fredag 20 september 2019

KM och lite till

Den här veckan har det vart en del NW 
Träning gånger två, helgen och i början på veckan 
Mina Honungspuff fröknar har tyckt det vart kul , tror jag :) bägge träningarna kändes posetiva.


Den där klurige Pennie !
Varför hon "krånglar" till markeringarna ??? det kommer jag aldrig bli klok på .
Och det är vell så det är hon ger sin matte nått att tänka på ...
Från att knappt visa mig super snabb blick , och såg hon inte det den där människan så får hon vell skylla sig själv för jag har gjort mitt .
Till att inte visa alls eller ? jo om jag förstått kanske , hon bara hittat doften och sen stod hon där och filosoferade och tittade på nått annat ,ingen tendens till att visa mig .
Hon hade ju redan hittat den gömman 
Eller om hon nu gjorde det på sitt vis och jag inget fattade ???
På träningarna den här veckan visade hon mig genom att titta på mig , men ...lite så där segt som om hon inte riktigt visste att det var så jag ville ha det , fast jag jublade mer än vad jag brukar göra när hon gjorde det och matade på en massa godis.
På KM 
Gick hon in bestämt och t.o.m lite ivrigt :)
Snusade runt lugnt och sansat.
Och sen bestämt verkligen bestämt visade mig genom att titta på mig bestämt Oj ! wow !
Men !
Grejen var hon felmarkerade ???????
På första , och andra och tredje ???
Hon gjorde lika dant på alla dom tre första ?
Vad hände ?
Hm 
Det har aldrig hänt förut , hon har aldrig visat mig nått hon inte hittar ?
Märkligt ?
Det sista söket , vart hon distraherad av en hund som gick på andra sidan staketet nere på vägen , hon var tvungen att kolla in den , sen glömmer hon liksom bort vad hon höll å med så då får jag liksom starta om henne , och hon luktade på bra , och var på stället mest hela tiden men hittade inte själva källan så tiden gick ut .
Märklig upplevelse denna dagen .
och 
Då tycker nog folk att jag är dryg :) för jag blir så intresserad av varför hon gjorde så här och skulle helst vilja krypa in i hennes huvud och hänga med och kolla vad var det som hände.
En teori ska inte ta dom alla ;)
Hon hade just den dagen inte velat ätit sitt morgon mål , tror hon är sken dräktig ,vilket också kan ha virrat till alltihopa ? men , jag hade också med mig mycket gott godis som alla hundar runt om kände , kycklingskorv , lever , köttbullar , efter som Pennie är sååå kräsen på belöningar så drog jag till det ordentligt .
Hm ?
Var det därför var hon sååååå sugen på den där belöningen , så hon nä nu vill jag ha det där goda och bara markerade ….
Ja jag vet inte .
Och hm hur ska jag kunna lita på henne nu ?
Måste läsa på om felmarkeringar ...ska jag under träningen bara ignorera henne när hon visar fel ? 
Hur tränar jag så hon får till söken igen ?
*
Kommentarerna
På Söken var fina 

Som 
Lugnt och focuserat ,felmarkering
*
söker så lugnt och fint, synd på störningarna
*
Synd på felmarkering ! Hon söker jättefint !
*
Lurade matte, men söker på fint och metodiskt.
Fin koppelhantering.
*

Jaja nu ska vi försöka hänga på Annelie L träningar så mycket vi kan och kanske ha nån här omkring också ,för nu har jag lust :) så bäst att hänga på .
För kul är det , och jag tror bägge mina fröknar tycker det .
:)
*
Igår hade jag haft en sån där hemsk natt som tack och lov inte händer allt för ofta .
Knappt sovit på halva natten och bara svettats runt.
Somnade så där retfullt en halvtimme innan mobilen ringde .
Var super trött när jag vaknade.
och tänkte på allt jag den dagen skulle göra hm !!!!
Hur skulle jag orka
Men drog mig ur sängen och bara tog tag i dagen .
Gymmet stod på första grejen den dagen , hade ångest inför hur jag skulle ta mig igenom mitt program med den super trötta kroppen jag drogs med .
Men dit kom jag , och bara satte igång , döm om min förvåning ??? när träningen aldrig känts lättare? 
Hur gick det till ???? ska man inte sova för mycket eller knappt alls för att det ska kännas så där otroligt lätt ??? eller 
Eller är det mina nya rekommenderade piller Remefemin som gör det , knappt så jag svettades ,så underbart om man kunde få känna så , då kan jag till och med se en chans till att öka vikterna .
Så nu svettas jag mycke på nätterna vilket jag gjorde så inte så mycket  förut , och svettas mindre vid aktivitet än vad jag gjorde förut ...
Hm ok ?
Blir spännande att se vart det bär hän 
Var illa fall en underbar känsla att känna sig så där otroligt stark :)
Även fast det kanske bara är en engångs känsla :)
*
I livet möter man människor av alla slag , men vissa även fast dom kommer från andra sidan jordklotet så är det säkert förut bestämt att vi ska träffas .
Och allt känns så där otroligt bra när man träffar varandra ...
Nu är det inte bara hon från andra sidan jordklotet som jag har omkring mig och jag känner att det här är så rätt det finns fler ..och det är dom man ska hålla hårt fast och vara rädd om .
*
Ha en toppen helg !
Nu ska jag sätta fart på allt som ska ske den här dagen :)
Finns ingen dag i mitt liv som jag kan kliva upp och känna idag har jag inget jag behöver göra !
Den dagen undrar jag om den nån gång kommer hända .
Vill ha några såna dagar så jag kan ta itu med min hemsida .
:)
*







Inga kommentarer: