lördag 15 februari 2020

Dags att börja jobba !


Jaha !
Nu börjar det att närma sig , dags snart att komma tillbaka till det "vanliga " livet igen.
Dags att börja jobba !
Och hur känner jag inför det då ?
Ja , många blandade känslor .
Var och lämnade mitt läkar intyg igår , kom inte ihåg min kod in genom dörren ens , kommer troligt att gå jätte vilse mest hela tiden , känns som en evighet sen jag var där , och jo visst brukar man efter en semester bara trilla in på sin plast igen ,absolut , men nu känns det som en otrolig lång tid sedan jag var där .
Men det är troligt som att cykla , fast just den liknelsen kan jag inte ta på mig :) för jag kan tusan inte cykla fast jag kunnat det en gång i tiden  :) men ja ni förstår innebörden att jag ramlar in där jag ska vara snart igen .
Och sen att vara uppe en hel natt igen ?
Oj det kan ju bli tufft , eller inte , för det är troligt nått som min kropp är van vid , det finns där i ryggraden .
Träffa alla människor igen , både arbetskamrater , och dom boende.
Ja det blir till att ta en dag i taget .
Att kanske hålla mig lite på sidan om en stund , jag behöver inte och det här säger jag till mig själv , jag behöver inte vara i centrum , jag behöver inte vara i allting , jag kan betrakta på sidan om , kan vara med i gruppen på sidan om , inte lägga mig i allt , bara vara .
Om jag inte lyssnar på mig själv till det här , så trasslar jag gärna in mig i en massa som jag absolut inte skulle ha behövt gjort .
Så Rose-Marie låt bli ;)

Som tur är så ska jag inte bara kastas in i mitt schema igen , utan jag börjar att göra 25 % av min ordinarie tid. Det känns ok , och den här gången har jag en läkare som skrev ett intyg till Fk så dom godtog det , skönt .
Så nu håller jag tummarna att jag håller och kan "sköta" mitt vanliga liv igen :)
Blir kanske mycket sovandes efter jobb nätterna , för att kompensera om det går all min trötthet .
Ska också tillägga att alla mina prover och det har då tagits en hel del ser helt ok ut .
Så det beror inte på fysisk sjukdom att jag är trött .
Utan det är trötthet i min "själ" .
*

Att be till högre makter !
Nån sa skriv inte vad du upplever i meditationerna på nätet .
Kanske blir du då hämtad till någon plast där dom kan behandla dig typ :)
Men 
Jag måste ju ändock berätta om hur fantastisk man känner sig i och efter en meditation.
Var iväg till en  meditation grupp i måndags , jag går regelbundet , men i år är det nu första gången .
Det är så härlig känsla .Tänkte försökte förklara hur det känns , men jag kan inte riktigt hitta orden till hur känslan är , tror helt enkelt att man bör prova själv .
Det är en känsla som man skulle kunna "tappa" bort sig i , i en evighet .
45 minuter känns som 5 minuter , och man vill inte komma tillbaka .
Jag ser och känner kontakt med individer , om dom kommer från andra sidan ? som jag tror , eller om dom finns i mitt inre i min hjärna ? ja inte vet jag säkert  ,men jag får en massa "tips" råd och otroligt mycket kärlek från den här stunden , och framför allt en massa Healing .
man mår aldrig så bra som när man befinner sig i det här tillståndet .
Och man mår bra i flera dagar efter , innan det klingar bort tills nästa på fyllning.
Jag är så tacksam för det jag får genom dessa stunder .
Får ofta i symboler .
Många symboler kan du läsa om vad dom står för i böcker och på nätet osv
Men i stort betyder det mest om hur man känner själv inför dom här symbolerna .
Jag fick sist en Drake , en vacker drake ,men såg inget huvud ?
Kände mycket styrka inför den , ni vet en Drake är något starkt väsen.

Draken är en symbol för styrka, godhet, mod och uthållighet. Han är Yang, aktiv manlig energi. Trygghet och säkerhet är hans kännetecken men också förändring tillhör hans natur. I Kinesisk mytologi är Draken den förutbestämda partnern till Fågel Fenix, som symboliserar yin, det feminina. I Feng Shui vill man fånga den chi (den positiva livskraften) som finns i drakens andning.

Jag skulle vilja rita av den ! men det därmed rita måla osv får jag ingen fart på ?
Skulle behöva gå en kurs ...absolut .
Så många kurser som jag skulle vilja gå på med glädje , men ? får inte till det just nu varken ekonomiskt eller att min kropp hänger mer hm .
Fick också att jag är starkare än vad jag tror .
Ja kanske man fastnar i något dåligt ? 
Som nu i min sjukdom , jag tror att jag inte kan eller orkar ? kanske jag har fastnat en del ?
Kanske jag måste kasta mig ut , KBT kanske nu är min lösning .
Men !
Som vanligt måste jag bromsa mig , för annars låter jag alla mina ideer rulla då brakar jag ihop igen .
För nu rullar dom in , japp , en massa ideér , oj vad dom sprutar in ,oj vad mycket jag vill göra nu .
Men oj så stor VARNING !
Blir lite irriterad när människor som vet i min närhet hur det brukar bli hur det brukar se ut när jag börjar komma i mitt flöde , blir irriterad när dom säger kom ihåg ! nu du vet hur det blir , kanske du inte ska göra allt det där du vill nu …… men skit så tråkigt ! 
Ok jag vet !
Nu önskar jag mig en ung kvinnas energi , vill en massa , men backar av rädsla att jag ska bli trött ?
Hm alltså spelar det nån roll ? egentligen ? om jag nu med full fart drar igång nått projekt med full glädje , och kommer en bit innan den stora tröttheten drar in och över mig , men ok om det bara berör mig så gör det inget om det sen får stå en stund tills nästa otroliga fart glider in och över mig !
Kan ju inte gå och vara rädd att jag ska tappa orken ?
Då kommer det inte bli något alls .
Eller ? 
Jag började dom här raderna med att be till högre makter !
sen liksom som vanligt eller ofta så spårade jag iväg .
Fick "råd" i en meditation att vi människor är för dåliga på att be .
Jodå när det verkligen krisar ihop sig , då ber vi  panik typ .
Men annars !
Jag har varit sorg tyngd under en lång period , väldigt lång period .
Med fyrbenta vänner som "gått iväg" och annat i livet som satt krokben på en .
Svårt att känna riktig glädje , jodå den har liksom glimmat till då och då :) en skön känsla , det jag pratar om är inte att jag inte mår bra i mitt liv för det gör jag  ,jag älskar min familj , jag känner stor tacksamhet inför mitt liv .
men 
Det där att man kan skratta ända nerifrån tårna jamen ni vet .
Så en natt när jag inte kunde sova , bad jag om lite skratt i mitt liv , nått som kunde komma in i mitt liv och göra det gladare .
Samtidigt som jag grät en stund över min katt Johanna som jag saknar så mycket , tror att jag behövde få ur mig sorgen , kanske för att kunna få in glädje .
?
Morgonen där på .
Ska inte gå in på det nå djupare , men jag hade fått in pengar på mitt konto från ett håll som jag inte räknat med ? 
Som gjorde att jag kanske kan i sätta min plan om att köpa in en liten hund :)
Kan bli verklighet .
Inte en till Lb , nej inte nu , jag har länge velat haft en Cavalier flicka .
Och nu kanske jag kan förverkliga det :)
Alltså !
det här glädjer mig mer än någon kan tro .
Jag gick resten av dagen och fnittrade , skrattade åt saker som jag absolut inte skulle ha skrattat åt annars .
Som tex mina "grisfröknar"i skogen haha ja under deras nu löp låter dom som om dom försöker ta in hela backen när dom luktar runt efter alla i deras tycke fantastiska dofter  . Dom är inte kul tycker jag när man knappt kan gå med dom för att dom far ikring som stollor efter backen .
men den här dagen kunde inget göra att humöret sjönk . Skrattade gott åt dom två .:)
Så ja kanske jag blev bönhörd ;)
*
Varför sluta med sånt som man tycker om ? sånt som man finner glädje i ?
Jag tycker om att hålla på med hundar .
Träna dom tex 
Jag tycker om att föda upp hundar .
Så eftersom jag idag sitter med två , ja älskade hundar absolut , men inga som jag direkt kan avla på , ingen av dom är någon utställnings stjärna heller , men älskade familjemedlemmar :)
Så vill jag försöka köpa in en ny hund , men jag orkar inte med en Lb till nu , eftersom dom jag har har problem som gör att dom är svåra att hantera bla ute under promenader osv 
Så vill jag ha en liten hund som jag ändock kan hantera ihop med dom .
Så nu kommer jag att hänga på låset vid min till tänkta Cavalier uppfödare ;)
Sen kommer jag börja träna mina fröknar igen , med sånt som dom gillar .
Ni som vill hänga på ?
Hör gärna av er .
Att plocka in lite glädje i mitt liv :)
*
Man träffar dom människorna som man ska träffa i livet .
Man bara gör det .
Träffade två kvinnor på senaste meditationen , många intressanta människor är det där , det blev att pratas om Homeopat medicin , nått jag alltid har haft i min hjärna , men insett att jag inte har råd att utbilda mig till , dom här kvinnorna hade intressanta berättelser att dela med sig , och böcker man kunde läsa om Homeopat .
Så nu ska jag läsa !
*
Så från Läkar vetenskap , till Homeopati till , böckerna om Isfolket , till Merlin och Outlander  på Netflix . till tankar på hunduppfödning , till hundträning , till egen träning av min kropp , till bantning äta rätt, till konst , till hemside bygge ,mm mm 
Men klart det kan bli rörigt i mitt huvud :)
men oj så mycket intressant och oj så stillande av min Fantasy ådra :)
Älskar livet många gånger .
*
Ha en fin helg !
Med en genom förkyld man , kommer det bli at tillbringa min tid här vid datorn med hemside bygge .
och lång promenad med höglöpande tikar två :)
*





Znö : Kan jag komma till dig nu ????
Pennie : hm jag orkar inte titta på henne /matte , så jobbig , kanske hon har försvunnit om jag tittar bort lite







Pennie : men oj så trökig du är matte 



















Tror att Pennie tycker jag är en absolut super tråkig matte .
Kanske hon blir glatt förvånad om jag kör en tränings vända med henne , i nått kul 
Ja absolut inte nu när dom löper , då kan jag lika gärna träna en pinne i skogen eller nått sånt , får troligt lika stort gehör :)
*



Ett foto på Äster .
Hon kan verkligen se riktigt bestämd ut .
Med en arg blick ?
Men hon kan också se jätte gullig snäll ut . hon är misstänktsam tror jag .
Men hon känns som om hon liter mer och mer på oss .
*


Inga kommentarer: