onsdag 5 juli 2017

Morgon

Tog bägge ung flickorna på skogs promenad .
Funkade så bra :) Znö som inte vill lämna sin matte går lös snällt efter mig - Pennie är "frisk" igen drar en del i kopplet som vanligt och ivrig på dofter i skogen.
Precis som det ska vara 
Tänkte - jag lägger var sitt enkelt spår åt dom .
Frolic som var jätte populärt nu eftersom det var ett tag sedan dom fick det .
Satt Znö i ett träd , Pennie satt jag ner och hon satt snällt där jag satt henne - duktig flicka :)
Sparkade lite i backen la en frolic - gick en bit ,la en frolic , och en bit till och la en Frolic.
Tog den duktiga hunden först Pennie , belöning för att hon satt still ;) den där yngre sötisen hon var alldelens för långt från sin matte ju ....hoppar och krumbuktar och låter en del , så träna på att sitt kvar lugnt ska jag göra med Znö ....
Pennie drog igång på en gång efter mitt ord sök och handvisning - tog alla tre , godis gömmorna , med näsan i backen :) :) duktig flicka 
Satt tillbaks henne sitt , lös
Znö hel ivrig jätte glad att matte kom tillbaka - och då kan detta låta som om hon satt fler hundra meter från mig men se det gjorde hon inte :) hon såg mig hela tiden - hon drog också igen näsan på en gång efter anvisning , missade en gömma den i mitten , men med lite hjälp för att hon skull elyckas så tog hon den :) :) 
Såååå duktiga flickor och Pennie alldra helst tyckte det var så kul .
Så enkelt men så givande :)
Pennie har fattat det här med att tar man ögonkontakt med matte får man godis - så hon gör det lite då och då och då lägger jag in ordet HÄR som vi tränat sen hon hit kom, så förstärker det i alla olika situationer .
Znö har jag tränat mindre med det .
Lika så när hon drar i kopplet Pennie , stannar jag , väntar tills hon tar ögon kontakt , sen går vi .
Funkar också bra 
Glad kände jag mig , och Annkie i örat , var jag på väg med bägge kopplade nu , kom på det nu tur jag hade kopplat upp Znö !!! för i buskarna mot ett hus , satt tydligen ett katt , den såg Pennie före mig ....tappade henne ! hon drog som en avlöning , snabb som tusan är hon , ,hon verkligen flyger fram skämtar inte , rädd blev jag hon hade koppel det långa på sig och selen , hörde hennes jakt pipskall oj !
Var tvungen att försöka lugna Znö i det andra kopplet så jag kunde ta mig framåt för ivrig blev ju hon också , sen börja ropa och vissla på Pennie .
Kom ut på vägen - mannen som bor i huset där jag stod , inte hans katt , kom ut och sa oj jag såg henne när hon sprang förbi hon flög fram såååå snabb , tror du hon han i fatt katten det såg nästan ut så !!!! ???? här började jag bli orolig för katten OJ!
Såg hemska bilder framför mig och Pennie skulle bli att gå under namnet kattmördaren !!!!!
Här kom nu min flicka viftandes på kroppen över hans gräsmatta inne från skogskanten.
Glad var jag över det :) :) 
Men nu rädd vad som hände med katten
Gick hem med mina flickor , gick sedan till ägaren som bor efter den gatan, ville ju i alla fall meddela att deras katt kanske satt i nått träd ,lindade in det lite , släppte inte dom tankarna jag hade i mitt huvud !!!!
Ägaren tog det sansat :) och sa att sånt som händer :) bra folk finns det .
Men blir intressant att se hur det gick för den svarta herr katt 
***

Fick en fin komma hem present av min dotter .
Samlar på dessa härliga mattor ...


Var till Disponent Parken med flickorna - köpte dom här lite annorlunda Pelargonerna :) :) 

***

Inga kommentarer: