tisdag 1 januari 2013

2013

Jaha :)
Ett nytt år - vart tar tiden vägen .
Kände när jag satt och betalade räkningarna - att men har jag inte betalt dessa nyligen ???
Inbetalningen för besiktning av bilarna ???
Kändes som det var alldelens nyss - och då var det ett helt år sedan .
Så inte vet jag - flummar jag liksom bort tiden :) eller vad är det som händer .
:)
Men
Jag är laddad inför det nya året .
Absolut !
En massa ideer och planer som vanligt - känns ,oj ett helt år ...... oj vad jag ska kunna göra på detta år
Men sen är det som vanligt :) jag vet att det faktiskt är helt omöjligt ibland att helt enkelt hinna med allt jag vill göra - och ibland tar orken bara slut - men ! då är det bara att vänta på nästa anfall HiHi för jag vet att det kommer.
Men just nu brinner det i mig för att bara få sätta igång .
Men jag har en lat dag kvar :) idag .
*
Spännande - med nya Lb i närheten.
Det är barnbarn till Artemis :)
Och det är vänner som ska hämta nya familje medlemmar - och det är valpkullar på gång här och där:)
Och det är nya Lb ägare på G .
Så roligt
Bara att luta sig tillbaks och njuta .
Blir nog många goingar att snusa på .
*
Och !
Inte för att glömma :):)
I Mars så kommer det en ny liten medlem i släkten :)
Ska bli såååå spännande när den lilla behagar komma ut .
Jag ska ju bli Mormor.
:)
*
Själv är det konstigt att "bara" ha 4 Lb runt benen.
Ja jag liksom räknar och räknar - och det känns som om det fattas någon hela tiden .
Men - det är också posetivt - mer tid för dom som jag har :)
Men ! oj vad jag saknar mina fina vänner som förlorades förra året .
Men men det är baksidan i allt detta hunderi - det måste man tyvärr också ta .
*

Trodde att jag skulle kunna gå upp i tid på jobbet detta år ????
Men ? inte om man jobbar åt Kommun - näpp - jag jobbar nu 64 % natt - och tänkte att för pengarnas skull skulle jag behöva gå upp i tid - och den raden jag ville ha var ett schema som jag verkligen ville ha - som skulle passa i mitt liv .
Men då är det så - att det är ju sagt att alla tjänster ska vara 100 % - och oj - vadå - inte orkar jag jobba 100 % natt - absolut inte - så alla tjänster som kommer ut ska vara 100 % - så då kan jag inte söka den tjänsten som nu är 73 % - för att den ska bli heltid Hm
Och då ! har dom tänkt ut att man ska kunna välja sysselsättnings grad själv - så ok :) men det lät ju bra
Ja visst - om dom hade klubbat igenom den bestämmelsen så hade den ju varit bra - men se det har dom int :( fast den har varit klar i säkert ett år nu .
Så man undrar ???? har man någon förmån alls som Kommun anställd eller - när man inte ens kan gå upp i tid Hm
Och då kom "någon" på en bra ide att hon som har tjänsten och jag kunde byta tjänst - inför henne pension - men hallå - så kan man ju inte göra ????? nähä ?
För den måste ju vara 100% när den kommer ut ? men ? kan dom int egör amin 64% till en sådan tjänst då ? Näpp - se det går inte  MEN ! varför kan man aldrig få ett posetivt svar när man frågar nått ? tänkt om cheferna kunde säga någon gång när man frågar nått - men absolut - det ska vi allt se till att det ska kunna fixas :) :) :) men icke - tryck ner personalen så blir det bra .... och klagar man ja då sägs det men sluta då - det finns fler som vill ha ditt jobb .
Vart tusan har vi kommit någon stanns ? men vi lever ju på 2000 talet ? eller håller vi på att gå tillbaks ? eller ? vad tusan händer .
Såååå jag kommer att jobba min 64% även nästa år .
Så är det med det .
För ok jag kan söka högre sysselsättning - japp det kan jag - men hur blir det då - då - jo då får jag gå tillbaks i tiden - tills då jag var vikarie - att inte veta när man ska jobba -hacka sönder mina långledigheter .
Så blir det då ????? vet inte om jag vill det .
För att ha ett bestämt schema att gå på - ja det är också en lyx inom kommun- att veta när du ska jobba .
Att kunna fungera även på sin fritid - som tur !!!!! är har det inte kommit till natten än - inte vid oss - dessa "planerings schemorna".
Fy och usch.
Så bara tiga och gå och göra det man ska ....så är det
*

Lite negativt inför 2013 början :) men näpp
Jag känner mig faktiskt posetiv inför detta år .

Vattumannens Tidsålder :)
Då människan söker sig inåt istället för utåt

Låter underbart tycker jag

****

Nä nu ska jag ta tag i dagen





Inga kommentarer: