tisdag 12 maj 2020

Lite funderingar innan dusch vattnet blir varmt ???

Idag har det varit en sån där bergochdalbana dag .
Mina känslor och tankar har farit upp och ner och lite till .
Känt mig riktigt pigg det är glädjande , hela dagen , men som jag sa till en vän , jag är så arg så det är vell adrenalinet som håller mig vaken .
Arg ! Besviken ! och en massa mer känslor inför vården .
Allt som kändes i mitten av min sjukskrivning att men hallå ! nu fick jag nog den hjälp jag behöver .
För första gången i mitt liv faktiskt , kände jag att nu kan jag lämna över till den här personen , min dåvarande nyblivna läkare alltså jag hade fått en läkare som kändes så bra att jag kunde lägga över det på henne mina problem !!!! helt fantastiskt bra .
Men ja det var för bra .
Min läkare är överbelastad , hon har så många lång tids sjukskrivna så hon klarar inte av det .
Så jag med min grunddiagnos Bipolär 2 ska tilläggas ..fick flytta mig till en annan läkare .
En läkare som håller på att utbildas till Psykiatriker .
Som ni som följer det här skrivandet vet .
Kändes inte bra alls
Pratade igår med min kvinna på samtalsmottagningen , hon tyckte det här inte lät bra , så om hon fick skulle hon prata med Rehab kordinatorn om mig .
Och det har hon gjort , för idag ringde Rehab K, och tyckte det var synd att jag tyckte det inte gått bra med den "nya" läkaren .
Men ! ja hon förklarade hela situationen med min förra läkare osv , så himmlans snurrigt tycker jag det är nu .
Nu har jag liksom kommit in i en "fas" av min lååång sjukskrivning som tydligen det är dags att krångla till mitt liv igen så mycket det bara går ?????
Så !
Just nu är jag helt less så trött på dom , så nu hoppas jag verkligen att jag håller ihop så jag kan börja jobba igen och slipper dom här människorna helst .
Vill verkligen inte ha dom i mitt liv.
Och ja jag vet att jag på nått sätt ger upp nu igen ……..
Men när jag med den här "hjälpen" bara blir att må sämre så gynnar det mig ingen stans på inget vis .
Så in i verkligheten igen .
Känner jag mig stark då ??? vet inte ? törs nog inte känna efter .
Känner att jag måste falla i gråt mest hela tiden , och det är nog helt enkelt nära ett sammanbrott .
Eller hur ? ska man hålla på och gråta över allt så fort det går lite emot en ja då vet jag inte hur man ska kunna stå stadigt på jorden ????
Såååå
En dag i taget , ett steg i taget .
Så får vi se vad som händer .
*
Mitt i  det här har Pennie problem !
Hon har haft ont någon stans i kroppen sen ja säkert första gången jag märkte det var i typ jan .
Till och från .
Första gångerna jag märkte det var när jag kom från en promenad och fröknarna ville leka med varandra , och då är det Pennie som bjuder in , busar för fullt nästan lite våldsamt från hennes sida, ända tills hon tjöt till , och då blir hon rasandes på Znö , som om det vore hennes fel att det gör ont .
Så då brakade dom ihop .och jag fick stoppa dom 
Det här hände några gånger , och hon tjöt till varje gång , så jag såg till så dom inte kunde leka med varandra direkt efter promenad .
Märkte inget på ett tag , en dag stod hon och var på väg upp för ute trappan in i huset , och jag kom inne från så hon var tvungen att vända sig och gå ner igen , då tjöt hon till igen .
Eller om hon hoppat upp på staketet och skulle ner så tjöt hon .
Flera tillfällen när hon skulle vrida kroppen , så tjöt hon till .
Znö är burdus vid utgång ur huset , Pennie kom i vägen ett par gånger nu på sista tiden , då tjöt hon också , lika när Znö hoppar in i bilen och Pennie redan är där och Znö kom åt henne så tjöt hon också .Inga problem när hon går i skogen i långkoppel (eller om det är just det , som det är ) hon har blivit mer dragig i kopplet inte vart så på lång tid mer härgig över lag .
och jag har undrat vad det är för fel på henne .
Hon har känts annorlunda .
Kom på här om dagen att hon slutat hoppa på dörren altan dörren när hon ska in .
Helt plötsligt har jag bara sett en Pennie kalufs när hon gör nått konstigt kast med kroppen för att jag ska se henne .Jag tyckte det var konstigt varför byta ut ett vinnande beteende bara så där 
Idag när vi vart på våran morgon långpromenad , efter vilan där efter , så haltade hon på vänster fram , men det kan ju vara likväl ett bakben hon har ont i eller nån annan stans på kroppen ????
Tyckte hon såg stel ut i går också när hon reste sig från golvet .
?
Har en tid vid en bra kiropraktor i juni .
Men inser att nu måste hon kollas nu .
Jag har tyvärr Tyras skelett cancer i mitt bakhuvud .
Hon gjorde lite liknande beteende hon med ……...
Men ja jag vet att hon kan "bara" ha gjort sig illa , men ja jag vill ha full uppkoll på henne .
Så idag fick hon efm promenaden en kort sväng i skogen knappt så hon han nosa på den .
Märkligt ? nog så gick hon riktigt sakta ? jag som trodde jag skulle få bromsa henne mest hela tiden , så galen som hon vart på morgonen .
Men hon gick väldigt lugnt runt den lilla pink vändan och  snosade liksom bara runt .
Och hon verkade lugn och nöjd när vi kom hem .
Så troligt har hon ont .
Jag hittade ett par värktabletter som jag gav henne , tills jag får tag i vet .
Trist !
och jag hoppas det är nått som "lätt" går över .
Stoppade förresten ner den lilla tabletten i hennes mat , som hon åt upp allt ...och tabletten låg högst upp .Men tror ni inte att hon lyckades undgå den hela tiden :)
Den låg så fint ensam kvar på botten .
Så ner i halsen fick den komma .
Hur kan dom skilja ur ett sånt litet piller ?
Ska fortsätta få tag i dom i morgon ,vet.
Znö som jag håller på att banta , ja man blir hemma blind Helena ;) tur du väckte hennes matte :)
Så nu bantar hon och jag tillsammans .
Vi tog en lång tur genom byn och in i skogen , det var länge sen , eftersom jag vill ha dom bägge med mig och Pennie är lite jobbig vid hundmöten så går jag mest i skogen med dom .
Znö tyckte nog det var både och med en massa härligt nya dofter m en också en massa opålitliga människor .
En vecka sägs det i vila vid hälta .
men får se vad vet säger .
Får se när Pennie ruttnar ur på matte och gå små vändor ……..
*
Så lite skit i huvudet som vanligt då 
I morgon ska jag på börja mitt 50 % arbete .
Med blandade känslor .
Håll tummarna !
*




Inga kommentarer: