tisdag 13 juli 2021

En stund vid datorn

 Tid !

Den är konstig , jag gör inte speciellt mycket om dagarna just nu , eller ! jo det gör jag , men "bara" det vanliga som en dag innehåller i mitt liv.

Semestern i år kom liksom av sig .

Eller ? är det just den här semestern som är absolut bäst ?

Jag kommer inte igång med nått av det som vi borde gjort den här sommaren .Näpp det blir nog skjutet till hösten eller nästa sommar . 

Blir verkligen trött ända in i själen om jag bara tänker på allt som jag borde ha gjort den här sommaren .

Så !

I inväntan på min hiskeliga super fart som jag brukar kunna ha , men som har lyst med sin från varo läääänge . Så får livet fortsätta vara så här .

Nästa vecka ! ska jag börja jobba igen ...känns helst overkligt att semestern redan är slut ? så brukar det ju vara , men i år har det liksom bara gått förbi .

Men ! huvudsaken är att Pennie mår bättre :)

Här om dagen hade hon plockat med sin tennis boll in i bädden , sen leker hon med den , kastar upp den i luften , ja precis så gör hon , och fångar den igen . Och när det blir tråkigt släpper hon den på golvet med studs , så den liksom studsar en bit efter golvet , dunk dunk dunk .... och jagar den glatt :)

Det var lääääänge sen hon gjort det :)

Var på övervåningen och hörde det dunkande nerifrån , tänk vad lycklig man kan bli utav ett sånt ljud :)

Hon busar med Hedwig , hon ler :) alltså hon är tillbaka .

Jag får springa efter henne i skogen igen .

Sååååå glad för hennes skull .

Hon är liksom mer full av leklust igen .

Jag gjorde bort mig ?? eller inte när hon var dålig och inte ville äta , så buslekte jag i henne matten , ni vet så där , men då kommer jag och tar den !!!! det funkade rätt bra .

Men !

Nu har hon ju kommit på det , att det var riktigt kul , så nu väntar hon , hon liksom kikar på mig ....??? hallå kom och busa då . och om hon busar , med glimten i "ögat" ......och ett stort bus leende .....

Så härligt !




En bit utanför Gränna .
Öppna härliga sommar vyer .



Line hittade bakgrunder i Gränna 



Söta gator i centrum


Och dom otroligt vackra stockrosorna



Mitt härliga rese sällskap 
Men en polkagris klubba.





Otroligt välfyllda fönster med en massa "polkagrisar"





Vackra Gränna




Vackra Line 
Bäst att passa på när hon vill 
Hon tycker inte det är så kul längre när jag fottar henne .
Linslusen har liksom vuxit upp




Men ibland vill hon posera 




Hund /Häst kyrkogård



Härligt att dansa runt i den vackra parken .
Någon Lind fanns troligt där bredvid , det var en söt lagom liten härlig doft som kom då och då .
Jag sökte på nätet , och fick det till att det troligt var Lindar som doftar så gott.




Mer kyrkogård





Massa intressanta rörelser



Mina Prinsessor på slotts trappen 








Här hittade jag en äng med kor , som barnen fick gå tillsammans med sina mammor.
Blir så ledsen när vi människor blandar oss i och tar undan bebisarna från mammorna , att det är lagligt är helt otroligt !!!!!!



Vackra Kyrkan i Lund , tror jag det var ????


Vårat Hotell.
Tyvärr precis då vi var där var det väg arbete utanför .
Men ! fint hotell.


Eftersom det blivit nått skumt med bokningen /sidan, så fick vi ingen extra bädd ...och Line är lite för stor att ha i mellan oss i en dubbel säng .
Så dom erbjöd oss ett rum till , enda hon kunde göra , och tyvärr förlorade dom pengar på det .
Men !
Lite av charmen att få dela rum med mina flickor försvann . 
och jag fick "lomma" upp till ett eget rum , kändes så där , alltså jag har inte sovit själv på jag vet inte hur många år ???? så otroligt ovant .
Tröck upp hissen , och när dörren åkte upp , tänkte jag kliva ur !! upptäckte då att jag hamnade vid Puben ??? hm var det någon som ville säga mig nått ;) skulle kanske ha tagit en Pub vända :)
In kom en man med hår som sin hund , en liten Pudel ......
Det var troligt han som tryckt ner hissen .
Upp åkte vi , och nu just nu kom jag på att i den lilla hissen stod vi allt för nära varandra i Covid tider .
Upp kom jag ,till rätt våning , och kom inte riktigt ihåg vilket håll jag skulle gå .
Men hittade in till slut 
Tv på , fläkten på , en lampa vid sängen på , och hur många gånger kände jag att dörren var låst !!!!
Somnade tillslut efter att ha snurrat flertal gånger i den helt ok säng , men ensam säng .....till ljudet av en kriminalar serie ......
Men !
När jag vaknade på morgonen , så ! tyckte jag om mitt egna sällskap.
Japp ! säkert nån som gav mig en lektion i att kunna vara själv , för riktigt trevligt var det :) jag satte på bra musik på mobile , nynnade och små svängde min kropp , duschade och gjorde mig i ordning, tyvärr hade dom satt in en stoooor spegel i badrummet .....och kanske också nått jag skulle fatta , att nu är det banne mig dax att göra nått åt allt det jag stoppar i min mun ...oj så tjock jag blivit , aldrig någonsin vart i närheten av tjockhet nån gång i mitt liv . Troligt Tacapzolen som inte hjälper mig att gå ner i vikt . Hormoner för att trycka ner produktionen av över hormoner i min sköldkörtel , som fortfarande jag väntar på operation för . Så ok jag blev inte glad att se mig själv i spegeln .
Men annars kände jag mig riktigt glad och har kunnat fortsätta flumma runt där på rummet ett bra tag till :)

Paus !
Ska hämta Barnbarn på fritids ------


































Inga kommentarer: