onsdag 28 augusti 2019

Mer om Znö och en hel del annat


Vacker himmel på väg hem från Hedby .
Men 
Missade den fantastiska röda solnedgången när vi passerade Ludvika 
på minuten
Hm 
*
Vaknade i morse till tystnad !?
Sån lycka när jag kom på vad jag "saknade" 
Znö
Som  kliade sig 
Men nu var det helt tyst ,ingen som kliade sig :)
Helt otroligt kan det vara möjligt ? kan det verkligen gå så fort på bara några dagar utan foder att det gett resultat .
Just nu känns det som om ja se det spelar ingen roll om det är så eller inte bara hon slipper klia sig .
men , klart det skulle vara riktigt bra att veta om det är fodret eller stress ?? eller vad
Fröknarna äter ju med glädje sina kött portioner.
Ingen av dom som saknar sitt foder.
Så dom är allt nöjda med som det nu är
Med foder portionerna lämnade dom för det mesta alltid kvar mat och ibland ville inte ens Pennie ha .
Hon brukar inte ens bemöda sig med att gå och titta ens i skålen ..
Men ?
Om det beror på fodret att Znö inte kliar sig som en tok längre eller åtminstonde i dag .
Ja det vet jag ju inte känns som om det gått för fort ?eller?
Men visst är det viss stress i den där kliningen , som igår när vi var i Hedby tror inte hon upplever det stället stressat , hon kliade sig ett par gånger som jag såg , en gång när jag pratade om henne och hon låg framför mig då kliade hon sig ...och när en av Annkies & Inges söner kom och  hälsade på henne  då kliade hon sig , men sen gick hon själv fram till han .
Så jo nog tror jag att det kan ligga nån stress i det .
Som att det blev en sån rejäl klining efter HIH där i låg det nog en hel del stress.
Men !
Hoppas nu verkligen för hennes skull att det löser sig så hon får lite lugn .
*
Funderingar om HIH också
Funderade nu på morgonen , om vi ev kan vara med lite mer omkring alltså om jag ser att hon blir stressad kan jag ställa mig bredvid en stund ...
Kommer nog göra ett till försök , men inte nu i helgen för då är vi bortresta .
*




En glad Pennie 
Alltså !
När jag tänker på dom åren som gått med mina hundar , ca 4 år,så jo nu är Pennie inne på sin vuxna sida .
Absolut , en massa som verkar ha fallit på plast .en massa som hon förstår nu som jag har försökt sagt henne genom åren , som med barn man tycker man tjatar och tjatar om rätt och fel men känner att nä det går inte in hur jag än gör .
och så en dag upptäcker man att ens "besvärliga" ;) barn vuxit upp till mycket trevliga människor .
För så är det med mina "busar" till barn dom har blivit såna bra människor och jag älskar dom ,en hel del för att dom är såna bra människor. 
:)
Lika är det med mina hundar .
Alltså oj vad jag kände stooor kärlek till dom igår
Att se glädjen i Pennie som nu kan vara lös på gården utan staket vid Annkie & Inge
Visserligen tog hon en kut ner till grannen när en bil kom dit .
Men det satt ganska så långt inne , Shiva stack som en pil iväg , i Pennie röck det ,men hon stod kvar , sen stack Buddha då gick det inte att hålla sig längre haha då drog hon .
Men 
En gång kändes som ingen gång
Znö hon stannade vid matte :)
Såg ut som Pennie log mest hela tiden fast hon fick mota bort en kärvänlig Buddha mest hela tiden :)
Ibland tror jag nästan hon blivit sjuk ?
En sån lugn och ordentlig hund ? 
är hon sjuk ?
Men ok nu låter det som om jag skulle fått en riktig soffpotatis men nä :)
Det blir Pennie aldrig 
Möjligt Znö men inte Pennie



Buddha smaksatte vattnet mest hela tiden :)
Varmt åt dom 
Han dippar vattnet var det nån som sa :)


Den härliga spralliga super snälla roliga Shiva
Hon har vell också blivit vuxnare.
Eller vad hon är för ingen vet vell hur gammal hon är igentligen ?
Snabb som vinden , var hon ner i bäcken och tog sig ett bad :)
Men hon vet allt vart hon hör hemma 
Underbar hund


Vad gör hon ?



Kom igen ! lek med mig 
Det blev ett spring lek ryck men sen var Pennie nöjd.
Inte Shiva 

Fina goa Pennie 
Fick inget bra foto konstigt nog på Znö
*
Leonberger träffen i Rättvik
Ja som sagt jag försökte genomföra en träff nu kommande Söndag.
Men ingen kunde igentligen komma .
Och ja jag missade specialen i Eskilstuna troligt för att jag inte är i dom kretsarna längre med ställ folk, så jag fick ställa in , hur kul det än är att träffa dom få som ville komma kan man inte direkt ha en Lb träff på det antalet typ två ;)
och nä jag är inget Lokalombud längre, men gillar träffarna men inte det oket man för till viss del av att vara lokalombud
Och som en klok kvinna sa , vem ska ordna dom annars ?
Ja just
Så ja jag får vell göra ett försök längre fram igen kanske :)
Kanske nån vill träffas och kul vore om man fick med lite nytt folk också 
Men hur når jag ut till dom ?
*
Igår var jag till mitt ny/gamla gym
Och fick hjälp med att gå igenom maskinerna.
Från att gått på sjukgymnastik i över ett år ska jag nu ut från det och in på ett vanligt gym .
Har haft ångest länge att ta mig i kragen och ta mig dit .
men igår hände det .
Och oj vad massa maskiner till allt.
Jag som trodde jag var ganska så vältränad , hittade en massa nya muskler som tydligen fått varit ifred under längre tid.
Så idag har jag tränings värk
Det har jag inte haft på länge
Blir spännande.
Mest nu till att börja med blir det spännande om jag ens hinner med alla maskiner jag tänkt mig på en timme ?Oj vad många 
Och om jag orkar ta mig igenom alla övningar .
Men !
Känner igen mig lite lika när jag började på Gymmet på lasarettet också , tänkte jag också hur ska detta gå men jag kom till slut till punkt när jag bara kunde öka vikter .
Så det ska vell gå detta också !
*
Underbara ledighet !
Och vilket fint väder vi fick 
Idag blir lite en vilodag för hundarna .
Ni vet att dom alltid ska vila en till två dagar efter en jobbig upplevelser , och då kan det även vara roliga upplevelser men ändock ger stress.
Så idag blir det mest gården och kanske en sväng i skogen som är nästan som deras.
*
Idag ska jag åka och tömma huvudet hos min samtalskvinna :)
*



Inga kommentarer: