söndag 13 januari 2013

Valpgos

Halva Julen är bort städad - ja - jag liksom tappade farten -
 och gjorde en massa annat roligt istället :)
Men eftersom jag är långledig i veckan så ska den vell komma ut -
tänk vad händer med åren ?
Inte ofta ? eller någonsin som Julen fått varit kvar så här länge i detta huset Hm
Man blir liksom bekvämare med åren kanske - och så tycker jag att det finns annat som går före :)
Jag drog till med i år - att i år skulle jag hålla traditionerna och ta bort den inte förrens till Knut .
Men om det var pga själva Traditionen skull eller om det var för att jag bara inte ville ta tag i det - ja det vete tusan Haha.
Lika så är det med den årliga rengöringen & genom gången av detta huset - som jag har gjort varje år - ja faktiskt - och det har varit så bra att få gå igenom allt - för sen har det bara varit att underhålla och det har varit lätt att göra det - MEN ! förra året blev det ingen sådan städning ???
Nä jag fick aldrig farten eller lusten till det - ja och det märks ska ni veta - ja absolut Hm.
Såååå kanske jag faktiskt borde ta tag i det ?
Men - jag ska fixa "mina" Hemsidor först :) :)
Jag ska baaara !
Så det är vad som är på G denna långledighet - en massa tid vid datorn - men just nu tycker jag att det känns helt ok .
Ska bli skönt att få ordning i denna dator röra - för oj - alla massor av kort som ligger huller om buller OJ !
*
Igår var jag och Marina och tittade på en massa ursöta valpar på Amazing Noisy´s Kennel .
Så underbara är dom dessa Lb valpar .
Jag är mycket valpmättad - alltså att ta hem en är inte på tapeten lååångt ifrån.
Jag sitter nöjd med mina fyra .
Men
En liten pojke där - han tog verkligen mitt hjärta - han ja - jag vet inte hur jag ska förklara .
Jag satt där på huk och en massa små busar tuggade på mig och krälade på mig allt för att få min uppmärksamhet :) :) och så vände jag mig om ! och där stog han - med dom små öronen hängandes så där snällt ner på sidorna - han bara stog där - med den lilla svansen rakt ner som viftade lite grann på sig - han luktade lite försiktigt på mig - och sen slickade han - mycket försiktigt på min hand - å ! den där blicken .
Å mitt hjärta - en bit av mitt hjärta stal han :)
Den lilla pojken har lätt kunnat fått följt med hem till mig - men som tur va - så var han tingad :)
Men han finns allt i mina tankar :)
Inte lätt att glömma en sådan liten krabat .
Så ska det kännas nästa gång jag tar hem en hund - så de så .
Valparna var helt underbara - så sansade fast dom var valpiga - lekte och busade runt - som valpar ska .
Men så coola - verkade vara en mycket trygg skara - så jag gör här lite reklam för dom - om någon tänkt sig en valp - finns det ett antal flickor där som vill ha hem .
:)
***

Hm jag skulle lägga in en del foton här ???
Men inget ska vara enkelt .
Får det inte att funka .
Så ni får vell kika in igen och se om det har kunnat kommit ut något .
Lägger en länk här till min FB sida för där finns det bilder från Valpbesöket .

***

Ha en fin dag :)
Idag ska jag faktiskt gosa med en valp igen .....
***

Inga kommentarer: