fredag 25 januari 2013

Äntligen Löning !!!

Jaaaa !
Nu äntligen är vi framme vid lönen.
Tänk att det är så här faktiskt för många efter Helgerna där i December.
Man är mycket black ....
Men nu så tar vi nya tag.
Så den här dagen är full av en massa måsten - med handling för att fylla dom tomma skåpen.
Och en massa pengar som ska gå till räkningar - allt för att få livet att fungera ??? Men ?
Finns det verkligen inget annat sätt att leva på? alltså alvarligt - det ska jag allt klura på.
:)
***
Kylan håller i sig - den har verkligen bitit sig fast - men ok jag har inga större problemmed det .
Jo det är mycke matning av den där pannan - med ved.
Annars tycker jag att rätt klädd så är det mycke klar och frisk luft där ute .
Det är värst första turen på dagen - innan jag har fått upp värmen - efter ca halva promenaden.
Igår - Tänkte jag ett kort tag att det var alldelens för krångligt att att ha två hundar kopplade på en smal stig i skogen - det blev liksom trångt på ett bersvärligt sätt - så jag tänkte Tai ja se hon har det aldrig kunnat gått att ha lös - så det kunde jag glömma - men Tania då ???? hon är hemsk på att spåra och då tappar hon verkligen bort kontakten med mig :( men jag tänkte men tusan jag provar - jo men visst - det gick bra ett tag - sen var det spårning på hög nivå - som en tok lokaliserar hon hela backen omkrings sig i ett nafs.
Såååå jag kopplade henne igen Hm - besvärliga hund......
Dom där två Tai & Tania ja se dom får bara vara lösa på inhängnat område .
Jag har gett upp !!!!!
:( :) ;)
***
Igår anmälde jag Tilda till Köping.
Får se om jag får mersmak - eller !!!!
Har verkligen inte ställt på mycke länge - och det beror narturligtvist på många olika saker.
Som tex att det är dyrt - och att det inte har varit speciellt roliga tillställningar.
Det är mysigare att åka på dom små utställningarna - kanske är det för att det inte blir så alvarligt då ???
Int vet jag - men människorna som åker på dom inofficiella är mer glad ?????
Hur kan det komma sig ? är det konkurransen den stoooora tävlings andan som kommer in på dom officiella .
Eller ?
Synd fler skulle komma om det var lite mer avslappnat.
Och inte hela världen om inte alla gjorde sitt i ringen helt perfekt.

Bästa människan är den som gläder sig när det går bra för andra .
Hittade dom här raderna på Face Book -kanske bra att tänka på inför utställningarna framöver året .


Artemis Caissa

En bild på fina Caissa från C-Kullen- dom blev 3 år nu den 21 januari .
Tänk vad tiden går fort :)
Hela 3 år sedan jag hade sista kullen .
Här kommer några fler från från den kullen .......


Artemis Cupidon
Fina killen !


 Artemis Caipora

Artemis Chimaira

 Fler bilder på avkommor komme rinom kort att läggas på hemsidan .....
***

I morgon ska jag till Strömsholm.
På en föreläsning .
Med Lennart Sjöström.
Det ser jag fram emot hoppas på många aha upplevelser :)
***

Ha en fin helg alla !
***


Inga kommentarer: