måndag 4 februari 2013

En vanlig vardag !!!!

Stressen flåsar mig i nacken 
Att den ska tvunget sitta där - det verkligen kryper i hela bakpartiet.
Men det är bara jag själv jag vet ..
Tur att någon inte hörde mig i skogen i morse !!!! för trevligt språk till hundarna hade jag nog inte direkt .
Tur att dom inte riktigt förstår mitt språk - sen kan dom ju lista ut vilket humör jag är på - säääkert .
Men ? hur kul är det med tre hundar i skogen - två höglöpare i koppel och en halv löpare :) utan - ja igentligen  skulle den halv löpandes också gå i koppel - men jag har sånt förtroende för henne !!!!
Just det - fröken Tilda är ju mattes urlydiga hund ??? eller.
undrar vad folk som möter mig ibland tror om mig ? igentligen - där kommer jag med tre virriga hundar in skogen - talandes i den där blåtanden :) - då får jag med hjälp av mina tre - reda på att han den andra skogsvandraren - han och jag som går i den här skogen ???? utav någon anleldning - jo jag har hört att han kan vara barsk ?? men jag har aldrig upplevt det - jag tycker han är en trevlig man med sin Schäfer.
Iallafall så ropade han du kan gå förbi - och jag halv hysterisk :( fick i huvudet hur tusan ska det gå till med mina tre super pilska hundar och "bara" försöka passera han lugnt och sansat och matte ska fortfarande stå på benen Ha ha knappast - så jag backade under en massa pladder - och ropade det går inge bra - har tre löptikar här !!! - flickorna blev ännu mera livliga - alltså - en person i skogen räcker för att det ska bli galna fyrbenta saker i kopplena -och att matte reagerar med lite nervösa vibbar -  det går ju inga där !!!! och vi brukar håll a oss på avstånd från varandra Hm 
Lite kul skulle det ju vara att prata med den här mannen som jag har smygit runt och efter i alla åren :) 
Haha jag har trampat i hans fotspår såååå länge - snacka om förföljare .
Han !
Ropade du kan gå förbi !
För jag har ingen hund med mig - ops ! ok - men där hade jag redan "lurat" mina flickor att tro att en hund fanns det där - såååå jag nä jag väntar här ....han muttrade nått som jag inte hörde - ??? 
Och han gick iväg så jag kunde ta mina tre halvgalna flickor och gå förbi :) då hörde jag hur han sa jag har sågat lite !!!!!! ok såååå pinit - dä r kom jag med mina dåliga vibbar och förstörde hans sågning av rasade träd Hm jag liksom skickade hem honom - undrar hur glad han är då - tokiga fruntimme r i skogen Hm Ops.
Han hade sågat bort träd som jag har gått runt och krånglat i flera veckor - månader nu haha
Hm Tack !
Då .
**
Sen ramlade jag runt i skogen - med lite dålig smak i munnen - men vadå - varför tar jag in så mycke känslor som jag ska gå omkring och förvalta för :( Tusan !
Och samtidigt hade jag tikarna som ska äta bark på träden - halvruttna stubbar - suga fast sig i pisspölarna - efter pojken Schäfer - äta snö - och mitt i all röran när dom turas om att göra dessa saker - så brusade vell känslorna upp att gå och lukta på hanpiss - och alla hormoner som far omkring i deras kroppar - det är så man känner hur det liksom rör sig i dom - då ! 
Kom dom på nu rider vi på varandra lite .......
Underbart - här var jag redan inne på mina dåligaste ord .
Med min dotter i Blåtanden - hon tycker nog att den där morsan hon är bra dryg hon .
Men vi kom hem allihopa tillslut.
Sen fick det bli Softpromenad med Tai .
Skön dam !!! har hon blivit - eller ja varit hela tiden.....
Stannade och pratade med min moster på byn - då bara sätter hon sig ner och väntar !!!!!!
På tal om Blåtand!
Undrar hur många som jag har stängt bort idag Ops !
Jag liksom inte vet vilken knapp jag ska trycka på .
En vän till mig ringde ( hon har haft den här Blåtanden förut :) jag tror jag stängde bort henne tre gånger Hm
Men nu tror jag att jag kan ! fick en lektion av henne på fiket där vi var för jag ville bjuda damen på fika nu när hon fyllt 60 år .
Vi är liksom lika förtjusta i Munklängder hon och jag :)
Damen - som jag absolut kan kalla henne nu - ellerhur - :) - fick en Whisky av oss natt arbetare.
Hon gillar Whisky :)
Men innan jag kom iväg på detta möte .
Så trodde jag som vanligt att tiden skulle gå lika sakta som det tar för mig att göra allt som jag vill hinna .
Men när jag stog i duschen - där jag hamnade - för att det behövdes så klart - men också för att pannan stog så högt i temp - så jag var tvungen - tur det .
För om jag gjort som jag hade tänkt och torka alla golven först och sen duschat - då har jag inte varit fräsch när jag kommit till fiket int - nä för när jag stod i duschen så hörde jag klockan slå tolv - och jag skulle hämta min dotter klockan halvett - ops och oj .
Så det där golvet blev inte torkat idag heller .
Fick lite ordning på mig och iväg i fart som vanligt.
För här om dagen i söndags kväll kom jag på att det blev lite pengar över som vi samlat till den damen som blev 60 - och det skulle jag köpa fin choklad för - men oj det hade jag glömt - så som tur va så lyckades jag krångla mig ur hämtning av damen i fråga :) :) kanju int handla present till hon som fyller om hon är med liksom och fick ta ett besök där innan jag landade på fiket på Karlberg :)
Lugnt och skönt tillbringade vi ca två timmar och smaskade Munklängd.
Hm jag som bantar - men int idag kan jag säga :)

Sen hem - och fixa vanliga kvälls fixningar  - och nu hamnade jag här .

Före fiket - så var vi till Volvo - där min kära sambo & just nu som praktikant min kära son också ,den yngsta - och min dotters sambo .....jobbar och min dotter när hon inte är hemma och väntar barn :)
Hela halva familjen jobbar på Volvo :)
Där kom jag in med nått som min sambo glömt i 945 - som tillhörde Volvo :)
vet int vad det heter . såg ut som en liten halv krycka .... 
Någon undrade om jag varit och tagit ut pengar Haha - just sen lämnade jag beviset på Volvo :)
Självklart !
ja det här var min dag i stoooora drag .
Just jag var och köpte Garn till Nallen jag ska sticka till mitt barnbarn som kommer i slutet  på Mars .
en riktig Nalle - en Mr Bean Nalle .
En vän till mig som har hjälp mig att översätta ett Engelskt mönster - till ett mönster - som hon sa - ett barn kan läsa och förstå :) det är jag det Haha
Men om jag lyckas ja det får vi se inom framtid !!!!


Var och tog en massa kort i söndags närmare bestämt ca 600 och fler på Villmobackens hundar i söndags
Några blev jag riktigt nöjd med .
Tack! till min Foto lärare Mikael som visat hur jag ska ställa in Kameran - det blev så bra 
Fin Nalle här nedan va :)


Fablernas Iooprocent Eyecandy


***


Inga kommentarer: