lördag 21 september 2019

Vackra Höstdagar


Solen letar sig in genom vårat köksfönster.
Glädjen sprider sig i själen som en mycket skön energie 
Idag ska vi fixa med trädgården .


Kvälls solen som kikar in .
Så härligt slut på en dag med fullt upp som vanligt ;)
Igår kväll
*

Pennie 
Är inge bra i magen ?
Vaknade fredag morgonen av en fröken som var jätte ivrig på att matte skulle ur sängen .
Absolut inte vanligt när det gäller henne , hon väntar tills matte går ur sängen annars .
Så snabbt på med morgon rocken och ner och släppa ut henne , hon hade väldigt bråttom till sitt bajs ställe. Hittade senare två högar på tv rums mattan , den bästa förstårs ...
Det jag reagerade på mest var att det var svart avföring ?
Hm ?
Tjattade med hon som vet saker , och jo inälvsmat kan det bli svart avföring av .
Men det var blandat löst .
Hm ?
Hon var lite ivrig att komma ut i natt också så husse upptäckte det och tog ut henne .
Men annars mår hon som vanligt , förutom att hon och Znö inte vill äta frukost så gärna igår , och idag inte alls , men troligt sken dräktiga bägge två .
Hm man skulle haft en hane 
:)
Dessa himmlans löp , det är före löp problem och under löp problem och efter löp problem 
Eller hur :) 
Men annars är dom så bra ;)
Jag har märkt att när hundarna fyller ca 4 år då är det som om det händer nått , både från min sida och deras sida , inte så att jag inte älskar dom före ,klart jag gör ,men då är det dom och jag .
Vi liksom äntligen förstår varandra bättre ska jag vell säga för helt kommer jag aldrig förstå en hund nä det tror jag inte , för helt plötsligt gör dom nått som jag bara ?????
Vad hände nu :)
Men ja det är vell halva tjusningen kan jag tro att ha hund.
Så nu får jag lugnt vänta ut Pennies magproblem och deras skendräktighet ….
:)
Däremot så är Znö så gott som symtom fri på kliningar 
Japp
Visst nån gång men nä , hon är troligt allergisk mot hundfoder .
Trodde ett tag på kyckling men jag har gett henne favorit godiset höns fötter , kunde bara inte låta bli , hon älskar verkligen dessa fötter .
Och nä ingen reaktion på dom .
Toppen bra !
Så nu är det bara BARF som gäller 
Tänkte  på en kommentar som man ofta för höra när man säger att man barfar även från veterinärer, att man inte kan tillgodo se vad dom behöver ????
Måste vara nån som gör foder som sagt det .
Jag menar hur klarar sig vilda hunddjur då 
Som en vän sa inte har jag sett eller hört talas om vargar med skörbjugg....
Så nä dom klarar sig bra på kött aldra helst om man blandar sorter .
Men då ska ni veta att jag också tillgodoser med extra vitaminer och grönsaker och bär osv 
Lyx mat ! 
Fast 
Mina är inte speciellt förtjusta i grönsaker ska ni veta , nä verkligen inte .
Jag hade köpt goda färska rödbetor som ska vara så bra ...
Gjorde dom i små bitar , då tog Znö ur kött bitarna ur skålen och ruskade av dom och kastade dom på golvet allt för att bli av med rödbetorna , och det har hon inte tid med i normala fall för hon är vell dom av mina fröknar som äter som en Lb .
Till och med morötterna är mindre gott det blir bitar kvar överallt .
Det skulle aldrig hänt när jag hade dom andra , visserligen mer konkurrens då , men tror nu i efterhand att dom var vell överlyckliga att dom fick nått annat än det dåliga fodret , har verkligen dåligt samvete för den dåliga maten dom fick mina älskade hundar .
Men jag visste inte bättre , är mitt försvar.
*
Sitter ibland och kikar på Hundstallet på hundar där , ja på anda sidor också , tanken att man skulle gott kunna hjälpa någon liten indevid finns i mitt huvud .
Men ska erkänna att jag drar mig för det många gånger för jag bara ser en massa problem ????
De ni , jag ser problem med att ta hem någon lite , det är inte speciellt likt mig :)
Är det ett tecken på att man blivit vuxen ? eller att man blivit lat och tråkig ? eller vad 
Finns några spaniel blandningar  nu på hundstallet i Stockholm , några små tikar , som jag skulle kunna tänka mig , fast dom har med sig lite i bagaget , och jo jag skulle säkert kunna ge dom ett skapligt hem, men jag drar mig från det .
Kanske när mina fröknar är pensionärer :)
Och jag står liksom lite sådär på kö för en liten Cavalier flicka , och eftersom det är sån efterfråga på dom så kanske hon dyker upp precis så där lagom tid som jag kan tänka mig att det kommer att passa mig :)
Känns som om det blir när det ska bli .
:)
Nu ska jag rusa ut i min trädgård och göra lite nytta som husägare .
*
Och marknaden i Grängesberg , hm tyvärr , om jag skulle tänkt mig gå på marknad i Grängesberg hade jag gjort det mest av nostalgi , och det förlåt känns inte nostalgiskt att gå på marknad i parken , nä verkligen inte , varför kan man inte ha det vid Cassels en av dom fina platserna i Grängesberg .
Det har varit nostalgi :)
;)
Idag fyller min lilla syster år !
Alltid ihop med marknaden 
Hon fick nog mycke marknad grejs i present genom åren ;)
Och hennes son fyller den 23 
Men !
Hon är inte hemma så ingen tårta blev det :)
:)





Inga kommentarer: