onsdag 6 februari 2013

Vitt som Vitt Eller ?

Sitter och funderar över Vitt ?
Alltså - jag har tänkt (som så många andra !!!!! ) att måla vitt här och där :)
Men ? Vitt - vad ska man ha för vit nyans på allt ?
Vet inte om jag vill ha typ sjukhus vit !!! utan jag vill ju ha det så det ser ut som det har setat där ett tag :)
Alltså lite varmare vitt men ändock inte gult - ja det blir nått för han på färg affären det :)
Och ska man ha samma på möbler som på väggar osv - alltså så lätt var det ju inte .
Hm men det ska nog ordna sig kan jag tro.
Tänk vad härligt med vit "bakgrund" då kan man sprida massor av färg på det sedan - som en tavel duk - som man känner att ja jag vill bara sätta en massa färg på allt detta vita :)
Var ut på en sida igår - en tjej som målade tavlor - och för första gången på mycke länge fick jag verkligen lust att måla igen !!!! men oj vad länge sedan det var jag gjorde det :)
Så - snart blir det att inhandla färg och tavel ramar - och säkert nya penslar för mina gamla är nog inget att ha   
och teckna :) undrar om jag kan fortfarande ????
Häftigt !
Kul att känna den känslan igen .
**
Löptikar & Löptikar.
Ja det håller i sig !
För här har dom liksom dragit ut på det - dom har ungefär 4-5 dagar i mellan sina start dagar.
Sååååå det blir liksom utdraaaaaaaaget .
Int kul - men låt tiden gå så blir det klart till slut .
Och sen blir det lugnt på den fronten länge skönt :)
**

Idag !
Ska det besiktas gamla bilar.
Japp det ska det en gammal 745 & en 945.
Tänk att det blev precis på samma dag .
Hm nästa gång vi köper bil ska det inte vara samma besiktnings månad på dom inte !
Själv har jag inte besiktat en bil på flera år - nä - lever man ihop med en bilmekaniker så tycker jag det också hör till hans sysslor - och sen har det inte jämt passat med tiderna :)
Men !
Idag ska min kära dotter visa sin mor hur det ska gå till.
Alltså med inknappning på dator ???? eller vad det är man gör.
Sist jag var där ! har jag för mig att man bara stog och väntade på att ens regnr skulle komma upp på den där rullraden ???? men ? varför slutade dom med det - jamenar har man en tid så ska det vell bara vara att bli "uppropad" tycker jag :)
Jaja någon har vell roat sig med att hitta på nått nytt med datorn !!!!
men men - det får vara hur det vill - bara min gamla 745 kan gå ett tag till så blir jag glad .
:)
Vacker är den inte näääää då ljuger man - men den är funktionelig - så bra att köra mig och hundar omkring i ..... så jag blir glad om den kan gå ett par år ( drog jag vell till )  till utan att det är större fel på den .
***

Snö !
Ja i går fick vi en massa snö .
Igen 
Nä r jag gick på en av morgon promenaderna så mötte jag skottandes människor överallt - och oj vad inte glada dom var - nä bara en massa klag över snön - att nu fick det räcka osv - Men ? 
Vadå ? nog vet dom att vi har vinter än va ? 
Jag menar det är vell inge konstigt att få snö i Februari.
Kommer det så här mycke i April - Maj - ja då kan man tycka men hallå nu en massa snö.
Min kommentar om att ja int gör det mig så mycke - heldre snö än is - var inge populär.
Tänk !
Jag tror människan har jobbigt här uppåt Norden nu - alltså det har varit sååå dåligt med sol på länge .
Så D vitaminer fattas absolut i våra kroppar .
Många är sura - deppiga - och griniga.
Och jävliga - för oj vad många intriger det är omkring  just nu - man hör det överallt .
Så hemskt - tänk att det finns såå mycke elaka människor i världen - så otäckt - att människor verkligen jobbar i massor för att förstöra för andra ???? hur ? tänker man då ?
Att det finns hemska människor i länder där dom har det besvärligt med krig och fattigdom och en massa om religioner - MEN ? i ett land där vi faktiskt har det bra ? varför är man elak här ?
Eller är det just därför - att vi har det för bra - att det finns tid för att hitta på en massa elakheter för andra ?
Eller vad tusan beror det på ????
Alltså har man inte ett liv ? jag hinner knappt med det jag vill hinna med - hur kan man ha tid att lägga ner på en massa tjafs - den tiden måst e ju tas från något annat - som kanske är viktigt att ta hand om eller göra istället ?
I fattiga länder så orkar man vell inte bråka ens .....
Hm 
Tycker det är värt att fundera och tänka efter ? vad är det som händer ? 
Varför ? 
Finns det behov av att vara elak .
Finns det behov att förstöra för andra .
Kan det vara så att man ska ta och gå in i sig själv och kolla om man kanske inte mår så bra ?
För det förstår vell alla att man kan inte må bra som människa om man har ett behov av att vara elak .
Ellerhur ?
***
Men ha en fin dag där ute nu - och tänk snälla tankar om varandra .
:) :)
***

Sjöstjärna Amon-Ra
Husse tagit kortet 
Barn barn till Artemis Alectrona 
Far till pojken Artemis Benkei


Här va ett Lb gäng på en Lb träff utanför Falun.
***






Inga kommentarer: