onsdag 26 september 2018

En vanlig dag i mitt liv

ÅTisdagen var en full dag, kan jag sitta så här i efterhand och se.
Sånna dagar ska man ha lite mindre av 🤔
Gick upp tidigt, typ 6, upp fixa med hundarna, packa tränings väskan jag, skjutsa min man till jobbet, vi har ju just nu endast en bil 🚗 visserligen en bil jag är super nöjd 😊 med, men ändock bara en, men i mellan läget i väntan och se om det blir en fast anställning för mannen, så är det en bil som gäller, mycke bilåkande blir det, hit och dit och fram och tillbaka.
En aningen mer än vanligt trött på Ludvika vägen....
Tillbaka till Grängesberg, möta upp Pirre som kom snällt med kött leverans 🚚 hundarna :-)
Sen hem och fylla frysen, åter tillbaka på Ludvika vägen, mot Lasarettet, sjukgymnastiken, två dar i veckan sen i maj när Ischiasen gjorde mig sjukskriven ett tag, fick tag i rätt läkare 😷, vilket inte är det lättaste idagens samhälle, och allt gick som det skulle i rätt ordning, sjukskrivning en månad, vilket jag tänkte men oj 😮 men njä inte så länge, men tur var allt det, vila ryggen från mitt tunga jobb, och på började sjukgymnastiken, så himmlans bra :-)
Vilket lyx med egen tränare!
Och kroppen nu efter snart 5 månader, har verkligen blivit starkare, drt är nästa så jag orkar något så när 😌 lugnt hålla emot när Pennie tycker hon ska fram till nått som inte jag tycker vi ska fram till, och lägger hela sina typ 48 kg i hela draget, kravlandes med hela kroppens hjälp, och då blir hon verkligen stark fast hon ser lite tunn ut, men oj vad hon kan kännas jätte stark, och så envis.
Och utan att spåra ur, från ämnet? 
Så känner jag mig starkare på jobbet också, 😁eller har lite ont i kroppen idag, går stelt efter ca tio timmar natt, men kan vara efter gymmet igår nu när jag ökar gångerna, heter nått annat bra som jg inte kommer ihåg efter en natts vakenhet och hjärnan är seg, otäckt seg efter natt arbete, men!  Nu var det inte det jag skulle prata om 😊
Efter gymmet, tillbaka på Ludvika vägen, buss sägs det man ska åka, eller tåg 🚂 hihi undrar hur det skulle funka för en sån som mig, jag som ofta har mina fyrbenta med mig plus min väska 💼 med allt i för att leva, den börjar bli tung och full och för liten väskan alltså, plus tränings väskan för hundarna, har aldrig haft sån stor väska till hundarna innan jag började med NW och inträning Startklass men det går sådär och det är ännu ett sidå spår....
Och hundarna skulle bli en syn det när jg kom med den packningen 😊🤔
Hem ut med bägge hundarna som nu är i övre tonåren och har sina bekymmer var flr sig på olika sätt ja ...
Brukar dra mig för att ta bägge samtidigt, men efter gymmet kände jag mig stark och inte så mycke folk i våran skog, tja nån en och annan svamp 🍄 och bärplockare hehe, som Znö skrämmer när hon gör nån lov mot dom ibland inte jämt vi tränar    och i sista stunden kommer hon ju på herregud en människa panikvänder och rusar tillbaka till mig  men hur skulle det låta, om jg ropade inte hon är inte farlig, utan det är lugnt hon kommer vända!!!!! 😂
Men hon blir duktigare och duktigare, hon går lös med mig fram och tillbaka till skogen... Och håller sig i närheten, och kommer bra på inkallning för det mesta.
Men den där Pennie ♥hon kan inte få vara lös SUCK jag har verkligen tränat lösträning på henne sen hon hit kom och jo hon är riktigt lydig, tills hon får upp ett spår, då funkar det inte alls.... Ingen kontakt 🔌 överhuvudtaget, hon bara drar, och hon om någon kan verkligen dra, alltså hon är så byggd för att dra, och så självständig i den situationen.
Och jag inser varje gång jag försöker ha henne lös, för det försöker jag då och då, tycker att hon som är så byggd för att springa 🏃 borde få springa. Men!  Inser varje gång att nä det funkar ej...
Så tyvärr är det långkoppel som gäller på henne.
Stog två hundägare i kvarteret i närheten där vi skulle över för att komma till skogen, och den ena började skälla det brukar trissa igång Pennie, så jag som kände mig så stark tog en i var hand och bara styrde oss över och förbi, Pennie han knappt reagera 😁
Det är då jag åter igen längtar efter mina vuxna älskade väluppfostrade hundar 😥
Ja älskade är dom här också 😕 för det mesta 😲
Ut på tur och hem igen.
Brunch
Och träna hundarna...
Nu tror jag att jag behöver en markering, så jag kan hänga med i vad som händer vid uppletande av Eukalyptus... Som det är nu, är jag fullt med när tex Pennie gör vissa sök, då ser jag direkt och hör när hon hittat, men sen ibland då missar jag allt!!!! Men jag är rädd att jag ska belöna bara själva markeringen och inte uppletandes hm aldra helst på den komplicerade hunden Pennie kan det gå så fel....
Den okomplicerade, i det här fallet Znö, hon hittar doft och lagt till själv att titta på mig och fattade direkt övningen med godis och doft under burken, herregud man får ju nått gott 😋
Men Pennie, ja jag blir inte klok på henne????????  Om det är belöningen som inte duger, för kräsnare hund får man leta efter och en Lb, helt otroligt aldrig varit med om, så jag provade allt från kyckling korv till pannbiff,ostbågar,lite kattmat, det gick bra ett tag rätt så ivrig på att få det jag gömt under burken, och till och med lägger till nån titt på mig, men sen skiter hon helt enkelt i mig och mina övningar, och lägger sig på golvet, så var det med det?????
Vad tusan gör jag för fel.
Mycke huvudbry över den där Pennie.
Mer träning kommer.....
Sen till frissan 😕upptäckte i måndags att mitt super svår fixade hår, inte bara berodde på blåsten i Rättvik, utan, det hade gått av lite här och där
Så suck fick ringa ☎ min frissa och få en klipp tid vare sig jag ville eller ej, så som min dotter sa (som jag igår umgicks med på mobilen en stund) håret fick bestämma tillslut....
Och ja det blev kort .. Och ja jag tror jag överlever, ska bara bli kompis med det kommer säkert svära några gånger, men inse att kvaliteten i mitt liv just nu på håret så kan jag inte ha nå långt hårsvall 😁
Hem, hämtade bil 🚗 och flickorna som fick följa och hämta husse, ut på Ludvika vägen igen, fram och åter, eftersom jag skulle på meditation innan jobbet.
Värt, att ta mig till meditationen i Smedjebacken, fick umgås med min vän en stund, som var glad för att hennes liv äntligen ser ut att ta sån bra vändning, och jag kände mig så fantastiskt glad för hennes skull ♥och oj vilken meditation, fylld av energi som berusad av känslor å om alla förstog vad dom går miste om  .
Ville verkligen inte tillbaka till verkligheten, men fick med mig bra känsla för att klara livet 😊
Sen tio timmar natt.
Nu hemma mötte min älskade man i dörren.
Så nu sitter jag här och bloggare, och ja det blev långt inlägg kunde blitt så mycke längre men jag försökte snedda av det mesta, och ja jag skulle minska sockret, men tusan det har legat en påse ostkrokar en halv på tv rums bordet i nån dag, som jag inte ska ha, för det är massa socker och jag får diarré men vad gör jag 😕sitter nu här och matar i mig ostkrokar, som jag delar med katten Johanna.
Suck, och skit 💩 för beroende....

1 kommentar:

Anonymous sa...

KONTAKT: WHATSAPP: +2347054019402 ELLER
DRWALESPELLHOME@GMAIL.COM ÄR VÄSENTLIGT DEN BÄSTA STAVA CASTER ONLINE OCH HANS RESULTAT ÄR 100% GARANTI ..

Efter (8) Åtta år i mitt äktenskap med min man började min man gå ut med andra damer och visa mig kall kärlek, vid flera tillfällen hotar han att dumpa mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förkrossad och förvirrad tills en gammal vän till mig berättade om en trollformell på internet som heter DR WALE som hjälper människor med deras förhållande och äktenskapsproblem av kärlekens förtrollningar. Först tvivlade jag på om sådant någonsin existerar men beslutade att ge det ett försök, när jag kontaktar DR WALE, berättade han för mig allt jag behövde göra och det gjorde jag och han hjälpte mig att kasta en kärleksförtrollning och inom 72 timmar kom min man tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med damer och han är med mig för gott och på riktigt. Kontakta denna Wale Spell Caster för ditt förhållande eller äktenskapsproblem.
Här är hans kontakt ...

RING / WHATSAPP: +2347054019402

E-POST: drwalespellhome@gmail.com