söndag 25 augusti 2019

Så mycke ....

Gårdagen var full av händelser och eller aktiviteter kanske man ska säga.
Ibland hinner man med massor :)
Vilket gör mig faktiskt jätte glad och nöjd.
Finns så mycket att göra här hemma, en massa göra som vi hoppade över i sommar och åkte ut med husvagn och dags turer i stället , såå nu hoppas jag på en lång och fin höst så vi kommer i fatt en del 

*
Hötjärn

Mitt i all fix drog vi till Hötjärn
En riktigt fin och bra plats för hundarna att bada på
Och nått är det med vattnet där , ja det vet ni som jag redan säkert sagt det med glädje i ögonen många gånger .
För ? vad är det med vattnet ?
Jag schamponerar mina hundar så gott som aldrig , möjligt nån gång under vintern om det verkligen absolut behövs ??? vilket det sällan gör
Men om dom känns lite "flötiga" så åker man till Hötjärn och får jätte fluffiga och mjuka pälsbollar .
Låter säkert konstigt :) 
Men är sant , inför utställning då jag höll på med det ,åkte jag till Hötjärn och sen päls fix dagen efter ,ingen kan säga att dom inte var fina i pälsen .
Om jag inte var sån badkruka skulle jag allt ta ett dopp själv.






Pennie som tyvärr måste vara i lina.
Har aldrig behövt haft någon hund i lina förr , men hon jo ,kanske Tai borde vart i lina och när jag nu tänker efter var hon nog det nån gång .
Men Pennie ja hon skulle allt simma till andra sidan Hötjärn om hon ingen lina hade 
Hon fastnar i att jaga skräddare, trollsländor ,blad i vattnet osv
Så tillslut var hon säkert på andra sidan .
För hör nått gör hon inte.
Lite lika är det när man har henne lös tyvärr
Och då är det ju så om jag tänker efter att henne har jag verkligen tränat efter konstens alla regler , hur man ska träna in att ha en hund lös.
Men så där plötsligt strax före ett års ålder börja hon dra långt på spår i skogen 
och hörde ingenting.
Hm ?
Kanske jag inte alls skulle ha tränat henne ?
Znö tränade jag knappt alls men hon går inte i från mig .
Men 
Självklart olika på olika hundar 




Blir så fantastiska färger i vattnet 










Undrar om det är enda huden jag haft som kommer tillbaka med pinnarna jag kastar ?
Znö 


*
Träffade barnbarnen och ett barn också :)
Härligt med dom alla :)
Dom gör en så glad i kroppen .
Lila fina Line 
Som har börjat skolan nu 
Och hon är så lycklig över det och trivs så bra 
Så glad jag är för det 

*

Znö har haft klåda till och från hela sommaren känns det som nu när jag tänker på det .
Först trodde jag absolut att det var skabb, hon rev sig frenetiskt , jag fick skabb medel stronghold utskrivet och jag tyckte det hjälpte , men efter några veckor alltså efter andra behandlingen kom det igen inte lika mycke men kliade sig , tyckte att hon hade små pluppar typ under huden .
Provade då Frontline mot löss, loppor  , ja tyckte det gav sig då 
Men hon kliar sig ändå rätt mycke ibland 
Funderar på om det är nerverna ?
Sen provade jag Hötjärn nu igår , tyckte att hon verkade nöjd ...
Men klår sig igen då och då ..
Hm ?
Vad ska jag göra nu ?
Funderar på fodret som jag av lathet ger på mornarna en liten skvätt .
Om hon kan vara alergisk mot det .
Så nu ska jag prova ta bort det .
Vill göra så mycke jag kan själv innan jag söker vet.
Hm ?
*
Ikväll börjar HIH 
*
Nu ska jag dra igång dagens sysslor 
*


Inga kommentarer: