fredag 5 oktober 2018

lite natt funderingar

Sitter på jobbet klockan är snart halv två på natten, tänker.
Tänker på hur ord och bilder, handlingar kan såra, göra illa människor...
Nu när en massa ord och handlingar ligger ute på nätet är det så lätt att nå människor bara genom nått litet klick på mobilen eller nån annan pryl som man kan komma ut på nätet med.
Så lätt att slänga ur sig nått elakt. När personerna inte behöver se människan dom sårar i ögonen längre, då är det lätt.
Avundsjuka, en hemsk åkomma, så mycke småsinthet, att inte kunna glädja sig åt andras glädje. Det blir en tävling av allt, den ena ska vara duktigare än den andra och veta bäst.
När jag mår som sämst, i min sjukdom, suger jag i mig allt som en svamp 🍄 en mycket noggrann svamp för alla orden verkligen går igenom min hjärna ordentligt, och dom vänds och vrids på, på alla tänkbara sätt och inte tänkbara sätt 🤔 och sårar mina känslor om och om igen innan jag kan släppa det, men dom kan sugas upp igen längre fram och åter igen såra där dom går fram i min själ.
Så och? 
Kanske ni tycker, om någon läser det här, alla människors är vell med om detta då och då, jo absolut det tror jag inte annat heller, men? Jag tror ni släppet det fortare än vad jag gör.....
Så, därför försöker jag undvika tex fb, aldra helst när jag mår dåligt, jag brukar titta på det som kommer upp på den där jorden ni vet, sånt som troligt gäller mig. Men där finns inte bara snälla saker heller...
Människor är sååå svåra att förstå sig på, och jag är säkert inte en av dom lättades, jag vet, men det jag säger eller gör, gör jag mycket sällan och inte alls för att göra illa nån annan, sen kan jag vara mycket plumpig så absolut, vill verkligen inte utsätta andra för att bli och må som jag kan göra...
Märkligt nog så är det ibland människor som själva har varit utsatta för tex mobbning som mobbar 🤔hur????
Blir inte klok.
Så raderna, desto mer jag lär känna människor, desto mer älskar jag djuren.
Eller nått liknande.
Ligger det en hel del sanning i.
Desto närmare människor står en, desto hårdare, djupare blir man sårad.
Men!
Nog om detta. Jag vet att smått blir större i min hjärna, och nu när jag fått ur lite ur hjärnan känns det bättre och när jag ser det svart på vitt, så känns det som en pettetess 😁😁😲😀
Gå vidare .......
Karma ♥

Inga kommentarer: