torsdag 13 februari 2020

En dag äldre



Ja nu var man 1 år äldre då :)
Kom att tänka på dom där tre åren som jag var 38 år :)
Jaha tänker ni hur gick det till ?
Jo någon frågade hur många år jag vad , och jag sa 38 ,fast jag var 37 , så då var jag det ,det året , sen året efter kom jag på oj jag blev visst 38 år i år :) så var jag det ett år igen det rätta :) sen året efter hade jag liksom fastnat i 38 fast jag blev 39 .
Så man kan vara 38 i tre år .
Men 
I år blev jag 54 År
Helt otroligt hur gammal jag blivit :)
Så många år jag vart med på denna jord
Dom flesta åren har varit bra .
Jag är Tacksam !
Kände mig så omhuldad på min födelsedag .
Mina barn och barnbarn , min man och min syster och min bror .
Alla som skänkte mig en tanke på Face Book , jag vet att det kommer upp påminnelse på fb .
men bara att bry sig så mycket att man skickar ett Grattis , 
det värmde mig jätte mycket i mitt hjärta /min själ .
Så jag kommer leva på det länge :)
Tack !
Blev så glad när min sons sambo , hade setat på morgonen och sagt men vi kanske ska åka till din mamma , saknar henne lite :) och sen upptäckte hon på fb att men hallå hon fyller ju år idag :)
Härligt att vara lite saknad :)
Men då är vi lika hon och jag :) med kom ihåg :)
För jag plumpade ju mig och glömde bort hennes födelse dag , men just den dagen droppade jag in och bara tänkte hälsa på .
:)
Snacka om skämmigt haha
Men nu i år kommer jag ihåg det …….



Min lilla Line hjälpte mamma att köpa blommor till sin mormor :)



Och en liten fin målad ask med vackra stenar i kom från henne .
Hon vet vad sin mormor tycker om 
*
och dom där korten i brevlådan .
jamen ?
Brevbäraren var sen så jag trodde jag inga kort skulle få ?
Min mor som inte kommer och grattar ? skickar alltid kort det känns som ett måste ?
Och min syster är lika duktig på det .
Men jag fick tillslut , posten var sen .
:)
Såna där små saker som betyder så mycket .
*
Vaknade i morse !
Med ont i huvudet och magen ?
Och trött
kanske alla intryck från i går ? och då spelar det ingen roll om det är positiva eller negativa det är ändock intryck.
Jag skulle få besök som jag såg fram emot av en gamla vän nu på morgonen .
men 
Jag var tvungen att ställa in det :(
orkar inget idag .
det är dom här dagarna jag hoppas försvinner , då kan jag leva mitt liv igen .
Som tur är just i dag , så löper mina hundar bägge två , och är lika villiga att tjusa varandra .
Så under hela morgonen har dom ridit på varandra i tid och otid .
det tar på krafterna .
Så nu sover dom gott .
Då slipper jag ha så dåligt samvete för att det blir en gårds dag idag .



Kolla vad Pennie kan ställa upp sig snyggt .



Vad glor du på människa 


Söt troll , till och med i höglöpets tjusning är hon söt 


Kom igen då ! rid på mig 






*


Igår var det så vackert på kvällen vilken solnedgång.
Men tyvärr hade min kamera laddat ur ?
Så det blev några mobil foton .





Lilla tufflan Majken skulle vara med mormor och fröknarna ute .
*
Nu blev det vila resten av dagen ...åtminstonde nån stund













Inga kommentarer: