torsdag 6 augusti 2020

Sista tömningen av foton från semestern 2020



tar en massa kort på mina pälsklingar :) ibland får man till nått som man bara älskar , den här bilden på Znö visar verkligen hon , så söt och go hon är både på utsidan och insidan .
Men ! då lyckades narturligtvist ett av soltakets snören komma ivägen .
Försökte ta bort det i ett foto program , men varken mitt tålamod eller kunskap räckte till .
Bad en fotovän fixa det , men hennes tid var inte tillgänglig till mig , men !? då var det en vänlig själ på Fb som hjälpte mig 
Mia Karlström 
Tack :)


Min söta Znö
Tur för er utställnings folk att hon är så lättstressad som hon är och helst omkring människor :) :) annars skulle ni få konkurrans  i ringarna ;) ;) 




Några mer foton från våran tjej semester i Hedtjärn
Jag min dotter och hennes små flickor , och mina pälsiga flickor också 


Fin natur att ta kort i 




*

Vi tog en tur till Långshyttans Älgpark också
Tror det är mitt tredje eller fjärde år som jag är dit .
Tycker dom är ganska så fantastiska djur .
Som något någon knepat ihop till en saga 











Dom där vackra ögonen , med sina fina ögon fransar 




Som ett sago väsen 







Dom har en liten enkel lekpark bredvid parken och den är så uppskattad 
Kanske nått att tänka på för dom som ritar dagens stooooora lekparker 





Lite trött i benen 



Man behöver verkligen inte vara som alla andra 


Line försöker hålla ordning på Znö och det går rätt bra , ända tills Znö kommer på att nu tusan är hon får långt bort från matte 




Glada springiga små flickor 








Alltså oj så mycket bus det är i denna lilla kropp :) 




En fäbod stor sådan , som jag aldrig vart till fast det ligger ganska så nära 
Och en levande med djur och människor 





Kossorna var lite brunstiga så dom måste knöla lite med varandra






Härligt med en sån här hötorkning , än dom tråkiga socker bitarna ...





Sån himmlans smart lösning 




Sorgligt att kalvarna även här inte får gå med sina mammor ? 
Som tur va så har dom varandra , dom pysslade om varandra 
Varför ? även i en sån här liten skala får dom inte vara tillsammans ?







Tycker om det här huset 
Så synd att ingen tagit hans om det 




I Sundborn 



















Sån vacker plats och vilka konstnärer Carl och Karin var 
Allt är i konst .



Det här tog jag mycket för att jag gillar typsnittet , tänkt göra lite skyltar i min trädgård











PÅ väg till 
Hälleskogsbrännan 











Här höll jag på och testade mitt nya objektiv som jag blev mindre och mindre intresserad av , så jag skickade tillbaka det , och funderar på ett nytt av nått slag  ?



















Hade en sån tur att det var vackra moln mest hela tiden också så effektfullt 










Bad utanför Hörken 
Med fröknarna 








Ny kammade 




En av mina rosor som jag fått av någon ?
Som blommor så fint 



Den här Pelargonen är köpt vid Disponent parken i Grängesberg , mycke gammeldags blom sorter så kul Gillar den här färgen jätte mycke 




En tur till Göta Kanal 
Bar det iväg en dag 



Vacker omgivning är det runt Kanalen 








Min man där uppe i kanten :)




En älskad ryggtavla av min närmaste vän 
























Var en olycka i trakterna troligt därför det blev sådana här långa köer 




Tyrislöt





















Min Älskade 











Vacker natur på vägen hem och härligt kvälls ljus 
Hittade lite små vägar hem 













Har sett så mycket vackert den här sommaren , känner mig priveligerad
:) 
*

Inga kommentarer: