söndag 22 september 2019

Mer trädgårds fix


Säger bara det tänk er för innan ni planterar en galet växande och förökande perenn i en rabatt med fler växter i .
Oj vad den har tagit över .
Så nu fick jag ett riktigt trök jobb att få bort den ur rabatten.
Har säkert inte lyckats helt heller 
Ska nog erkänna att jag helt enkelt har bara låtit min trädgård varit dom två senaste vår-somrarna.
Förra sommaren var vi mest ute och åkte 70 talare, i år med , plus att jag varit riktigt lågt nere i utmattnings depression .
Så inte mycket har blivit gjort.
Så ni kan tro att det finns jobb nu , igår tog vi tag i körsbärs trädet som verkligen har vuxit oss över huvudet , men oj vilket kämpigt jobb , och aldra helst när grejerna man ska använda är något sånär slut ,skämda och svårslipade och så där , så det blev mer slit än man kunde tro , ja inte alla som ansar träd med en motor såg men så blev det . Riktigt grova grenar som måste ner.
Ja det var verkligen inte jag som hade hand om den delen av ansningen , jag har några hemska bilder i mitt huvud hur det skulle kunna gå om jag skulle använda motor såg , verkligen respekt för den , så den höll min man i .
Tog verkligen hela dagen nästan med ett körsbärs träd och en vildvuxen syren träd/buske.
Oj 
Och det finns några fler träd på gården att ta itu med 
Hoppas hösten blir super lång och gärna lite varmare än idag.
Idag var jag tvungen att gräva som sagt , och det inte bara pågrundutav perennerna , jag har fått en del växter från min svärmor eftersom hon ska flytta så har hon ingen glädje av dom .
Så då kan jag ha lite glädje av hennes växter , men då måste ju rabatten funka så det går att gräva ner nått där i , nu är det fixat så ska ner och hämta lite växter nån dag i veckan.


Pennie tyckte att bästa platsen var i allt jag fick upp ur rabatten .
Och om man tittar noga så ser man vad hon gjorde med sin sista bit kött , grävde ner den någon stans på gården .
Pennie var ivrig ut i natt också , och eftersom jag inte kunde sova , som nu har blivit en hemsk ovana verkar det som , så var jag vaken och märkte hennes iver ut .
Fann också en hög igen på mattan , samma matta också , hm hon måste verkligen skita på den bästa mattan vi har .
Idag var det slemigt , tror det är tack vare Canikuren , som jag nu hoppas har tagit med sig ut det hon inte mådde bra av , det var inte svart idag , men ingen vill ha grisköttet ?
Hm undrar om det är nått med det ? det var visserligen lunga med där i och den är mycket svår tuggad i upptinat tillstånd .
Vet verkligen inte men ingen av dom åt det igår inte ens Znö, och idag gav jag dom var sin bit lamm i fryst kub som dom åt upp ute , ja Pennie tror jag grävde ner en bit , hon gillar att möra sin mat .
Försökte med grisköttet igen men ingen ville ha det så nu går det till matrester.
Tur det var de sista bitarna ur kartongen , men tidigare har det funkar bra i alla fall har dom ätit det .





Var på baksidan och grävde , då jag upptäckte att inte ens Znö var i närheten , började fundera vart dom tagit vägen , kom till framsidan och fick synd på dom här två juvelerna :)
Så söta , tänk såna här gånger gillar dom allt varandra riktigt bra , fast dom ibland kan vara lite sura på varandra ja det är mest Pennie som tröttnar på Znö i mellan åt , men är dom i från varandra blir dom så oroliga ibland så dom piper efter den som är borta , och här ser man allt att dom verkligen tycker om varandras sällskap .
Mina godingar !
Fröknarna Honungspuffar 
:)
Grannarna blev  ordentligt uttittade.
Mycket rörelse på gatan idag och igår .
Nu efter många timmar i trädgården är dom nu mycket stilla på var sitt håll sover tung , jätte jobbigt att hålla rätt på allt som händer både i och utanför trädgården .
*
Jag har gått böjd i flera timmar , blev trött och stel i ryggen , lika igår med allt jobbet med träden , men ! måste säga vilken tur att jag går på gym , för så där otroligt ont i ryggen som jag förr fick så man verkligen drog sig för att göra en massa jobb , det får jag inte ,och det kan jag tacka sjukgymnastiken för :)
*
Ha en fin söndag kväll 
Det ska jag ha innan veckan som kommer kör igång med allt den innehåller
Ska bla till tandläkaren i morgon vilket inte är min favvo sysselsättning.
Och lyckades börja dagen med att tugga sönder en av mina viktiga tuggtänder , hm var det rätt dag att göra det tro ??? eftersom jag hade en tid i morgon .
Är nog så jag får ta det .
*



Inga kommentarer: