söndag 23 februari 2020

Helgen snart slut


I fredags vad det kanon väder , visserligen blåste det , men nästan ljumna vindar .
Då fick jag och fröknarna sällskap av min dotter och hennes minsting Majken  :)
Solglasögonen ska på förstårs . Undrar varför hon tycker att dom ska sitta på det här viset ? det brukar glasögonen alltid göra på den här fröken :)



Lilla Majken 
En gång när vi skulle till Borlänge och shoppa , och jag stod och skulle ta på mig skorna ,jag har såna där fotriktiga gå skor lite robusta , 
Då säger Majken : Mormor ? ska du jobba ? Haha 
Nä det är mina fin skor sa jag , ni må tro hon tittade på sin konstiga mormor :)
Barn 
och tokiga morföräldrar kanske ;)
Line , undrade varför våran bordslampa i trappen sitter fast på sidan av fönstret och liksom petar rakt ut till mitten av fönstret , ska fixa en bild så småning om ;) jo morfar tyckte det var en ide `eller om han skojade med mig och jag hakade på direkt och tyckte att det blir ju kanon ;)
Jaha säger hon då och tittar på mig så där konstigt 
Men mormor varför har du bara gardin på ena sidan ?
Också i samma fönster , jo jag tyckte det vart bra så :)
Jaha !
Lika så tycker hon att jag är knäpp som säger penningar ! alltså det heter ju pengar :)
Hon rättar mig varje gång haha
Bra man har barnbarn 
Som den där gången på midsommarafton , det var några år sedan så jag kommer inte ihåg orda grant 
Hon säger när vi vart och plockat blommor , nu ska jag hem och bada och göra mig fin .
Men säger jag det var en bra ide ´ det ska jag också göra  !
Då tittar hon på mig som om jag var knäpp , och verkligen tar ner mig på jorden , och säger typ , lycka till !
Haha för hur ska en gammal skruttig mormor kunna bli fin av ett bad hahaha
Där fick jag så jag teg !




Fina Majken 
Sån härlig liten flicka 



Sabina låter stackars Pennie få springa :)
Alltså ? hur ska jag göra med min Pennie , sen sist som jag släppte henne och hon var borta så där länge ...så har jag inte nerver till att göra det igen ,tänker flera gånger idag ska jag släppa henne  , samlar päls i burk i fall hon skulle komma bort och jag skulle behöva anlita spår hund...eller kanske det skulle kunna räckamed Korre ? Men hur ska jag hitta mod till att låta henne göra det hon verkligen älskar ??? jag har köpt en liten behållare som jag tänkt haft på hennes halsband med namn och telefon nummer ifall hon kommer bort och någon hittar henne .
Men ?
Skit så jobbigt jag tycker det är .
Min familj säger nej du får inte släppa henne ….
Men jag vet att hon verkligen vill springa .
Men varför tappar hon helt focus och bara springer , med nosen i backen efter någon doft , så kan jag glömma att hon har någon kontakt med omvärlden alls .
Suck !



Här har Sabina Majken och Pennie gömt sig .
Znö söker 
Oj vad hon sökte så duktig
Full fart rakt på 
Jag ok dom hade vell inte gömt sig så där väldigt noga men ja duktigt :)
Majken tyckte det var kul 
Pennie skulle få leta hon med .
Men när jag sa sök till henne , började hon bearbeta marken :)
Efter nån doft antar jag 
Dom där människorna visste hon vell vart dom var .
Och den ovilliga Znö hon ville ju vara med sin matte .











Busfröken :)
*
Mina fröknar på stan .
Ja efter ett låååångt uppehåll i mitt liv med allt , nä men med mycket 
Får jag nu bita i det sura äpplet och börja lite från början igen .
Har mest vart i skogen , lite olika skogar men i skogen .
Så nu bör jag få dom att uppleva nått annat innan det är dags att åka 70 talare igen .
Men !
Här har jag ju också problem , 
Pennie vill gärna skrämma bort andra hundar , helst n är matte håller i kopplet hm ?
Så tyvärr grimma på under träning 
Znö tycker människor kan vara läskiga , och vill fly 
Så tyvärr grimma på 
Grimman är för mig , för att jag ska känna att jag troligt kommer kunna hålla dom i någon jobbig situation .
Jajag vet skulle vart mer träning här , men vad gör man när kroppen sviker .
Idag var vi på stan .
Såg hundar på avstånd , jag fick nervösa känslor i magtrakten, mina hundar brydde sig inte märkvärt .
Ok skönt :)
Det blåste så det fladdrade i markiser vid affärerna , det var lite läskigt tyckte Znö
Men hon släppte det ganska så fort , även människorna ?
Hon känns modigare nu .
Pennie gick lugnt bredvid husse .
Hon Pennie tog kontakt med Znö då och då , jag tror det beror på att Pennie känner sig lite osäker och vill ha stöd ? Husse tror att det är hennes sätt att hjälpa Znö när hon är orolig ? 
Ja sanningen så vet jag inte vilket .
Men kändes bra att vi är igång :)
:)




*
Japp det är man nog ??? eller 


*
Jag har haft en jobbig helg med mig själv , jag ska göra ett ingrepp på tisdag .
Det ska skrapas bort en polyp , tror dom ur min livmoder .
Och ? vadå tänker ni säkert , det är vell ingen fara .
Men 
Jag tycker det har blivit så jobbigt att ha någon "grävandes " i mig , helst när dom ska in den vägen .
Och varför det då ?
Ja det känns som ett övergrepp …….
Har sagt det så jag skulle få lugnande , ok bra det . men jag gillar det inte .
Inte har det varit kul förr heller men det har bara funkat ..men nu är det många nerver som far i min kropp inför det här .
Och inte nog med det , det ska duschas på kvällen hemma , det ska bytas rent i sängen , det ska gås upp typ halv fyra för att jag ska hinna duscha igen och hinna dit till 7.30 .
Hm 
Vilken dag !
Längtar till onsdagen , fast den också känns jobbig för då ska jag gå på min första natt efter ett lång sjukskrivning .
Så vänner och bekanta om jag längtar till torsdagen .
*
Ha en fin vecka och söndag kväll .
Nu ska jag göra sista rycket för idag så jag kan sätta mig och mysa i soffan .
*



Inga kommentarer: