måndag 3 september 2018

Träning vid Anette .B:

Började dagen med en tur upp till Gudmundberget
Anette hade varit snäll och gjort några NW gömmor hemma hos henne 
Super bra när man behöver miljö träning
*
Hade alla mina tre flickor med mig
Tilda
Började , hon är super härlig ,hon brydde sig inte alls om omgivningen , varken Anette eller hennes hundar .Hon är bara jag hon och uppgiften och godiset förstårs :)
Hon gick in och letade fram den ena gömman efter den andra och visar mig så jag förstår att hon hittat den .
Härligt !
Och man blir jaha ska man anmäla en gammal dam på 10 år på NW tävlingar ?
Nä hon har inget klarat Doftprov ...
Och ja jag känner hon är nog för gammal .
men hon älskar att söka och det ska hon absolut få göra 
**
Pennie 
Ja som vanligt är hon fundersam på omgivningen 
Och lite halv intresserad av att söka 
Men på nått sätt hittade hon gömmorna , och tog gladeligen emot belöningen som är gånger flera
Och lite seg , ingen fart , hm 
**
Znö 
Var väldigt stressad , hade verkligen dåligt samvete för att jag tog henne med mig , men som människa ville jag inte lämna henne hemma .
När vi skulle ut genom dörren hemma dom sittandes innanför och väntade på sin tur, jag upptäckte att grinden var öppen , fick gå ut och stänga den och hoppas dom satt kvar , brukar gå bra för det mesta , men inte den här gången , och jag tror att den stressade flög iväg först och fick med dom andra i farten .
Skulle försöka få in dom igen , Znö spårade ur och hoppade på mig helt galen .
Och jag är glad att jag inte är svagare än vad jag är.
För man får lite lätt panik när hon inte ger sig , och jag blir arg , och det blir bara värre , och jag vet det .
Tänker fuska och ta henne till bilen direkt - men tänker att nä för då blir det inget bra resultat av den handlingen .
Till slut blir jag räddad av en bil som åker förbi , och alla tre rusar efter innanför staketet , och jag kan gå in och ropa in dom alla 
Alla kommer och jag börjar om från början .
Sätter ner dom , försöker vara super lugn .
Och sen ropar ut dom en och en .
Och det flyter på 
En och en ut genom grinden till bilen 
Och vi är på väg
Vid Anette 
Blir hon stressad - knölar lite grann , vill inte in i bilen , försöker hopa ur , tar sig genom trycka bort gallret bak till Tilda och Pennie , ser ut som om hon började tugga på inredningen i bilen , blir alldeles slemmig runt munnen när hon leker med Lycka och undersöker deras gård.
Sååååå 
Med facit i handen skulle hon vart hemma idag .
Men 
Måste tillägga NW är suveränt hon släppte all stress under söket .
Så nu har dom alla tre legat utslagna här hemma i flera timmar .
*
Känns inte alls så snällt mot Pennie att åka på kurs inom snart men tror !!!! hon klarar det bättre än Znö 
***


Inga kommentarer: