tisdag 23 oktober 2018

Znö´s Debut i NW tävling


Jaha nu har Znö också börjat tävla 
Ska säga att jag inte trodde att hon skulle klara det .
För att ? hon är så pass rädd för människor 
Men ! 
Sanningen att säga så ser jag bara framsteg i det problemet .
Hon verkar mer och mer bekväm med människor 
Nu har vell inte direkt "kutat" på henne , utan eftersom jag är på direkt och säger till hon är lite skraj för människor så tar dom flesta det riktigt lugnt :)
Så inga direkta bakslag 
*
På tävlingen nu fick hon gå in bakdörren , och det var inte för att hon är besvärlig på nått sätt ;) nädå det är hon inte , besvärlig, hon blir bättre och bättre :)
Utan jag var lite osäker på om hon var helt luktfri efter löpet 
Och 
Sara påminde mig snällt , på morgonen om att man måste ha tik skydd på löptikarna .
Hm blev lite problem för en sån som jag som aldrig haft något skydd på henne , eller nån annan av mina tikar 
Men ett par kalsonger dög bra 
så vi stal ett par slitna av min man ;)
Provade dom hemma i fall hon skulle tycka det var otäckt ..det har ju vart mindre bra i söket med ett par otäcka kalsonger på sig menar jag .
Men hon verkar inte bry sig nämnvärt :) :) 
Så mycke saker jag märker mer och mer att hon inte är rädd för ..att hon är ganska modig för det mesta
Då kan Pennie reagera på mer saker än vad Znö gör ???
Ja dom är hemskt olika dom h'är två flickorna jag har

Vi fick hålla oss lite på sidan om med löptikarna 
Som tur var ..eller ? ja inte för dom med löptikarna kanske men att vi var fler så jag fick sällskap 
Vi hade jag och Åsa nr 2 och nr 1.
Men nu fick vi 12 - 13
13 fick vell jag då oturs nr ..
Det var två sök inomhus

Första söket 
Ett med möbler mitt på golvet där vid scenen .
Jag hade koppel på Znö , eftersom jag tänkte och det gjorde fler med mig att risk för att dom skulle söka av hela rummet annars.
Znö kikade lite på Sara och hennes sambo , innan söket , men Sara har hon sett någon gång nu .
Och sambon (David) tror jag han heter , satt sig långt bort :) :) 
Så jag sa bara sök och hon gick så där nonschit sakat fram en möbel  i taget .
Och fastnade vid möbeln i mitten ett skåp av nått slag 
Där stannade hon och visade mig vart gömman var 
Duktig hund :)

Sen vidare till nästa 
Som var i kädinhänget 
Där fick man ha dom lösa , och jag gjorde ett tokigt val , ibland tänker jag för mycke.
Tänkte att hon då kanske inte skulle förstå vad hon höll på med .
Hm 
Så nu glömde jag att be henne söka av ett hörn som hon inte vart alls i , med mig hängandes i kopplet 
Och just i det hörnet var det ju 
Tiden gick ut ....
Jaja bättre tänkt och lycka nästa gång 
Men som sagt gick jätte hon fixade det så bra ...hela alltet.
Kul att se , så nu kan jag även tävla med henne .
Hon tog ju första söket riktigt snabbt ...:) 
Och hon vet mycket väl vad det är för doft jag vill hon ska söka ...
:)



Nyhammars Folket Hus 
Var platsen 


Znö i dom fina kalsongerna ;)


PÅ kvällen var hon allt riktigt trött ...
***

Vart lite fundersam över Pennies ev löp 
Om det kommit igång
?
Jag är så virrig , men har för mig att jag såg blod i hennes rumpa
Men sen har det liksom inte vart nått mer 
Och blod på golvet är ganska obefintligt men även när Znö löpte med 
duktiga flickor på att ta upp efter sig ?
Men nu är jag ganska så säker 
För när hon börjar drälla mat omkring sig då löper hon .



Min Pennie är väldigt omständig jämnt när hon äter, hon springer mellan matskål och bädden, det går sakta, 

Znö äter på nolltid och försöker sen roffa åt sig från Pennie, som också tappar mat lite här och där, på sista tiden har dom blivit osams i den situationen, så nu stängs grinden in i lilla köket med Znö bakom med sin mat, och som hon kastar i sig 😲. Så Pennie har börjat vänta in grindstängningen, innan hon ens börjar äta. Det har funkat.
Men! Om jag ens tvivlat på Pennies löp,så fick jag bevis nu ikväll, för äter hon sagta annars och sprider mat. Så ska vi inte tala om hur hon gör när hon löper. Svårt att få henne ens att börja äta, och när hon väl gör det, så tappades det och sprids hej vilt, och det hon får med sig till bädden, försöker hon gräva ner i bädden .. 
Till slut efter lååång stund och Znö blir halv tokigt av längtan till Pennies tappad mat. Så plockar jag undan bitarna och hon får äta dom i morgon om hon nu tänkt äta nått då ?
Så ja hon löper ...
**



Dom här fotona kom upp på Fb 
Foton från när jag och Znö gick typ nån allmän kurs tror jag det var i Håksberg
Och två kvinnor med sina valpar , en Boxer och en Maliones , heter det nog
Valparna lekte och Znö blev jätte sugen 
och vara med , hon var ju valp hon också fast lite större modell
Jag tordes inte släppa henne med dom mindre valparna .
men ägarna till dom andra hundarna sa jo men gör det klart hon ska få vara med :)
och 
Det gjorde jag , men när min klumpa kom skuttandes , tyckte dom andra två flickorna att usch och fy vilken otäck klump så dom kastade sig på backen , och visade sina magar för Znö 
Hon blev nog lite besviken hon trodde ju att hon skulle f å leka ju ...
Min klump :)


**

Inga kommentarer: