söndag 7 augusti 2022

7 dagar med Agnes

 Som vanligt blir inte mina dagar riktigt som jag tänkt mig .

Dagen igår var ungefär lika morgon ,bra vaken tid vid halv sex .

Skönt hon sover bra åtminstonde på nätterna och myser lugnt i soffan på kvällen det är guld värt .

På dagarna blir det inte sååå många timmar som hon behöver ??? tyvärr . Mycket för att hennes matte inte knappt kan sitta still , tur hon har sin husse och lillhusse här hemma . Två lugna individer .

Jag surrade runt i hela huset njä han inte övervåningen , men nedervåningen städad , plus bakade morotskaka och äppel paj , min bror med sambo och min far kom förbi .


Pennie 

Gillar min bror :) 

Försökte vara med han mest hela tiden .

Znö fick jag stänga undan lite en stund igen , men hon var inte riktigt lika orolig som torsdagen när dom var förbi , nu hade hon ju träffat dom en gång redan .

När dom hade åkt 

Lagade jag mat till hemma familjen , (mitt besök ville bara ha fika ) , och min dotter kom förbi med flickorna två , små ;)

Men då var jag sååå trött så jag bara orkade sitta still med Agnes , nästan så jag somnade i fåtöljen .

När dom hade åkt så tog vi en sväng med alla hundar tre .

Tog väskan med mig och kameran ???? och en sprattlig Agnes i sele och koppel (kattens) måste inhandla någon bättre sele .

Men att jag trodde att jag skulle kunna hålla rätt på både Agnes i bland skuttandes på backen och ibland i väskan , plus en Znö och en kamera ????? alltså ibland är jag .

Så nästa gång får Agnes vara hemma ! NEJ jag bara skojade , kameran förstårs :)

Men trist nog då, hade velat haft lite kort på våran promenad .

Måste få min man att börja fotta lite , på hans virriga rörliga fru med en massa runt om ....

Men lycklig var hon den lilla , promenader var super roliga .

Så får lägga in en stund om dagen nu .

 I Bilen går det så bra :) toppen vi som tycker om att åka omkring .

Råd från hon som vet (Pirre) så gav jag nu Vom i fodret att börja med , mildas för magen och tarm. Agnes fick lite lamm smakprov och kanske det var det som hon fick Diarre` utav . Nu efter igår med Vom så såg bajset hur bra ut som helst .

Mycke rapport här nu om vad som händer kring Agnes , men det får ni stå ut med ;)

Mia 

Hade ju lagt ut om att hon tränade SITT , alltså bra med Mia ,då fick jag lite fart på mig också !

Så vi tränade SITT ;) 

Och alla fötter i golvet och SITT vid matskålen , det går så bra :)

Och nu på morgonen tränade vi HÄMTA ! alltså ja gick så bra :) :) 

Hon hämtar leksak kommer tillbaka och jag säger tack tack , hon släpper och jag kastar och säger HÄMTA ,alltså ???? är det så här lått lärd hon kommer att bli ? kommer jag att jubla .

Men ! ja jag vet ;)

Kommer när man ropar ja det gör hon så bra här hemma , men sen när det blir en massa annat spännande utomhus och omkring , ja då får vi se ;)

Så kul att få jobba med den lilla .

*

Vaknade först 4 jag i natt , då sov hon gott , jag var kissnödig men nä avvaktar (så bra blåsträning ) sen vaknade jag halv sex hon sov , jag sov lite till , sen vaknade jag halv sju , och tänkte att nu sprängs jag , så jag smög upp och kissade , ja klart hon vaknade då , saknade sin snarkande matte så klart :)

Då hade hon sovit fram till nästan tjugo i sju !!!!

Underbart !

Ut pinka och in i rasandes fart och åt foder blandat med Vom är super gott tycker hon just nu ,åker i ,i full fart .

Så nu är det bus , och åter bus .

Föreseten !

Jag hade en mardröm , ja och mina mardrömmar ser ut så här 

Var på någon hundklubb , och av någon anledning skulle en människa där göra sig av med sin suuuper stora Lb hane , och ja jag tog han ?????? VA !

Stoppade in han i bilen med Agnes (som jag troligen hade vart och tränat ) , men kände ångesten komma på vägen hem ???? visste inget om den stora hanen heller .

Vaknade med super ÅNGEST !

Det skulle allt blivit för mycket för tillochmedmig .

*

Mina damer var "sura" i morse ??? ingen av dom ville ta sina smärttabletter ?

Znö brukar alltid ta sina ? utan problem , hm nu vet jag inte vad det är med damerna .

Ska ta dom på en tur nu i skogen får se . Om jag får upp deras humör 

*

Idag ska vi organisera en liten Lydnads tränings stund bakom Spendrups ;)

Agnes ska nog få följa med i husse sällskap .

Blir kul :)

****

Ha en fin dag ni alla !

*




Inga kommentarer: