tisdag 4 juli 2017

Borta Bra Men Hemma Bäst

Det gamla ordspråket - känns som om det stämmer bra just nu 
Älskade verkligen livet i 70-talaren sååå himmlans avkopplande för en sån som mig som inte kan vila hemma fysiskt.
Men psysiskt vilar jag hemma :) verkligen så lugnt och skönt i vårat hem .
Älskar verkligen att vara hemma .
Saknar ju min gamla katt Johanna , och pojkarna , och min flicka med familj .
Vill ju vara här med dom .
Sen är det ju super bra att åka bort - för då uppskattar man hemma ännu mer 
Dalai Lama sa , res bort en vecka om året , till ställen du aldrig varit på förut , lisa för själen.
Pojkarna var också nöjda att vi var hemma igen - så stora dom är - det är alldelens för tyst när jag är borta tycker dom :)
Katten Johanna 18 år - trodde hon skulle bli super glad när jag kom hem, hon lät ingenting bara tittade på mig med martyr ögon , öronen vikta neråt , och såg ut att säga , hur kunde du ???? åka ifrån mig, lämna mig på det här viset hur kunde du ? när jag pillade på henne lät hon så litet läte så jag knappt hörde det , såååå besviken på mig 
Och då ska ni veta att hon har haft personligassistans när vi varit borta , av min son Kim som tagit hand om henne på alla sätt och vis - och hon har fått kört med honom som hon velat haha hon är en märklig katt , hon har fått han att mata henne flertal gånger , och fått bäddat ner han när hon tyckte det var dax att sova - Andre ,min andra son , sa den katten har röstresurser :)
I natt har hon legat på sin plats bredvid mitt huvud igen . nöjd :)
Hundarna 
Pennei såg ut , men matte ,leendes , kom vi hit igen såååå trevligt smilade
Dåligt mobil kort men hon njöt verkligen att ligga i sin egna bädd - och kunde sträcka ut sig ordentligt , och skutta in och ut genom dörren till baksidan precis som hon ville.


Så idag verkat det som om hundarna vilar 
Och jag ville göra en massa smått och gott och träffa mina barnbarn med mor - men vilar lite min rygg som det knäppte till i  när jag gick upp - hoppas det går över snabbt :)



Inga kommentarer: