lördag 6 augusti 2022

Inflyttnings fest !

 Här siter jag klockan 6.45 med en något pigg valp.

Hon har varit vaken nu sedan 5,30 ätit och gjort i från sig i omgångar , och lekt .

Så nu snart blir det troligen en liten sovstund .

Jag vaknade första gången klockan 4 och var pinknödig ,men se här blir det automatisk blåsträning , för nä inte vill jag gå upp klockan 4 inte och sätta fart på en sovandes valp i förtid nä.

Så jag låg kvar och knep 

Somnade om igen faktiskt ,vaknade av att Agnes vaknade vid 5,30 ,det är en ok tid när man har valp ;)

Inget inne i natt heller ,helt otroligt bra , hon hade lite diarre  igår kväll , men kan bero på allt hon upplevde igår på Emmas inflyttnings fest .

Eller att hon har börjat fått lite små smakprov av Barf , som hon är galen i visade det sig .

Kan bli lite diarre av det i början .....

Så mycket att uppleva för en liten valp .

Idag ska vi ha en lite lugnare dag här hemma kring har jag tänkt .

Kanske lite hanterings träning och lite koppel träning , alltså så hon kan gå i koppel ;)

Nu vill hon gärna lägga sig mest hela tiden .

Men !

Så otroligt bra ide av Emmas matte att ha en inflyttnings fest i deras trädgård .

Så kul att se ett helt gäng valpisar röja loss , plus två helt bedårande Corgis .

Foton kommer när jag får någon minut över .

Blött ute mest hela tiden , men just nu kikar solen fram ,hoppas den kan hålla sig här lite idag .

Sjuka arbetare på mitt jobb , så jag ska ut i morgon natt och jobba extra , extra pengar behövs ju alltid , och kanske skönt efter en mycket intensiv vecka att vara på jobbet ett natt :)

Kanske är mitt mål idag att hinna städa huset lite ,med troligen valpvakt av min man ;) och kanske hinna med lite foton från kalaset .

Damerna har vilodag idag .

Dom snusar så gott (snarkar) nån ??? runt om mig , och nu har den lilla vilda somnat vid mina fötter .

Pennie 

Igår när jag kom hem från festen , så tog jag damerna på en tur . Kom en liten bit in i skogen , då fick Pennie upp nått spår ? for omkring som en tonåring i kopplet ,inte drar men snusar runt på backen i fullfart . Ok nått spännande som gått där , efter en ganska så lång bit i den farten . Så ! liksom stannade hon upp och blev så konstig ???? hon sackade efter och höll sig bakom mig , tänkte det var nog nått "otäckt" i doften som gjorde att hon lämnade över till mig ...spännande eller inte . Men ! sen ville hon inte riktigt komma igång igen .Stod och såg lite hässjande ut ? och blev slö .

Blev riktigt orolig , så jag gick en genväg ,och gick hem igen .

Hon la sig ganska så direkt när vi kom hem .

Vet inte om det var fysiskt eller psykiskt ?

Men var inte skoj .

Idag vila ev en kortare promenad nån stans lite senare får se hur hon mår då .

Men har vart ut nu på morgonen och pinkat och vaktat , och besvärat sig över att Agnes har direkt utanför våran Altan sitt bajs ställe ...... trots att vi plockar bort så är det ju redan förstört där !!!!!

Hon beter sig som våran Zicko ,har jag tyckt många gånger ---

Ja igår då ???

Jaja alltå Agnes var som en liten galning !!!! haha ja på riktigt .

Har trott hela tiden att Mia och Anki Krigh skojat med mig .

Men ??? ok helt plötsligt hade jag en rabiat liten sak ...hon var överallt ,morrade visade tänderna och hoppade in bland dom andra valparna , for omkring hela tiden ,med ögonen på skaft , alltså ??? tänkte att oj nu måste hon snart bli hel slut , hon var allt en av dom som orken tog slut på sist jo det var hon .

Tillslut hittade hon en plats under mina ben och där tvär slocknade hon .

Kändes skönt att hon visste vart hon skulle ta vägen redan nu efter bara fem dagar ihop med mig .

Men en sån toka 

Hemma , ja nu tror ju ingen det haha men här är hon en liten timid , lite ängslig tös , som tycker Hedwigs skall är otäckt och andra konstiga ljud på Sälgringen , och vill vara vid våra fötter mest hela dagarna .

Varför ?

Beter hon sig så ?

Är det för att hon vart så liten hela tiden och varit tvungen att hävda sig ? eller ? är hon bara galen bland jämnlika :) hon har respekt för Damerna skulle aldrig tordas hävda sig mot dom ...eller va haha

Intressant att se vad hon blir för en flicka i framtiden .

Nyss kände jag att hon kollade om jag var kvar , tog mitt byxben med tänderna ...bara koll om jag satt kvar .

Nästa vecka hoppas jag att jag får lite ordning på hennes träning av olika slag .

Men ingen kan säga annat att denna veckan har varit full av olika träningar .

Redan träffat två andra sorters hundmodeller ;) Perron och Corgis , och en drös med nya människor .

I morgon på min Lydnads träning kommer hon nog att få se några till sorter .

Olika underlag verkar hon inte ha nått problem med .

Tänkte leta fram lite mer under lag till baksidan , kanske till nästa valp träff vi ska ha troligen här hos mig , då får dom nog känna på lite nya underlag .

Så mycket på gång !

Ha en bra dag 

Nu ska jag fånga hennes sov stund ......åtminstonde gå på toa !!!!!! haha 

*


Inga kommentarer: