onsdag 10 augusti 2022

jobb och valp

Dagarna rusar verkligen fram när man har smått.
Jag jobbar bara 73% natt ,har många lediga dagar .men har verkligen fullt upp med allt som man ska göra med den lilla .
Som tur är har jag min man och son som tar över när jag jobbar och sover .
Men !
Är verkligen mycket trött och går och längtar efter att få soooova.
Så där man gjorde när man hade små barn .
Sen har jag en inre stress över allt jag önskar hinna med min lilla Agnes .
Ja och plus allt annat som man borde hinna i ett hem.
Men ok
Jag försöker ta en sak om dagen ,att lära sin valp en sak om dagen .
Har setat så gott som varje dag och pillat på päls och klor och öron ,tänder osv 
Idag låg hon vaken ,men trött i min famn och jag kunde klippa klor ,lite päls klipp under tassarna,kammade henne osv
Hon var helt lugn .
😄❣️
Härligt då blir man glad .
Pennie har accepterat henne mer ,Hedwig tycker inte hon är lika läskig ...
Znö är stressad ....
Det har varit mer folk hemma ,en orsak ,men jag stänger henne bakom en grind. Mycket för hennes skull ,hon bara far omkring, med låg ställning och oroliga ögon .
Hm våran fina söta Znö.
Ja udden av stressen är nog något borttaget av citron melisen.
Men känns som om den här sommaren har varit tuff för henne.
Hon känner mig också,känner in mig , jag har varit i ett högläge sedan årets början och det har inte blivit mindre 
Så stressen som finns omkring mig är nog inte så bra .
Tur jag jobbar ibland för dom där hemma.
Inte bra för mig ,min sköldkörtel jobbar för högtryck.....jag svettas floder som nu när jag skriver detta .och natten som var mådde jag riktigt dåligt. ...
Mår sämre när jag jobbar .
Mår mycket bättre som ledig .
Blir otroligt lätt stressad just nu.
Imorgon tex kan jag bara sova till 12 ,ska med Katten Äster och Pennie till Vettris och kolla deras öron .
Blir stressad av att tänka på att sova så lite .
Min kära syster ska hjälpa mig att få in mina två .
🙂
Nu har min boende somnat ,så nu ska jag jobba lite .
Ha en bra natt alla där ute .
❤️

Inga kommentarer: