tisdag 9 augusti 2022

Vaken

 Eller ?

Idag känns det precis så där det kändes när man hade små barn .

Går liksom bara och längtar efter att få sova !!!!!

Såååå super trött.

Klockan är halvsex på morgonen och vi har rastat och busat .

Och nu önskar jag att hon kan sova en stund ,vore bra så hennes matte åtminstonde hinner väcka sin kropp !!!

Över väger en kopp te .

*

Lydnaden på söndagen .

Det var en bra timme och lite mer .

Ramlade in det ena ekipaget efter det andra :)

om jag inte räknat fel så var vi nio ekipage med mig och Pennie .

Jag kör lite blandat enkel Lydnad sånt där som jag tycker är bra att ha i sin hund . 

Men som sagt all träning är bra träning .

(om det är någelunda bra )

tror dom flesta var nöjda .

Men på mina träningar får man ta eget ansvar .....jag visar vad man kan träna och ägarna får se till så det blir bra ;) jo jag är med och säger det jag ser ...som jag tycker kan hjälpa .

Man ser mycket bättre på andra ,så där ni vet utifrån sidan .

Själv gör jag säkert en massa missar.

Pennie 

Kommer faktiskt ihåg ,det är kul , hon gör också det som jag vill hon ska göra , och det absolut bästa är att hon fungerar runt dom andra hundarna .

Sen om hon tycker det är kul , njä det vet jag inte . Men alltid ska det vell inte vara kul , som med barn , man bör gå in och bestämma i bland .

En hund missade sin matte lite vid inkallningen , som tur va låg Pennie bredvid mig med rumpan emot det ekipaget . Så jag kunde kliva runt henne och få stopp på hunden innan den kom fram till Pennie .

Lite sånt jag alltid är rädd att ska hända Pennie som inte är så bekväm med andra hundar .

Men det gick bra och hunden hoppade glatt tillbaka till sin ägare , och Pennie tror jag inte upplevde det hela negativt .

Znö 

Var med i bilen .

Och där tror jag det är den bästa platsen för henne .

Och den här gången med sällskap av husse och Agnes .

Agnes 

Fick hälsa på en massa människor , från husses famn , och se alla hundarna som fanns där omkring .

På ett tryggt och bra ställe .

Så i stort riktigt bra kväll :)

Syns att det är lydnaden som folk behöver och vill ha .

Mina nosdagar är det mindre med folk på.

Men dom vet jag hundarna kanske gillar bättre ;)

Nästa tillfälle , som jag än inte hittat nått datum till , kommer bli hemma på Tones gård . 

För det tillfället kan jag inte missa , aldrig vart dit men ska finnas en hel del djur där , så Pennie kommer vara i himmel riket med att nosa runt efter dom :) men söka Eukalyptus blir nog mindre intressant .

Som vid min kusin sist , NW , hon verkligen ignorerade Eukalyptus doften och bara letade häst .

Ok hon hade kul .

*

Agnes tränar jag Fredriks Steens program med , korta stunder av kommunikation , gånger tre ca om dagen . Går riktigt bra , vi busar med leksaker , och tränar lite enkla saker som SITT ,följsamhet ,och HÄMTA saker till matte . och allt ger godis och en massa klappar eller bus med leksaker .

Vi går minst en liten koppel promenad om dagen .

Det går så där :) jodå , hon skuttar runt och jag försöker få till en vänster sida , och inga drag i kopplet .

Lite inkallning också .

Hon vill gärna bära saker i munnen , så kul inte haft så många sådana hundar , som vill bära nått .

Så det jobbar jag på gärna .....

Annars är vell hela hennes liv en stor lärdom , och hon utvecklas varje dag , hon har blivit mer ljudlig , alltså hon kan voffa till ,morr busa osv .

Hon är starkare i käkarna än när hon kom , mer avledning när hon bits .

Hon orkar lite mer innan hon blir trött .

Hon törs gå lite längre bort från oss , både i huset och på gården.

Så hon utvecklas 

Väger nu ca 2600 gram ,vid leverans ca 2000.

Är överlag en mysig liten tjej :)

Damerna accepterar henne lite mera , men är super trötta dom med .

Så ,så där jätte mycke hjälp från dom nja ....

Dom försökte busa lite med henne igår ,men jag får verkligen andan i halsen , så lätt att dom gör henne illa .....hur försiktiga dom än är .

Får allt hitta nån annan lekkompis till henne .

I hennes storlek.

*

Idag ska jag hitta ett bra tillfälle och träna hantering .

Och FS träningen under dagen , där nån stans i mellan ska damerna motioneras , jag behöver sova om jag ska orka jobba i natt igen , och hade tänkt hinna med en sväng till Ludvika med Agnes på promenaden på stan med Bosse & Liisa .

Det blir en kortis ...första gången , både för Agnes och min skull .

Sen blir det lite lugnare för Agnes ett par dagar ....när jag sover och jobbar .

Nu har hon stimmat runt i ca 1 timme , så nu gick luften ur henne igen ,hon sover gott i sin bädd under bordet .

Det är nu jag skulle behöva göra allt det där som jag inte hinner annars ,men vem tusan orkar .

:)

Skulle vilja hinna med alla kort jag tagit också ...men hinner tusan inte .

*

Saknar min mamma !

Tänk om jag fått delat det här med henne .

Och så mycket annat som jag ville prata med henne om .

Nån som verkligen brydde sig om mig , så där verkligen.

Hur jag mår ,hur jag tänker .

Så där verkligen som en mamma bara gör.

Som jag gör med mina barn .

Att jag verkligen vill veta hur dom mår .

*











Inga kommentarer: