söndag 23 juli 2017

Och det där med att äta rätt

Ja hur svårt är det...
Kännt länge att jag inte är så nöjd med vad jag utsätter min kropp för.
Mycke som man stoppar i hålet i ansiktet 😕 som man inte borde
Socker tex som om det skulle upptäckts idag, så skulle det ha klassas som gift..
Och det finns i så mycke produkter som vi matar våran kropp med, ja i så gott som allting vi äter.
Helt så fel.
Läser och lyssnar på sånna som vet och klurar, lika så gluten har jag också börjat läsa om, inte heller nått för våra kroppar, kroppen kan inte ta hand om gluten ens ❓
Som forskning säger att gluten kan ge så mycke skador  på våra kroppar, ändå stoppar vi i oss det.
Så med början denna veckan har jag försökt att låta bli socker  och bröd 🍞 mjölk, kände mig lättare mindre däst och svullen, piggare, sov bättre, gick ner 2 kg, gladare,
Men visst jag fick vara bestämd mot mig själv och säga nä du behöver verkligen inte den kakan, verkligen inte nej!
Fredag skulle vara min ät lite vad du vill,och det gjorde jag, chips och dipp, och nån tok hade beställt en Marianne chokladbit också, oj 😮 vad jag stoppa i mig, stor suck, mådde både psykiskt och fysiskt dåligt, lördagen skulle jag äta bra igen. Jo tjena, där låg den förbannade chokladbiten och skrek åt mig, ÄT MIG!  DU VET VAD GOD JAG ÄR. .
Så jag bara smackade i mig den
Skulle tro att dom där kilona är tillbaka igen, japp säkert ..
Mådde ännu sämre nu, psykisk och fysiskt..
Såååååå nya tag idag

Inga kommentarer: