tisdag 16 oktober 2018

Att jag inte behöver vara bäst 😁

Lärdom här i livet! 
Man behöver inte vara bäst, huvudsaken man försöker göra sitt bästa 😘
Tack! För dom orden.....
Fortfarande bara med en bil 🚗
Väntar in tiden mellan gym och hämtning av min älskade livskamrat.
Ludvika har liksom blivit en storstad?  Sååå mycke biltrafik och köandes....
Så, gym, efter att haft en helg med rejäl muskel träningsvärk, efter ändring i tränings program, hittade jag en del muskler som jag inte användt på ett tag 😁bla dom som håller upp baken.....
Så idag åkte jag med blandade känslor till träningen, men så skönt att köra igenom dom möra musklerna 😊så nu känner jag mig nöjd med livet.....
En sån här dag är det ont om tid, jag liksom springer 🏃 mellan träning, hämtningar, matlagning, sooovning för att hålla hela natten på jobbet, tack och lov för gården vid huset vårat, och en toppen son som tar hand om flickorna medans jag bara springer 🏃 för att få allt att funka.
Vilo dag på gården är flickornas lott en sådan här dag.
Men!  Med början på löp för Pennie och slutet för Znö, så är det mest motion som funkar på dom nu 
Var till kusin Ammi i söndags med några andra hundfolk som gillar att hålla på och träna NW.
Pennie gick ganska bra, sökte och fann, men!  När hästarna stod alldeles intill söket, kunde hon inte koncentrera sig, zoomade fast helt i hästarna 😁och kommer sen inte ihåg vad hon gjorde? 
La godis 🍬 på gömmorna... Men hjälpte föga, jo nu var jag orättvist.... Hon hittade godis/doft gömmorna ändå ju, fast efter lååång tid 😊
Znö var nog i det blå 🤔
Hon liksom här är gömman och sen flummade hon vidare 😊utan att visa mig
Eller?  Om hon gjorde det.
Vid fordon söket.... Fick Pennie synd på en jultomte rätt stor som stod i skogen, den var hon tvungen att hålla koll på.
Hon är verkligen miljö påverkad, och det kommer hon troligt alltid att vara, bara lära mig leva med det 😊det är bara hon 😎
Så ja, känns ganska skönt att vi inte fick någon plats jag och Pennie på fredag...
Blir spännande att se hur Znö fixar en tävling, på söndag blir det premiär 😄
Det var med en kvinna i söndags som börjat tävlat i nw 2, och nu känner jag mig inte ivrig på att komma dit....
Kan ligga kvar i 1 läääänge.... 😁

Inga kommentarer: