lördag 24 augusti 2019

Lösenord ?

Hm ?
Undrar vad som händer med mitt lösenord hit in på Bloggen .
Ofta när jag vart i från den ett tag ,alltså Bloggen , måste jag göra ett nytt lösenord ?
Varför ?
Försökt letat lite lösning ??+ men nä har inte tagit tag i det ordentligt ,vem kan ha nytta av att ändra mitt lösen ord ? hm ingen vad jag kan förstå, kan ju inte finnas någon smart anledning till det ?
Eller ?
Jaja nu har jag ett nytt lösenord igen får se hur länge det går .
Har inte vart här så mycke på ett tag .
?
Kanske för jag inte haft tid ..jobbar ju igen ,och det suger ur mig ganska så mycket energi mer än vad jag förstår igentligen . Här i måndags började jag känna hur den där kreativa vågen kom inrullandes .
Å vad jag har saknat den …..
Så fantastisk glädje att vilja göra en massa och till och med känna att jag kommer orka .
Men !
Så trist att det finns ett men .
Jag var tvungen att ta mig igenom tre nätter först på jobbet .
Ja ta mig igenom .
Jag sover alldeles för dåligt just nu för att jobba nätter , alldeles för lite , blir som en orkeslös ja jag vet inte vad .Sover ca tre - fyra timmar om natten .
Alldeles för lite för att orka leva .
Troligtvist det som gjort att jag mått illa på gymmet .
Vilket min hjälpare på sjukgymnastiken också trodde , skriver hjälpare för jag kommer aldrig eller sällan ihåg vad hon har för titel, tror Arbetsterapeft vilket inte ens stavas så hm?
Hur som har hon vart så bra för mig många gånger hon är en sån där pärla här på gjorden .
Men !
Detta med sömnen och jobb , ja man kan ju tänka som så men sluta jobba natt då ?
just , men nä jag kan inte jobba dag ,hade jag gjort det i alla år hade jag nog nu vart sjukpensionär, jag är omplacerad till natt för att jag klarade inte av allt det som händer på dagrarna, och då handlar det inte om dom boendena utan mer allt omkring .Som jag då skulle bli inblandad i eftersom jag inte kan låta bli att bli inblandad i det mesta omkring mig så då skulle jag få problem vilket jag fick också när jag jobbade dag , en bra chef fångade upp mig ,en till sån där pärla , och jag kom till en mycket bra läkare också en sån där pärla på jorden ,jag fick min diagnos och omplacering till natt , så nä om jag inte kan jobba natt då kan jag inte jobba alls .
Så istället för som jag jobbade förut med 6 - 7 nätter i rad och heltid , med långa ledigheter där i mellan , som jag då tyckte var ett mycket bra sätt att jobba på . måste jag nu lägga om mitt jobbandes , tur att vi får lägga scheman själva , så nu försöker jag jobba endast två nätter max på raken , och gått ner till 73 % , vilket märks en hel del i plånboken , men vad gör man ?
Det innebär en massa hoppandes från natt till dag , så vi får se hur jag klarar det .
Framtiden får utvisa .
Ja så till det jag började skriva :)
Nätterna tre sög ur mig den där härliga vågen , så nu får jag invänta nästa .
Var till gymmet igår , och det gick bättre ,men då hade jag också sovit en hel natt ,och jag tog det lugnare färre gånger och lite lugnare takt.
Tog mig igenom hela programmet :)
Nästa vecka ska jag försöka börja på gymmet i Grängesberg 
med blandade känslor 
Får se hur det går .
*
KBT att göra saker handlar det vell om en hel del 
Jag försöker göra sånt jag  brukar gilla men inte kommit mig för nu på ett tag .
Har tex anmält mig och Znö till HIH , som börjar nu i morgon.
också blandade känslor .
Tror det är mer min sociala bit nu det handlar om än Znö´s.  jodå hon behöver det också .
Men mycke jag att bara komma iväg.
*
Var till min nya samtals terapeut här om dagen .
Var till vårdcentralen i Sunnansjö , kände mig riktigt avundsjuk , tänk om vi hade våran vårdcentral i Grängesberg kvar , med läkare och allt .
Känns så lagomt , så tryggt ,än att vara tvungen gå på Ludvika lasarett ,där till och med väntrummen känns som en öken och ingen reception där det finns folk. 
Kan man välja vårdcentral ?
Kanske ska välja Sunnansjö .
Hon den nya , kändes ok 
Efter att tömt mitt huvud i en timme , med tårar som rann ???? ja vet inte direkt varför
Men som hon sa jag förstår att du har det tufft med alla dom där saker/tankarna omkring dig 
Kom på att jag haft jobbigt faktiskt riktigt jobbigt i nu ett år ca , men inte fällt en enda tår .
men nu kom det lite grann i alla fall .
skulle kunnat fortsatt bara pratat huvudet tomt i massa timmar till.
Har tömt mig en del vid vänner som orkat lyssnat , stackarna, men alltid hållt tillbaka för att inte skrämma bort alla , men också alltid känt att jag inte fått ur mig allt som jag skulle behövt .
Och inte många orkar eller klarar av att lyssna på alla mina "konstiga" tankar som snurrat och snurra i mitt huvud .en eloge till dom som klarat det .
Så 
Nu kommer jag att tömma mig typ en gång i veckan eller nått , så lättare för folk i min omgivning att prata med mig nu , tror jag :) 
Blir intressant och se hur det blir .
Nog om det :)
*

Våran toppen Pennie 
Har nu fyllt 4 år 
Helt otroligt vart tar tiden vägen 


Vår spralliga flicka har blivit dam ? eller ?
Hon med hjärnan :) 
Så smart hund
Känns som om jag inte förtjänar henne att jag inte utnyttjar allt det hon har kapasitet till.
Ett riktigt ämne för dom som älskar  Lb och ändock vill jobba med hund.
Men !
Min plan är att sätta igång med NW igen  kanske bara på aktiverings nivå , men ingen direkt skillnad för henne jag menar om det är tävling eller som aktivering.
Har inte gjort ett enda sök på ca ett halv år , så ! antingen är hon super laddad eller så kommer hon tänka suck är det , det här igen :)
och gillar hon det , så kanske det blir nån tävling igen ….
Framtiden får se 
*
En vän som jag åkt med lite förut på träning och tävling i NW
Fick mitt självförtroende att känna sig lite glad igen .
Tack !
Du vet allt vem jag pratar om ,såna ord är värd massor .
*
Så synd att vi inte säger mer sånt till varandra vi människor , det behövs så lite för att nån ska må bättre , och ja jag är inte den bästa själv.
Jag försöker med att tex lyssna på andra , att man verkligen försöker lyssna tar inte så mycket tid men ger så mycket..
Att man säger nått snällt till nån , som att oj vad du var duktig på det där , eller oj vad bra du gjorde det där osv bara några ord och det glädjer så mycket.
Jag kommer verkligen ihåg dom orden om någon sagt nått snällt till en .
Jodå jag ältar nog också dom elaka orden också ,men dom tär ….
*
Och ja fast jag mår dåligt i mellan åt eller ofta jaja ni vet ;)
Så är jag en god lyssnare , kanske för att jag vet hur mycket det behövs , så ja min vän :) :) 
Jag lyssnar gärna på dig .
:)
Kommer förbi vilken dag som helst .
*
Igår var jag upp till inhägnaden i Grängesberg vid GP 
Men så trist , jag har inte varit där ? tror inte ens nått i sommar, mycket för att mina flickor tycker det är trist, men oj så tråkigt att ingen tar undan bajs efter sig, så otroligt tråkigt , när vi har en sån möjlighet att få vara där .
Hade tänkt stämma träff med hundfolk , som kanske vill träffa två damer i sina bästa år , men nä , blir nog någon annan stans.
Kommer dröja innan jag åker dit igen tyvärr
Och ja man skulle kunna gå ihop ett gäng och städa , men tror att det blivit gjort förut ,och tyvärr hjälper inte det mot dom som nu inte tar upp efter hundarna , dom fortsätter ju ändå att inte städa efter sig .Och tyvärr är det inte bara bajs utan en massa skräp också ….
Känns knepigt att stå där och ta upp efter sina hundar och där bredvid ligger det massa högar hm 
Trista människor.
Nått var det där uppe som Znö reagerade på
Hon blev alldeles skummig vit runt munnen och dreglade , samtidigt som hon blev super stressad.
var till mina föräldrar efteråt , hon hade då slutat att dregla , men öronen bakåt och stress i blicken och väldigt orolig ???
När jag tänker efter så höll sig Pennie mer omkring mig där i hägnet än vanligt.
kanske det vart in nått rovdjur där eller nått, för grinden stod öppen när jag kom , vilket jag först funderade över innan jag släppte in dom , inte kul om man överraskade nått djur som tagit sig in .
*

Den här sommaren :)
Ja jag har fått sett massor , en massa vackert från massa ställen i vårat vackra land.
Så på gott och ont att jag inte orkat eller kunnat på nått sätt tagit hand om hem /hus och trädgård , vilket är lite jobbigt , men ! vi har vart på massa vackra platser , som ger en massa energi.
*




Silver gruvan på väg till Säter
Tänk så fint vackert vatten det är där 
denna fantastiska färg
Som jag fast jag läste det , inte kommer ihåg vad det var för  anledning till att vattnet får den färgen .













*
Vi lämnade hundarna hemma . alltid dåligt samvete när jag gör det , men det var tex för att vi skulle kunna gå i Kloster i Engelska parken där , man får inte ha hundar med sig där 
pga fåren ,men så mysigt med fåren alldeles intill sig ,när vi närmade oss får gänget /flocken, kände jag mig lite skraj ? ja faktiskt jag blev att tänka , tänk om dom kommer knuffandes mot oss för att vi var där på deras mark ??
Det kändes osm om det var en vaktare i början och i slutet som liksom kollade upp oss om vi dög , den kom fram mot mig och jag hejjade på den , då gick den åt sidan så vi dög tydligen ;) 


Vacker plats










Vaktaren





*

Stannade och tog fram matsäcken på denna vackra plats också i Kloster .








Försökte fånga vatten fallet .
Men eftersom jag inte är så super teknisk så blev det så där
Väntar med spänning på när min vän "fotografen" vart där hur hon fångar vattnet 








En härlig dag vart det .
*

Nu ska jag ta tag i denna dagen !
Massa på gång och jag hoppas min ork håller i sig 
Ha en toppen dag 




Inga kommentarer: