söndag 17 februari 2013

Köping mm

Nu har vi vart på Specialen i Köping.
Det var trevlig utställning och trevligt sällskap .
en perfekt utställnings dag .
gav lite mer smak
Sen var vi vell en av dom som fick Very God :)
För mycke blått var det .
Men ? jag har hört att vi Svenskar är alldelens för bortskämda med att få Excellent .
:)
Sen var jag dum ! som satte mig längst bort i hörnet nästan - vid tik ringen - för jag hade inte speciell koll på hanarna - och det hade man absolut velat haft - men däremot hade jag koll på tikarna :)
Så nästa gång ska jag sitta mitt i :)

Jag hade Artemis Brynhild med mig.
Min lilla söta :)
Men som sagt hon är ju lite tunn/liten så hon står sig inte i kk.
Så här blev Kritiken

4 års rödbrun tik, 
typiskt huvud,
svart mask,
mörkbruna ögon, 
Saxbett , 
Sneda öron.
Något överbyggt kors.
Knappa vinklar 
Mjuk i främre mellanfoten
Tillräckligt fria rörelser
Svansen något rullad uppåt 
Päls fanor o byxor mycke bra
Typiskt Väsen.

Ja det var vell ok - men visst undrar man över tex den där svansen som rullar uppåt ? på Tilda ? ok :)
Sneda öron ?
Men annars stämmer det nog bra .
***
Här kommer några kort jag tog - min kamera klarade inte ljuset så bra där inne .
Så några har jag provat att ljusa upp :)
Just nu har jag favvo modell från Blötis :)



 Helena & Bella




 ****

 Jag och Tilda
Hon är toppen att ställa 
Springer så skönt - känner att hon bara flyter med bredvid 
Lite kända jag att det var ett tag sedan som hon blev ställd - hon ville gärna sätta sig (all lydnad jag tränat :) och ville gärna flytta på sig när jag ställt henne 
Så mer träning 


 Lite uppljusning
Tycker om när dom blir lite annorlunda 



Mer bilder här
Köping
***

Min son Andre`& Våran gamla Katt Zingo
En halvsiames.
Snart 15 År
Han vill gärna ligga på axlarna :)



***


För mycke ISO
Men såååå häftig .
***


 Tyra´s underbara rumpa :)
Letar godis under soffan


 Framför och bakom
:)





















Inga kommentarer: