söndag 2 augusti 2020

efter morgon promenad

Morgon turen gjord ,så otroligt kvavt idag ,svetten rann och orken ramlade ner i skorna och det gick inte att plocka upp den under hela turen.
Jag kortade ner turen ,också för hon den fyrbenta som gått nu sen i våras och flåsat mer än vanligt bakom mig på promenaderna 🤔
Visst en varm årstid nu ,men trots svala dagar så flåsar hon , visserligen kommit upp i ålder lite grann .Ska låta nån vet. lyssna på henne i alla fall .
Vaknade i morse med en tung känsla i kroppen.....?
Men ja nu har jag misskött min kropp under ganska lång tid ,äter allt jag inte ska äta ,gått upp i vikt ,inte vart i närheten av träning av några slag .så nu borde jag vända på det hela . Både min och min mans semester är tyvärr slut för den här gången. Trist 😔 men livet är så .
Vi har haft en toppen bra sommar 🤩
Vänder nu tankarna mot hösten och vad som komma skall . Går i väntans tider för en utredning vad dom ska göra med min Sköldkörtel. Efter en massa år ,som jag tjatat om mitt mående och påpekat min "knöliga sköldkörtel" tillochmed sökt akut för darrningar och hjärt rusningar,och blivit hemskickad med beta blokerare....så fick jag äntligen en remiss till Endokrina ,träffade en Läkare en riktig läkare ,som snabbt efter mina provsvar kunde konstatera att jag har Hypertyrios , giftstruma .
Hm
Och jaha hur länge har jag haft det då ? Många av mina symtomer kan bero på det ...
Så med blandade känslor går jag mot framtiden.
Så alla ni där ute runt om mig som trott jag är hypokondriker (lite samma känsla själv ibland ) så nä !
Känns lite som en lättnad ...
Lite svårt att landa i det här ,bara luta sig tillbaka och vänta och se vad som händer .Törs inte ta ut någon seger än .många av dina symtomer kommer försvinna sa han ???men kanske inte alla ,för i grund och botten är jag troligt Bipolär ändå (borde inte ha haft giftstruma sen jag var tonåring ,eller ?)
Så den som lever får se .
Går upp i över glädje rus ,och tänker ,oj men kanske jag kan andas normalt då sen .....😆😆😆😆🤪,men jag tar bort känslan snabbt 😵 livrädd att sätta upp förhoppningar som sen inte blir .
Men som min samtals kvinna sa , kanske du ska vila i den glädjen ,blir det inte så sen har du ju känt dig nöjd ett tag 🙂
*
Pennie vaktar katten Äster, Äster vill helst vara ute när Pennie är ute ,går inte ut när hundarna inte är hemma. Hennes bodyguard 🙂
Äster håller sig på gården bara så skönt .
*
Idag blir det en foto fixar dag ,har massor att gå igenom .
😁



Inga kommentarer: