lördag 4 april 2020

Dagarna rullar på


Om jag vore pensionär skulle jag troligt leva lite som jag gör nu .
Åtminstonde för det mesta .
Jag kliver upp ganska så tidigt , utfodrar mina djur , kör ett tränings pass hemma , eftersom jag inte vill/kan gå på gym , längtar efter det , saknar mina maskiner :) , sen är det lång promenad med hundarna , och behövs det göras nått typ städa eller fixa päls hundarna eller nått sånt där som bör göra i bland i alla fall , då gör jag det i rasandes fart innan tolv .
För efter tolv är jag slut , färdig , ingen ork /lust kvar .
Och då kan man ju tänka ? men varför sliter du så på morgonen då ? inte konstigt att du blir trött på efm ! har provat att ta det lugnt på fm också men det blir lika dant .
Så mellan tolv och tre är det paus i mitt liv .
och 
Då har jag dåligt samvete för att jag bara ligger där och mår skit över det också , och blir galen över att det aldrig blir bra , att jag aldrig blir att må bättre ????
Men ja jag vet vad har jag att gnälla över i dessa tider .
Så jag låter mina dagar rulla på och inom mig rasar en eld av all lust och vilja som aldrig får komma ut .
Jag jobbade i lördags .
Natten gick så bra , hade mina braiga jobbar kompisar med mig :)
På söndagen var jag trött och seg , på måndagen var det min lilla Lines födelsedag umgicks med henne mest hela dagen :) jätte mysigt , men var tvungen och hem och vila där mitt på dagen , sen på kalas . På Tisdagen föll jag djupt ...ett riktigt bakslag , verkligen drog täcket över huvudet , och var så trött på mig själv ...så jag ville inte ens umgås med mig själv .
På onsdagen var det bättre men inte bra , på torsdagen vaknade jag med glädje i kroppen …..
Men hur ? ska jag få någon ordning på det här ? som min dotter sa ! hur många 50 åringar måste lägga sig och vila på dagarna ? ja ? 
Varenda dag …….
Har fastnat i ett konstigt ekorrhjul  (varför heter det så ???)
Och är verkligen så trött på den här människan jag blivit , men jag kan inte ens "rycka" upp mig .
Tur jag har mina hundar , så jag måste ut med dom vare sig jag mår bra eller inte .
Vissa gånger mår jag så dåligt så jag kan omöjligt ta mig ut med dom heller , men dom är få tack och lov , och dom lider inte av det (fast jag har dåligt samvete över det förstårs ) dom har en gård att vara på :)
Tack ! för att jag har mina vänner som jag kan prata bort en massa tid med , som vill och orkar bladdra med mig , och som sagt mina jobbar kompisar är bra :)
Fick en sån fin bukett tulpaner av dom sist , och ja jag blev så förvånad och så glad att dom tänker på mig :)



Här ser ni min fina bukett bakom min fina katt Äster :)
Som tycker att överallt kan man ligga och vara i det här hemmet :)



Jag matar duvor (mina hönor) en dag satt den här och smaska på en av mina hönor !!!!
Jag kom ganska så nära innan den försökte lyfta med sitt byte , men duvan var för tung , så han var tvungen att släppa den och fly .
Hoppas den inte kommer tillbaka .
Pennie fick massa att reda ut på våran bakgård ? vad hade hänt där , massa fjädrar efter Duvan , hon spårade och undersökte platsen , men sen fattade hon inte vad tusan som hade hänt ? varför det goda köttet efter Duvan låg utanför staketet  ??? alltså VA ? hur skulle hon komma åt det , tur man har hööögt staket .
Efter den här fågelns besök , går Duvorna inte lika avslappnat runt på gården längre , dom har blicken väldigt riktad upp i himlen mest hela tiden …..
Tror det är en Duvhök .
*


Tur man har sina tokiga djur omkring sig .
Äster hittade påsen som jag fick blommorna i , den var kul att busa i , alltså är det en 10 åring vi har ? eller fick vi en förvuxen katt unge :)


*


Älskar mitt kort jag fick ihop med blommorna , någon har valt med omsorg .
det värmer .
Dom där guldkornen som min samtals kvinna pratat om (alltså min samtals kvinnan som just nu är mamma ledig ) och jag har inte pratat med kvinnan som köpte det här kortet till mig om dom där guldkornen men med är dom :) 
Och det här med styrka att jag troligt växer som människa när jag nu går igenom det jag gör .
Ska rama in det !
Tack !
*



Alltså !
Mina fyrbenta vänner som delar min tid med mig vad jag än hittar på , kan man ha bättre vänner .
Ok matte vilar då gör dom det också .
Znö tycker det är jätte mysigt att ligga i husses energie när han inte är hemma.
:)

*
Igår vräkte jag i mig en choklad bit i onödan alltså ??? verkligen i onödan 
Men tusan ska det vara så svårt att bli av med sitt socker beroende SKIT
Så då fick jag gå en timme i skogen (som straff :) nädå men jag behövde kompensera mitt onödiga intag , oj så vackert det var på himmeln , älskar moln .
Hade ingen kamera , så mobilen fick duga .
Fotta och prata med min vän i örat :) och gå .
tur man är kvinna och kan göra flera saker åt gången :)


*



Fina Line som nu är 7 år 


Bus Majken poserar för mormor :)


Nerverna kommer i olag när man väl är i mål .


Go Majken 


Mina fina Dotter med sin förstfödda


En liten flicka på kalas .
*
Nu ska jag ta mig i kragen och komma i väg på våran tur till Motala , och hämta mat till våra godingar :)
Ha en toppen dag i det fina vädret .
Jag ska bil fotta :)
***


Inga kommentarer: