaka .
PÅ alla dom härliga fyrbenta som jag haft äran att ha med mig på min väg .
*
Hittade papper på min första Lb .
jag tog över han efter en vän när han var lite över året .
Mer om honom på hemsidan .
Han hette Vriaslättens Fräcka Freddie ,två Mälarlejon bakom .
En Lb med rätt temp.också .
Så himmlans säker i sig själv.
Läs mer om honom längre fram på Änglarnas sida :)
*
En Lycklig katt .
Ja faktiskt tror jag hon är super glad , så glad så hon spelar över i mellan åt .
Hon busar ,leker , och kutar kring på övervåningen som en tok .
Hon är framme och har kommit ner mer och mer och kollar vad vi gör här nere  .
Hundarna verkar acceptera henne mer och mer .
Hon är alldeles för mycke :) :) på nätterna , jag super svettig med en hårig kelig katt mot min kropp , liiiite jobbigt ,Och man kan inte sticka ut fötterna även fast dom kokar mina fötter , för då kan man få sig ett bett i foten !!!!
:)
Men så glad man blir när man ser att hon mår bra , hon går omkring här och kurrar .
fats jag har aldrig haft en katt som kurrar så hin måste svälja i mellan åt ?
Hon kan verkligen se super grym ut , men hon kan också se super gullig ut .
Tror som sagt , att hon gillar sitt nya liv .
Det är då man vill ge någon annan individ som behöver ett hem , en bra plats på jorden , och säga vad man vill om oss men ta hand om djuren gör vi absolut i det här hemmet.
Så ! Kanske någon liten hund kommer i i vårat liv framöver nån som behöver oss !
den som lever får se .
Hon är bättre i magen , hittat riktiga kottar i hennes låda :) :)
Tänk hur glad man verkligen kan bli över ett par kottar .
Nytt prov ska tas  på tisdag , oj vad nervös jag ska vara .
Som att vänta på en grav test !!!! :) :) :) 




Ännu har jag inte tagit någon bra bild på Äster själv , så jag sliter med detta otroligt fina foto på våran fina katt .
*

Letar och rotar i en massa foton från förr.
Hittade dom här på våran Flisan .
Hon vägde 14 kg när vi hämtade henne , hon var 6 månader .
Pälsen var obefintlig , och jag kommer inte ihåg om hon hade nått med urin vägarna också ?
Ägaren före oss hade gett henne alldeles för lite mat .
Hm 
Djurplågeri



Men en fin liten tjej blev det till slut .
En av de bästa jag haft .

När hon hade vart hos oss ett tag , blev pälsen bättre .

Men tog tid innan hon fick någon "riktig" kropp 

*


I Örebro bygger dom på Sjukhuset .
Det här står i en ingång .
*



Alltså !
Den här har legat och slungit i  min sy burk i alla år . egentligen inte tänkt så mycket på vad man skulle ha den till , men oj vilken bra grej för den halv blinde haha synd att jag inte märkt den tidigare Kan ju tillochmed jag sy utan problem .
Super bra uppfining
:)
*


Stolen  som skulle kastas från jobbet , ett ben hade brutits av ,
Jag tiggde till mig den .
Den blev liggandes på vinden , och jag tänkte först kasta den , men min man tog tag i den och lagade benet , jaja inte super vackert men absolut så bra som jag vill ha det .
Mina små barnbarns flickor sitter som prinsessor på den :)
Skulle haft den andra också , finns en lika dan på jobbet , men den ska vell stå kvar där utan sin maka ?



Alltså !
varför slutade människan göra sådana här otroligt fin arbeten ? 
Ingenhar tid att lägga ner på riktigt hantverk i dag .
Jo kanske finns någon .
Stress åter stress .
*




Skulle visa en vän mina möbler och hur det ser ut hemma hos oss.
Det fina skåpet tycker jag jätte mycket om , med sina tassar , gillar verkligen allt med tassar :) åtminstonde mycket med tassar tilloch med möbler .
Vårat hem är uppbyggt av en hel del saker med "själ" i .
Saker jag fått , som det här skåpet från min dotter .
Eller saker jag ärvt eller köpt på loppis .
Så gott som inget utan "själ" .
Allt smått och gott ger en skön känsla för oss som bor här .




Jag älskar faktiskt vårat hem .
*



Znö den stackaren , eller ? är det så att dom inte tycker det är jobbigt ? det kanske är bara en krydda i deras liv ? höglöp.
Hon är super kär i sin medsyster , som inte är lika glad för hon Pennie har inte tänkt löpa nu tydligen .
Alltså speciellare hund får man leta efter :)
Dom brukar löpa tillsammans ? men nu vet jag inte ? 
Znö knyter ihop sig själv i sina jobbiga känslor .
Som tur är går det över , tänk om hon med sitt stress på slag skulle ha det så här jämnt ?
Ja då vet jag inte om hon skulle klara av sitt liv.
Så tur hon inte är så här jämnt .
Man får ha lite koll på dom när dom är ute tillsammans för dom brakar ihop i mellan åt .
Inte så bra !
Pennie som tröttnar på sin kärvänliga kompis .




*



Oj hur mitt skrivbord ser ut just nu :)
Jag letar inf om mina hundar jag haft .
Faktiskt med mycket blandade känslor , saknar dom otroligt mycket , och alla glada minnen .
Känns bra att få ihop allt på min hemsida till slut .
Så jag har allt om dom på ett ställe .
Får se till så jag sparar ner hela hemsidan när jag är klar ifall den skulle försvinna på något sätt .
*
Tack för idag !
Jag hamnade i soffan på efm sov säkert ca tre timmar .
Hm 
Undrar när min trötthet ska försvinna .
Nu ska jag sätta mig i soffhörnet och mysa .
Med mina fyrbenta och mina tvåbenta.
Ha en skön helg !
*



Inga kommentarer: