torsdag 16 april 2020

Idag Bröllops dag !



Ja idag har vi varit gifta i 3 år , och tillsammans i 30 År 
Så mycket vi har upplevt tillsammans.
Han är min bästa vän här på jorden .
Så glad att det är vi .




*


Vad ska man säga om sig själv.
jag har kommit till någon gräns ??? eller vad , jag har sån otrolig dålig ork till att vilja något , jag verkligen piskar mig nu för att komma någon vart .
Jag har rutiner som jag försöker följa varje dag , ibland spårar det ur för jag kan inte uppbåda någon vilja alls , men ok , då får det vara så , och jag tar nya tag dagen där på .
Börjar varje morgon med att träna styrketräning hemma utan maskiner .
Har plockat ihop ett program med delar från lite här och vad , bla från sjukgymnastiken , och JF och sånt jag hittat på nätet som är bra för att hålla igång din kropp.
Programmet jag har nu tar ca 20 -30 minuter , alldeles lagomt att göra varje dag , och det verkat som om min rygg håller tac k vare det :) 
Sen har jag börjat meditera efter ca 15 . 20 minuter beroende på vad jag hittar för "program" på You Tub idag var det det här .
Kändes ganska så ok , men jag som är van vid våran Helena som är tyst lång stund och bara låter oss flyga själva så är det lite för mycket prat för mitt tycke , får se vad jag hittar i morgon .
Sen saknar jag energin som är på Engelen , men känner att jag med mina lungor bör hålla mig borta så mycket det går från människor just nu , så får hoppas energin dyker upp hos mig med .
Där efter en välförtjänt dusch , så nu är jag omhändertagen för den här morgonen .
Ska snart ge mig ut på våran morgon promenad fröknarna och jag .
Men 
Väntar på tiden så jag kan ringa upp Fk som sökte mig igår .
Jag slumrade , hade hamnat på soffan på efm orken fanns inte till något annat , det ringde och jag tänkte 010 nummer ? det är troligt en försäljare .
Men när jag kollade upp det var det från Fk , försökte ringa tillbaka men se det går inte …...
Så jag fick vänta till telefon tiden idag .
Märkligt ?
Idagens läge och verklighet när så gott som alla går med sina mobiler på sig jämnt , då kan du knappt få tag i en enda människa ???? åtminstonde när det gäller myndigheter .
Borde ju ha blivit lättare ? 
Vad hon ville min Fk person , det vet jag inte , men nog har jag i magtrakten ingen bra känsla.
Jag har ju nu kommit upp i den berömda 180 dagar hemma varande .
Så hon ska vell ha mig till arbetsmarknadens förfogan , så är reglerna ????
Haft den diskutionen här förut med henne , då innan jag ens var där .
Då hette det att jo hon förstod att jag inte kunde jobba med något annat än det jag nu gör , men reglerna var sådana suck .
Så enligt reglerna ska jag söka annat jobb eftersom jag nu inte kommit tillbaka till mitt .
Men !
Jag jobbar på det , jag går 25 % för att jag ska tillbaka till jobbet , men det går just nu ganska så knackigt .
jag försöker verkligen !
Det är inte själva jobbet som är mitt problem , mitt problem är jag .
Jag som jag brukar säga mår dåligt om jag så satt på ett Guldberg.
Jag måste ju bli att må bra med mig själv för att kunna fungera med ett liv igen i arbete .
och om jag längtar.
Längtar till dagen när jag vaknar med lust till livet igen , till glädje .
Till kreativitet igen .
Till liv !
Om någon tror att jag vill ha det så här , så tror dom alldeles fel.
Jag vill ha tillbaka mitt liv .
Ibland känner jag , ska jag bara ge upp ?
Ska jag acceptera att jag kommer må så här resten av mitt liv ?
Ska jag bara låta det vara …..
Jag brukar alltid i hela mitt liv hitta lösningar på det mesta i livet .
Men ? nu när jag inget direkt kan göra mer än det jag gör , då måste jag lämna över till andra !
Vilket är jobbigt i sig när det gäller mig .
Just nu väntar jag på att min läkare ska bli frisk så hon kommer tillbaka och vill och har tid och diskutera mina åkommor och medicinering ev .
Men i dom här Corona tiderna så vet jag inte ens om jag får hjälp ? för som den stafett läkaren som ringde mig här om dagen sa , det här är ju inte akut ????
Inte Akut för vem .
Nä ok jag ligger inte för döden i Covid  absolut inte .
Men åren och tiden går och kanske jag helt plötsligt inte orkar leva så här längre ?
Då är det akut ellerhur .
Jag har en massa verktyg som jag använder .
Jag tränar , motionerar , mediterar , försöker leva i mindfulnes ,går i samtal , har en bra läkare .
Försöker äta rätt använder nu 8-16 halv fastan, försöker undvika socker .
Men vissa dagar åker jag ner totalt och då äter jag hur mycket som helst .
I tröst kan jag tro , och vissa dagar glömmer jag bort att äta och tycker inget smakar .
Har en del vänner som orkar lyssna och vända och vrida på våra problem tillsammans med en just nu på telefonen .
jag har en underbart bra familj .
Så jag har alla verktyg .
men tyvärr hjälper det inte ur mig ur min låghet .
Längtar efter att kunna skratta så där ända inne från igen .











































Inga kommentarer: