torsdag 31 januari 2013

Äntligen En Ledig - Ledig dag ......

Kanske jag ska förklara vad jag menar med den rubiken !
Alltså - jag har en massa jobb lediga dagar - men då det gärna vill vara en massa annat som måste göras.
Tider att passa och en massa ärenden. osv
Men idag är det  bara en ledig dag :)
Med alldelens vanliga sysslor bara Haha
Här kommer lite vackra bilder från Face Book ....
***

 Mångalen
Den här bilden ger en en massa underbara känslor i kroppen :)

***

Det här tycker jag skulle få funka på människor också .
Finns så mycke otrevliga ja rent ut sagt elaka människor - som bara vill en illa ????
Hur man då är funtad det vet inte jag - men om man kunde sätta på sig en gul markering och bara fick vara ifred :)
Så sköööönt det skulle vara :)
***



Kanske ???
En sådan här nästa gång :)
Som jag ska ha hem en hund.
Dom är verkligen såååå underbara .
***

Underbar bild !!!!
Den kommer Att finnas på min vägg :)
Den säger så mycke .
***

Var på en mycket bra föreläsning genom Slbk i Strömsholm .
Det gav mig mer insikt om hur skelletet byggs upp.
Och vad viktigt det är att hunden får röra sig på rätt sätt från början .
Att Lb valpen verkligen får röra sig som den vill - inge bärandes i trappor osv.
Alla rörelser behövs för att benen ska växa på rätt sätt brosket  "slitas på rätt sätt ".
Och att det absolut INTE finns något som heter VÄXTVÄRK.
Så om din hund har ont så den tex haltar - då är det dax att kolla upp den .
Det kan vara nått som inte står rätt till.
Han rekommenderade ett foder till växande hund som var framtaget till för storvuxna raser.
Ja det här var ju en mycket liten del av allt han sa - men i stort kan man säga att det här var budskapet.
Och att vi skulle bli duktigare på att röntga våra hundar .
Jag är mycke glad att jag åkte på det här - och gör det gärna igen om det kommer fler utbildningar.
****
Den här Figuren !
Har flyttat hem till oss
Ja det blev dens namn Figuren :)
Hittade jag på loppis - min dotter tyckte inte jag skulle ta hem den :) 
Men jag blev verkligen förälskad.
Men ?
Jag skulle verkligen velat veta historian bekom dennahär???
Så om någon där ute vet vad det är - hör gärna av er .....
Får verklig hoppas att det inte är någon hemsk Gudabild eller nått sånt - som ger mig otur eller nått !!!
Man kan sätta nått ? i hans panna - ja det är en han .
Kanske Rökelser ?




****

Ha en fin dag !
***





Inga kommentarer: