lördag 22 juli 2017

Blogga eller inte Blogga

Det är frågan ❓
Igår tänkte jag att nä ska inte skriva en massa om mig och min, skakiga, hundträning, för oj 😮 då kanske folk börjar fundera och ha en massa åsikter om mig och mina hundar, så dom får en massa stämplar på sig som är dom orättvisa....
Hm
Men nu på kvällen blev jag att fundera ❓
Alltså för det första har jag märkt att inte många läser min blogg 😁så bra faktiskt, lät ju konstigt haha, men absolut kul om nån gör det eller hur det är, inte så mycke att läsa 📚 heller, men!  För mig är det jätte fungerandes  .. Kan liksom följa upp hur allt tar sig eller inte tar sig, sååå nu tänker 💭 jag blogga 😁
Har bekanta och vänner som aldrig skulle dela med sig så här, för ja det finns en massa elaka människor som fnissar och säkert Skrattar bakom ryggen på en för misstagen man gör och som dom kan gotta sig i, men ok, just nu bjuder jag på det, för jag kan bjuda på det. Eller rättare sagt jag 💩 skiter i det
För oj så kul tycker jag det skulle vara att få läsa om andras resor ihop med sina hundar, för hur mycke jag tror det? Eller om jag igentligen gör det, så tror jag inte ens hundpsykologer har super lätt med sina hundar jämt, Näpp det tror jag inte.
Så normala historier om hundliv, sånt man berättar sinsemellan och utesluter på typ fb där bara allt det super braiga syns...
Dom skulle jag vilja se mer av.
Såg tex ett långt inlägg, undrar om det var på Reko hund eller vad det heter, om hur man gör när man har en överreagerande hund tex under promenad, går man varje dag sina, måsten, promenader, för att vara helt svettig när man kommer hem och hunden ännu en gång har upplevt nått negativt ❓eller hur gör man, var nog fler där som helt plötsligt inte kände sig helt ensamma om att leta ställen eller tider på dygnet som dom mötte mindre med hundar eller människor eller vad hunden överreagerande på.. Trist ja
Men ❓för vem, knappast för hunden iallafall, om den gillar att gå i skogen tex och kanske i bästa fall tillochmed får springa 🏃 lös, och tillochmed slipper en nervös ägare i kopplet som inte tycker den lever upp till det en hundägare måste kunna, kanske man helt enkelt ska bara leva med sin hund, och släppa på alla måsten ❓hm
Och inget bra kommer ut ifrån om tex hunden måste överreagera vid varje promenad.
Bättre då att den får sin motion i lugna situationer så gott det går, nu på sommaren underbart när dom kan simma..
Sen träna dom i stället på olika sätt tex Nw mm
Så just nu lindar jag in mina " tonårstjejer " liv ett tag och lägger mig i annan träning som gynnar dom positivt
Znö som verkligen är jätte rädd för folk just nu, och jag vet inte riktigt varför, men att utsätta henne för dom obehagliga situationerna just nu, känns helt fel, det ger bara negativ effekt, bygga hennes självförtroende på annat sätt är mitt mål nu.
Idag var hon en lycklig 😊 flicka i vattnet med Pennie trött och nöjd och inget obehagligt behövde hon uppleva 😁
Så vidare med det får vi se vad som händer....

Pennie tränar jag hundskvallring på, och katt 😻
Letar områden där jag kan möta hundar på bra avstånd, funkar, men har inte tordas gett mig in på ett nära möte hund än, ser så lätt ut när Jörgen min man bara typ säger nä nu går vi här och bara går förbi och hon trippar fint med bredvid
Så som ni förstår så har jag problemet eller är problemet, så det är mest jag som behöver tränas, men tyvärr så är jag nog svår tränad... Sitter i min ryggrad hur jag verkligen flyger efter mina stora hanar jag hade som första hundar, ja ni vet..
Men här är också tydligen ett problem som jag är ensam om, för ingen har ju öppet problem med att hålla sina stora hundar, alla har så lydiga hundar som går perfekt i kopplet, så glad för deras skull 😁 så duktiga hundtränare dom är 😄
Men själv tycker jag just nu att det står mig lite upp i halsen..
Men attan den som ger sig...
Så om ni tänker läsa min blogg i fortsättningen, så kommer ni allt att få läsa om mina taffliga försök att träna mina älskade fyrbenta....
😄
Trots mina över 30 år med hund, så är jag här igen....

Inga kommentarer: