måndag 3 september 2018

Znö på HIH


Znö går på HIH
Hamnade där utav en tillfällighet igentligen 
Hade anmält Pennie .
men som jag kanske har skrivit i våras så hände det att en annan deltagare en hund alltså kastade sig emot Znö , med mitt ben ivägen som jag satte fram , klättrade han sig över det och fram till Znö , där fick han tag i hennes fluffiga päls , som han hade med sig i tillbaka draget av matte .
och 
Ja sånt kan hända det är jag inte den förvånade över , men man kan åtminstonde säga att oj förlåt eller nått .
men hur som , så tänkte jag direkt ingen Pennie här , för hade det varit hon , hade mycket av mitt jobbandes med Pennie och andra hundar bara fallit , och hon hade troligt svarat upp
Så nä ingen Pennie där 
Znö tror jag knappt hon märkte att nått hänt , har man fluffig päls så har man .
Men efter det sa jag ifrån att göra nått i närheten av den hunden - för varför skulle jag utsätta min hund som faktiskt gillar andra hundar för nått sånt , och kanske riskera att få en hund som inte alls gillar andra hundar .
Så jag gjorde inga möten med henne och hennes hund.
*
Men till det jag skulle berätta :) 
Fick protokollet från HIH Klass 1 den första delen för brons märket 
Och det såg så bra ut 


Inte långt ifrån att hon fått full pott :)
Min duktiga Znö 
Vet att jag underskattar henne i mellan åt 
Men 
Igår på HIH så efter ca halva tiden blev det för mycke , hon flippade ur och började hoppa på mig , tills hon kom loss ur halsbandet , jag försöker i den situationen bara hålla undan henne tills hon lugnar sig ,samtidigt som jag svettades floder i en svallning :( 
Så eloge till mig som kunde hålla mig ganska lugn , illröd misstänker jag med svetten rinnandes, och full sjå att värja mig från min ganska stora tunga hund, som försöker bli av med stressen genom att hoppa på mig , men tack och lov att jag fick henne att sluta bita mig för nått år sedan .
skulle jag börja bråka med henne i en sån här situation ,skulle jag få stora problem .
Det här är hennes sätt att visa att nu är jag så stressad så jag vet inte vad jag gör längre.
Efter en svettig stund för matte och säkert en jobbig stund för min Znö så gav hon sig .
Och jag lugnt började träna igen .
Tror allt att många tränare runt om där skulle velat gjort nått annat ;) typ visat vem som bestämmer .
Men ! det skulle aldrig funka i denna situation.
Här var det nu dag efter camping som kräver en hel del av min lättstressade hund.
och hon skulle igentligen inte utsättas för nått mer stressat på ett par dagar .
Men jag ville ju gärna gå på våran kurs ja ja !
men sen höll hon ihop :)
Och är mycket duktig 
Hon blir bättre och bättre med folk också , men vill gärna ha mitt stöd med mig bredvid 
Med sittning och gå ut i kopplets längd , ställde sig instruktören bredvid henne , men då valde hon att gå till mig .
Inte fly utan gå
Men !
Blivit mycke bättre .



Inga kommentarer: