lördag 19 januari 2013

Vem Stjäl Tiden

Ja ???
Verkligen - vem är det som stjäl min tid .
För här går det undan - en vecka bara forsar förbi .
Hinner bara inte med .
Jag jobbar och jobbar här hemma  - men det känns som om jag står och stampar på samma ställe Hm.
Men .
Mitt i allt jobb - så stannar jag upp i bland :)  och får en massa tankar i mitt huvud :)
Som när jag sliter och skurar i mitt kök - så känner jag helt plötsligt - att jag verkligen Älskar vårat hus !
Ja om man nu kan Älska en sak - så gör jag nog det med vårat hus - det är mycket svår städat :( ja mycket tung städat - och det är inte riktigt som jag skulle vilja att planlösningen var - och det är mycket nergått - ja verkligen  mycke nergått - så slitet efter tre barn har vuxit upp här och en del dagis barn ett tag - och inte att förglömma alla hundar som har vuxit upp här och levt här och lever här - och katter .
Såååå det är så slitet - ja verkligen - så jag har allt kännt att en lägenhet nästa - så man bara kan typ ringa till ägaren och säga - nu måste det fixas ....... men ? 
Eller åtminstonde ett mer lätt arbetat hus .
Men 
Hur ska jag / vi kunna lämna det här huset .
Det är såååå fullt av minnen.
Så mycke som påminner om mina barns barndom :) 
Och alla djuren som funnits här och gått vidare .
Hur ska man kunna lämna allt detta .
Nä 
Så man får vell kavla upp ärmarna och göra nått åt det hela .
Och kanske man får bära ut oss den dagen det är dags att lämna huset :) :)
****

Igår 
Skrämde jag fram en mygga när jag städade huset .
Nästan så jag tyckte att det var ett mysigt tecken om våren som faktiskt kommer inom kort.
Ja 
Verkligen inom kort om man tänker på hur fort min tid går .
:)
***
Å en massa - Talgoxar - som hittat till våra Fågelmatare :) 
Så underbart att stanna upp och titta på dom .
:)
Underbara små varelser :)
***
Här har Tyra börjat sitt löp ....
Så nu blir det skvittit ett tag .
Ja det blir liksom rörigt när någon/några löper .....
***
 Artemis Brigantia
Kaxa

Så fin flicka :)
Och såå lik sin mor i ansiktet.

Snott Korten från Matte Lisen :)
***
Som ni ser har det blivit att funka igen att man kan ladda upp foton :)
Tack vare min fiffiga sambo :)
Han fixar sånt jag inte kan på datorn - såååå bra .
*****
Ha en fin helg !
*

Inga kommentarer: